Sam mogę coś powiedzieć nie o 100 a o 25 Rollei Pan tej zwijającej się (podobno[Pan tak mają]{ spinacze przy wieszaniu negatywu wszystko reguluje} . Do rzeczy Rollei Pan 25 w rodinal 1:100 20 minut , co jakiś czas obrót koreksem przy 18-19 stopniach. Film wart zachodu i niemiecka myśl chemiczna dla mnie zawsze będzie konkurencyjna. Podobieństwa w ostrości do Agfy Apx są fikcją , ale materiał jeśli chodzi o cenę jest dużą ale to bardzo dużą konkurencją dla Ilforda i Kodaka. A ta 25 którą testowałem jest naprawdę dobra i warta swej ceny. Rozpiętość tonalna wielka
zaphod pisze:Kupowaliście ostatnio RR100? Pytam bo właśnie wywołałem pierwszą rolkę z nowej partii (kupionej w fotonegatywie w dual-packach) i trochę się zdziwiłem. Film wygląda zupełnie inaczej niż dotąd, nie ma napisów "Rollei Retro" tylko "ISO100/21" i numeracja jest zupełnie kosmiczna - pierwsza klatka wypadła mi przy 34, potem idzie do 40 po czym zaczyna od nowa od 1. Wywołał się też jakoś inaczej niż dotąd, retro zawsze był całkowicie przejrzysty bez żadnej maski a ten jest szary (trochę jak Adoxy) i jakby mniej kontrastowy. Zastanawiam się czy to jest zupełnie inny film niż był dotąd sprzedawany jako Retro?
Może to był "Tonal". Z tego co rozumiem, Rollei Retro 100 miał być zbliżony do APX 100 (przynajmniej tak słyszałem, nigdy nie korzystałem z tego pierwszego), a Rollei Retro 100 TONAL to taka nowa wersja Maco PO100C, trochę podobna do Acrossa 100, a troche do APX-a...
miałem rolleia retro 400 chyba z dwóch różnych źródeł i na sześć rolek (2x twin pack i 2x single) tylko raz spotkałem się z napisami "rollei retro", reszta to było właśnie pogrubioną czcionką tylko ISO 400/27 i numery podobnie zaczynały się jak u Ciebie.