Przygotowywanie roztworów i wywoływanie

Ciemnia fotograficzna - Podzielcie się receptami wywoływaczy i efektami ich użycia z różnymi negatywami - mile widziane skany ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Agusia1609
-#
Posty: 1
Rejestracja: 26 sty 2020, 16:53

Przygotowywanie roztworów i wywoływanie

Post autor: Agusia1609 »

Hejka
Jestem początkująca w fotografii analogowej i właśnie zajmuję się tworzeniem własnej ciemni.
Będę przygotowywać roztwory z chemii w proszku. Samo przygotowanie nie jest dla mnie problemem, jednak spotkałam się ze stwierdzeniem, że po przygotowaniu roztworu musi od być odstawiony na czas od 12 do 24 godzin zanim go użyjemy.

Dlaczego musi być zastosowana ta przerwa? Co się stanie jeżeli zacznę wywoływać papier lub filmy od razu ? Czy będzie to miało wpływ na jakość wywołania ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
kal800
-#
Posty: 933
Rejestracja: 03 wrz 2011, 20:59
Lokalizacja: Gdynia

Przygotowywanie roztworów i wywoływanie

Post autor: kal800 »

Hejka,

Miło mi Ciebie powitać, mam nadzieję, że tradycyjna fotografia sprawi Ci mnóstwo frajdy na długie lata.

Co do wywoływacza, nigdy się nie spotkałem z takim zaleceniem jeżeli chodzi o przygotowywanie wywoływacza. Kiedy jeszcze stosowałem wywoływacze z proszku, to stosowałem prawie od razu, prawie, ponieważ ilfordowskie wywoływacze miesza się częściowo w ciepłej wodzie, bodaj 40 stopni jak mnie pamięć nie myli a w przypadku filmów, temperatura jest bardzo istotna.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
shovax
-#
Posty: 332
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:45
Lokalizacja: praha
Kontakt:

Przygotowywanie roztworów i wywoływanie

Post autor: shovax »

tez sie spotkalem z takim twierdzeniem, i cos w tym jest.