Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o własnoręcznych doświadczeniach z wykonywaniem powiększeń

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
skiper75
-#
Posty: 879
Rejestracja: 30 maja 2019, 02:28
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: skiper75 »

Vox pisze:
skiper75 pisze: 25 lis 2020, 14:35 Czyli ze proces caly to szyba i talk ? Omg a ja glupia ci.. wariowalem z jakimis przepisami .... ide do piwnicy. Lol
Szyba, denaturat, talk i nieśpieszne suszenie.
Przypomniałem sobie o mirasolu 2000 który można by spróbować w zastępstwie Fotonalu. Jest
w recepturze mirasolu opcja stężenia 1:40 jako nabłyszczacz przy suszeniu barytu. Być może miał
Ktoś z Was okazję próbować tej opcji. Ja nie próbowałem a myślę że wartało by sprawdzić. Jakby co
to dajcie znać o uzyskanych ewentualne efektach.
Pochwale sie na pewno :)
Awatar użytkownika
Imperitus
-#
Posty: 1473
Rejestracja: 01 sie 2018, 23:11
Lokalizacja: Cieszyn
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: Imperitus »

Ja niedawno przy rekonstruwaniu starej etykiety przecierałem szybę talkiem a potem polerowałem woskiem pszczelim, wyszło miodzio
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Awatar użytkownika
skiper75
-#
Posty: 879
Rejestracja: 30 maja 2019, 02:28
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: skiper75 »

Imperitus pisze:Ja niedawno przy rekonstruwaniu starej etykiety przecierałem szybę talkiem a potem polerowałem woskiem pszczelim, wyszło miodzio
Woskiem. No ale jeszcze przed chwila bylo ze talk ma sladowo zostac jak zaczne to maziac woskiem to juz widze co bedzie
Awatar użytkownika
Imperitus
-#
Posty: 1473
Rejestracja: 01 sie 2018, 23:11
Lokalizacja: Cieszyn
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: Imperitus »

skiper75, wosk pszczeli zachowuje się zupełnie inaczej niż parafina, można go nałożyć grubiej na szkło i spolerować do wysokiego połysku. Nadal zostanie go dostatecznie dużo żeby utworzyć barierę między szkłem a papierem.
A talk to tak symbolicznie, żeby usunąć resztki acetonu, więc nie miałem na szybie warstewki talku
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Awatar użytkownika
skiper75
-#
Posty: 879
Rejestracja: 30 maja 2019, 02:28
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: skiper75 »

Imperitus pisze:skiper75, wosk pszczeli zachowuje się zupełnie inaczej niż parafina, można go nałożyć grubiej na szkło i spolerować do wysokiego połysku. Nadal zostanie go dostatecznie dużo żeby utworzyć barierę między szkłem a papierem.
A talk to tak symbolicznie, żeby usunąć resztki acetonu, więc nie miałem na szybie warstewki talku
Zaczne jednak od wersji tylko z talkiem lol
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 4536
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: 4Rider »

I trzeba pamiętać że wosk jest dość śliski, no może nie sam w sobie ale można się na nim dość łatwo poślizgnąć ;-)
".... plemiona skazane na sto lat samotności nie mają już drugiej szansy na ziemi."
Galeria 4R: https://www.flickr.com/photos/4rider
Awatar użytkownika
technik219
-#
Posty: 2925
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: ze wsi
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: technik219 »

4Rider pisze: 25 lis 2020, 20:01 I trzeba pamiętać że wosk jest...
zanieczyszczony wieloma substancjami organicznymi i nieorganicznymi, których przed użyciem do celów jak wyżej należy się z wosku pozbyć. Czyli oczyścić go, czyli sklarować. A nie jest to proces ani łatwy, ani szybki. Chociaż możliwy do przeprowadzenia w warunkach domowych jak najbardziej.
Lux mea lex
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 4536
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: 4Rider »

technik219 pisze: 25 lis 2020, 20:25 zanieczyszczony wieloma substancjami organicznymi i nieorganicznymi
Tak to niestety jest :cry:
".... plemiona skazane na sto lat samotności nie mają już drugiej szansy na ziemi."
Galeria 4R: https://www.flickr.com/photos/4rider
Awatar użytkownika
Imperitus
-#
Posty: 1473
Rejestracja: 01 sie 2018, 23:11
Lokalizacja: Cieszyn
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: Imperitus »

technik219, sam topiłem plastry i filtrowałem przez watę, wosk był po jednym sezonie także był raczej dość biały, plastry po 6-8 sezonach są prawie czarne
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Nomad
-#
Posty: 1044
Rejestracja: 14 sie 2015, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: Nomad »

Serio można bez taśmy? Chyba zrobię taki eksperyment na jakimś starym Fotonie.
Awatar użytkownika
skiper75
-#
Posty: 879
Rejestracja: 30 maja 2019, 02:28
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: skiper75 »

Nasuwa mi sie taka mysl. Refleksja. Niby wszyscy wiemy jak to mozna ( przynajmniej w teorii) a tu nagle kazdy zaskoczony. Nie zebym sie czepial czy cos. Ale mam wrazenie ze wielu z ciekawosci wrzuci do wody jakas stara odbitke lol
Awatar użytkownika
mrek
-#
Posty: 1888
Rejestracja: 07 mar 2007, 03:17
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: mrek »

Choć uczył mnie bardzo stary fotograf, pewnie jeszcze wojenny, to nie musiałem znać tej metody bo suszarka zawsze była do dyspozycji. Z ciekawości spróbuję bo mniej z tym zachodu niż z odpalaniem suszarki Libella.
No i kolega wspomina wyżej, że efekt lepszy.
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 7822
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć:
Kontakt:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: J.A. »

skiper75 pisze: 26 lis 2020, 00:36 Nasuwa mi sie taka mysl. Refleksja. Niby wszyscy wiemy jak to mozna ( przynajmniej w teorii) a tu nagle kazdy zaskoczony. Nie zebym sie czepial czy cos. Ale mam wrazenie ze wielu z ciekawosci wrzuci do wody jakas stara odbitke lol
Wiemy i niektórzy tak robili. Np. ja. Tyle, że zaskoczony jestem tym, że bez taśmy się da. Nie tylko ja zresztą. Robimy jak nas ktoś nauczył i trzymamy się sprawdzonej metod. Ale masz rację, muszę spróbować bez taśmy, bo ona jest upierdliwa.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Nomad
-#
Posty: 1044
Rejestracja: 14 sie 2015, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: Nomad »

J.A. pisze: 26 lis 2020, 08:24
skiper75 pisze: 26 lis 2020, 00:36 Nasuwa mi sie taka mysl. Refleksja. Niby wszyscy wiemy jak to mozna ( przynajmniej w teorii) a tu nagle kazdy zaskoczony. Nie zebym sie czepial czy cos. Ale mam wrazenie ze wielu z ciekawosci wrzuci do wody jakas stara odbitke lol
Wiemy i niektórzy tak robili. Np. ja. Tyle, że zaskoczony jestem tym, że bez taśmy się da. Nie tylko ja zresztą. Robimy jak nas ktoś nauczył i trzymamy się sprawdzonej metod. Ale masz rację, muszę spróbować bez taśmy, bo ona jest upierdliwa.
No właśnie. Taśma jest upierdliwa, a przy okazji porównam sobie efekt - bo nigdy nie robiłem jednocześnie na szybie i na gorąco.
Awatar użytkownika
technik219
-#
Posty: 2925
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: ze wsi
Płeć:

Suszony na szkle baryt - problem z klejem od taśmy.

Post autor: technik219 »

Imperitus pisze: 25 lis 2020, 21:10 technik219, sam topiłem plastry i filtrowałem przez watę
Nie o filtrowanie "przez szmatę" tu chodzi ;-)
Lux mea lex
ODPOWIEDZ