Odbitki C-41 ze średniego formatu
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Hej,
Orientujecie się czy laby coś takiego wykonują? Wydaje mi się, że te maszyny są tylko na 135, ale może się mylę?
Zostały mi w lodówce dwie rolki Reali i jakaś tam Portra, pomyślałem sobie, że pstryknę, ale skanować mi się nie chce….
Kal800
Orientujecie się czy laby coś takiego wykonują? Wydaje mi się, że te maszyny są tylko na 135, ale może się mylę?
Zostały mi w lodówce dwie rolki Reali i jakaś tam Portra, pomyślałem sobie, że pstryknę, ale skanować mi się nie chce….
Kal800
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Odbitki C-41 ze średniego formatu
To są jeszcze gdzieś laby gdzie robią prawdziwe powiększenia?
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada
Odbitki C-41 ze średniego formatu
robią - chociażby Foto Fuji w Gdyni
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Nie widzę w ich ofercie nic co by na to wskazywało
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Rzeczywiście - z tego co widzę, to wszystkie laby są cyfrowe ;(. Czyli co - to nie są normalne powiększenia tylko wydruki???
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Ani wydruki, ani normalne powiększenia.
Oczywiście przyjmując polską nomenklaturę, bo w angielskiej to i normalne powiększenie, to wydruk.
Ale ad rem.
W labach już bardzo dawno skanuje się filmy i naświetla na zwykłym światłoczułym papierze, który poddawany jest standardowej RA-4 obróbce chemicznej.
Oczywiście przyjmując polską nomenklaturę, bo w angielskiej to i normalne powiększenie, to wydruk.
Ale ad rem.
W labach już bardzo dawno skanuje się filmy i naświetla na zwykłym światłoczułym papierze, który poddawany jest standardowej RA-4 obróbce chemicznej.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Odbitki C-41 ze średniego formatu
@J.A. no to już lepiej, ale i tak gdzieś po drodze następuje degradacja cyfrowa.
A jak wygląda sprawa odbitek kolorowych w ciemni. W sumie mam głowicę kolorową, chemia jest dostępna, ale nie mogę nigdzie papieru znaleźć. To się w ogóle da zrobić? Co z oświetleniem ciemniowym, no i chyba musi być procesor z kontrolą temperatury…
A jak wygląda sprawa odbitek kolorowych w ciemni. W sumie mam głowicę kolorową, chemia jest dostępna, ale nie mogę nigdzie papieru znaleźć. To się w ogóle da zrobić? Co z oświetleniem ciemniowym, no i chyba musi być procesor z kontrolą temperatury…
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Odbitki C-41 ze średniego formatu
kal800, Oczywiście, ja robię i kilku kolegów z forum także.
Po prostu kupujesz "lawowy" papier w rolce i tniesz. Problemem jest całkowita ciemność w ciemni - można się nauczyć - utrzymanie w miarę stałych warunków obróbki.
Po prostu kupujesz "lawowy" papier w rolce i tniesz. Problemem jest całkowita ciemność w ciemni - można się nauczyć - utrzymanie w miarę stałych warunków obróbki.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Odbitki C-41 ze średniego formatu
J.A. - super, ale właśnie sobie przypomniałem, że owszem, głowicę z filtrami mam, ale do miltigrade’u - z jednym pokrętłem. a już się tak cieszyłem. Pewnie upolowanie głowicy kolorowej do Dursta M70 będzie graniczyło z cudem…
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Czarno-Białe w Warszawie ma bardzo szeroki wachlarz usług.
Prawdopodobnie zrobią to.
Robią też wysyłkowo.
No chyba, że już to ktoś przejrzał i nie da rady tego u nich zrobić?
https://czarno-biale.pl/sklep/158-uslugi-fotograficzne
Prawdopodobnie zrobią to.
Robią też wysyłkowo.
No chyba, że już to ktoś przejrzał i nie da rady tego u nich zrobić?
https://czarno-biale.pl/sklep/158-uslugi-fotograficzne
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Swoją drogą koncepcja skanowania i naświetlania materiału światłoczułego raczej z d…y. Czemu ma to służyć? Największą bolączką całego procesu jest obróbka chemiczna materiału, zachowanie szczelności świetlnej, zadbanie o świeżość materiałów, pozbywanie się zużytych, itd. Tutaj nic się nie zmienia. Po diabła sobie utrudniać życie - przecież wyskanowanie wymaga użycia praktycznie takiego samego układu optycznego jak bezpośrednie rzucenie obrazu na papier, a tu jeszcze trzeba mieć układ do naświetlenia.
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Oszczędnością, naświetlanie materiału światłoczułego jest kilkakrotnie tańsze niż wydruk odbitek, powiększeń ...
Z aparatów i smartfonów też się tak naświetla - w jednym i drugim przypadku jest to proces hybrydowy.
A wszystko dzieje się maszynowo i nie ma tam żadnych bolączek, załadunek papieru i wymiana chemii,
samoczyszczenie i testy od czasu do czasu, zużytą chemię odbiera dostawca świeżej - ot cała filozofia.
Po co mi stopy, skoro mam skrzydła?
FEAR - F*** Everyone And Run
FEAR - F*** Everyone And Run
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Ms. Robot - mi nie chodziło o porównanie procesu mokrego do suchego - ten drugi mnie kompletnie nie interesuje. Ja się zastanawiałem po cholerę skanować film i go potem laserem naświetlać, skoro można naświetlić papier światłem przechodzącym przez negatyw i obiektyw.
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Łatwiej panować nad wynikiem końcowym. Jak sprzęt jest skalibrowany, to obraz na papierze jest identyczny z tym na monitorze.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Odbitki C-41 ze średniego formatu
Bo od 20 lat nie produkuje się już analogowych labów i taniej jest naświetlać niż drukować - tu o masówce.
A indywidualnie odpowiedział Pan J.A. + koszty, koszty, koszty -
jak masz sponsora to możesz sobie zrobić wystawę pod powiększalnikiem za tysiące złotych, ale jeśli
chcesz powiększenia dla siebie i znajomych, łatwiej i dużo taniej zrobić je ze skanów - a jakość czasem jest nie do poznania w dobrym labie i na papierze dobrej jakości (premium matowe, jedwabiste, satynowe).
PS: i to nie jest naświetlane laserem, tylko obraz jest rzutowany przez obiektyw jakby rzutnikiem cyfrowym,
analogicznie jak w powiększalniku, tyle że w środku maszyny - tak mi opowiadał kolega z zakładu w którym robiłam paszportówki.
Po co mi stopy, skoro mam skrzydła?
FEAR - F*** Everyone And Run
FEAR - F*** Everyone And Run