ORWO TF12d

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o procesie wywoływania negatywów czarno-białych

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

JinLing
-#
Posty: 21
Rejestracja: 11 sie 2021, 22:01

ORWO TF12d

Post autor: JinLing »

Hej! Złapałem za losowy film i nie wiem jak go wywołać. Jestem w połowie, są na nim zdjęcia na których może mi zależeć. ORWO TF12d poniżej arkusze danych:

https://www.filmotec.de/wp-content/uplo ... F12d-e.pdf (opis taśmy)
https://www.filmotec.de/wp-content/uplo ... 2182-e.pdf (opis procesu wg orwo)
https://microsites.lomography.com/downl ... ide-en.pdf (opis procesu wg lomography)
https://www.digitaltruth.com/devchart.php?devrow=15748 (xt-3)
https://www.digitaltruth.com/devchart.php?devrow=14941 (xtol)

Film naświetlałem nominalnie na 50 iso. W trzecim linku tabela prawdopodobnie dla iso 8. Film ma warstwę anty-halacyjną, ale jestem zielony i nie wiem jak to się ma do sprawy.
W czym mogę to wołać, a w czym nie?
Czy D76 się nada oraz jakiego efektu mogę się spodziewać?
Czy da się dostać gdzieś zamiennik D97 oraz czy wołanie w nim tego materiału ma jakikolwiek sens?
Przeczytałem o zbyt dużej kontrastowości, co prawda chcę ją uzyskać, ale chcę też czytelnych fotografii.

Bardzo proszę o pomoc!
Awatar użytkownika
technik219
-#
Posty: 3353
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: ze wsi

ORWO TF12d

Post autor: technik219 »