PENTAX ME SUPER - możliwy problem

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
Danielaug
-#
Posty: 79
Rejestracja: 23 lis 2018, 06:57
Lokalizacja: Świdnica

PENTAX ME SUPER - możliwy problem

Post autor: Danielaug »

Witam.
Wczoraj wydarzyła mi się nieco dziwna historia z moim Pentaxem Me Super. Po naciągnięciu filmu spust migawki był miękki jak przed naciągnięciem i nie zwolnił migawki. Oczywiście nie muszę dodawać że stało się to przed wykonaniem zdjęcia życia (Nagroda Pulitzera murowana) ;-) . Po powrocie do domu nagle wszystko zaczęło działać. Pracuję w branży technicznej i nie wierzę w samonaprawy ( skoro raz się zdarzyło, zdarzy się ponownie). Może ma ktoś doświadczenie, może można temu zapobiec. Dodam że aparat nie spadł, nie uderzył w nic ale był przez kilka godzin na pasku bez etui w tem 0-2 st na +.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2022, 13:10 przez Danielaug, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
powalos
-#
Posty: 1882
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:42
Lokalizacja: Stęszew (pyrlandia)

PENTAX jME SUPER - możliwy problem

Post autor: powalos »

Danielaug, pisałem - tu na forum - już o tym. Niestety to częsta wada tych - co by nie powiedzieć - wiekowych już aparatów. Bedzie się powtarzało coraz częściej. Zdarza się najczęściej wtedy, gdy aparat leży długo bez używania. Jakimś lekarstwem - częściowym - na tę przypadłość jest pozostawienie aparatu z naciągniętą migawką na manualnym czasie 1/125. Wtedy często działa prawidłowo lub już po drugim ruchu dźwignią naciągu, zostaje też naciągnięta migawka. Najgorsze jest to, że jednak każdy ruch dźwignią naciągu powoduje przesunięcie filmu na następną klatkę a migawki wyzwolić się nie da. Przyczyną jest starzenie się jakichś podkładek gumowych w mechanizmie. Trochę o tym jest tu: https://www.youtube.com/watch?v=NJUeXlA2qjM
Też mam takiego ME Super. Skutecznie naprawia to jakiś fachman w GB.