Przeterminowana Fuji Astia 100F
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 11:17
- Lokalizacja: Staszów
Przeterminowana Fuji Astia 100F
Hej,
Jak naswietlac Fuji Astia 100F? Data ważności 1.2006 ale od kilku lat w mroziku. Razem z nią były slajdy Velvia 100F z podobną data i było ok wiec i ona chyba powinna być ok?
Pozdrawiam
JM
Jak naswietlac Fuji Astia 100F? Data ważności 1.2006 ale od kilku lat w mroziku. Razem z nią były slajdy Velvia 100F z podobną data i było ok wiec i ona chyba powinna być ok?
Pozdrawiam
JM
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 11:17
- Lokalizacja: Staszów
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 11:17
- Lokalizacja: Staszów
Wat? W google mi wyrzucili "Astia 100f color rezerwat film" -_-
http://www.fujifilm.com/products/profes ... stia_100f/
http://www.fujifilm.com/products/profes ... stia_100f/
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 11:17
- Lokalizacja: Staszów
???cbk pisze:tylko pamiętaj że Astia nie ma 100ISO natywnie.
A ile ma według Ciebie? Bo według mnie 100:
https://www.flickr.com/photos/jaz99/tags/astia100f
Wywołaj sobie film: https://sites.google.com/site/negfix8pl/film
Sugerujesz, że lepiej umiesz analizować krzywą niż inżynierowie Fuji?cbk pisze:tak wynika z krzywej charakterystycznej.
Gdyby film miał realną czułość 80 ASA, to bym uwierzył, bo amatorski slajd należy lekko podrasować, ale 125-160 ASA, przy deklarowanej 100 to gruba przesada.
Astia (to już historia więc i tak dyskusja akademicka) naświetlona o 2/3 EV mniej jest nieoglądalna i nieskanowalna.
Piszę o naświetleniu na szarą kartę.
Cienie uzyskują gęstość równą z DMax, co jest błędem, bo to oznacza, że w cieniu nie było żadnego światła.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
to sa twoje zbyt daleeko wyciągnięte wnioski. Analizowałem krzywą, analizowalo inni, np Marek Madej i wyniki sa takie same.J.A. pisze:Sugerujesz, że lepiej umiesz analizować krzywą niż inżynierowie Fuji?
To tylko twoje zbyt daleko posunięte gdybanie. Astia 100F ma czułość między 125 a 160, inne slajdy fuju np Provia 400 miała jak dobrze pamietam prawie 800. Natomiast velvia 100 miała 64 jak mnie pamięc nie myli. Nic nie nalezy rasować, jak sie umie dobrze przeczytać krzywą to można zrobić zdjęcie w punkt.J.A. pisze: Gdyby film miał realną czułość 80 ASA, to bym uwierzył, bo amatorski slajd należy lekko podrasować, ale 125-160 ASA, przy deklarowanej 100 to gruba przesada.
J.A. pisze: Astia (to już historia więc i tak dyskusja akademicka) naświetlona o 2/3 EV mniej jest nieoglądalna i nieskanowalna.

astia 100F, świecona właśnie w punkt 160ISO

astia 100F też w punkt na 160ISO. Gdyby była w 100ISO to bym miał dziury w światłach.
Ja tam mierzę światła, cienie i srawdzam czy się zakres zmiesci na krzywej.J.A. pisze: Piszę o naświetleniu na szarą kartę.
Kolejne zbytnie uproszczenie. Może to oznaczać że zakres tonalny scceny przekraczal zakres możliwości rejestracji slajdu. Wówczas jesli zdecydujemy sie na dobre światła, mamy właśnie Dmax w cieniach, a jesli chcemy mieć ładnie w cieniach wyjdzie biały szit w światłach.J.A. pisze: Cienie uzyskują gęstość równą z DMax, co jest błędem, bo to oznacza, że w cieniu nie było żadnego światła.
God Is A Girl
Analiza pana Marka Madeja jest błędna, bo niezgodna z normą ISO.cbk pisze:Analizowałem krzywą, analizowalo inni, np Marek Madej i wyniki sa takie same.
To, oczywiście, nie oznacza, że nie możesz naświetlać jej na ISO125 lub 160, tylko nie uzyskasz optymalnych efektów. Ale może lubisz taki "look".
W ogóle slajdy bardzo dobrze trzymają czułość, niedawno wywołałem i zeskanowałem rolkę RMS 100/1000, która przedawniła się w 2001 roku i wciąż wygląda na to, że ma swoje ISO 100.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 08:43 przez JaZ99, łącznie zmieniany 1 raz.
Wywołaj sobie film: https://sites.google.com/site/negfix8pl/film