Kamera Quarz-zoom ds8-3

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: 4Rider »

aka, no to zostawmy już te 18 klatek i 1/30 - przy prawidłowo działającej kamerze wyjdzie dobrze naświetlony film i będzie dłuższy niż przy 24.

Apropo tej kamery to widziałem ją ostatnio w filmie na Netflixie 'Czarnobyl 1986" - film niby rosyjski, ale amerykanski z dzielnymi bohaterami co ratują świat - raczej słaby, kiedyś widziałem lepszy fabularny w tym temacie, ale tytułu nie pamiętam...
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
Bokeh
-#
Posty: 714
Rejestracja: 26 maja 2017, 21:37

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: Bokeh »

Z tymi kamerami dzieje się coś niedobrego.
Ja swoją kupiłem 4 lata temu za 80 zł, a teraz patrzę a co poniektórzy życzą sobie 200-300 zł, a nawet więcej.

https://allegro.pl/oferta/kamera-zenit- ... 0953404864
https://allegro.pl/oferta/kamera-zenit- ... 9243326619
https://archiwum.allegro.pl/oferta/kame ... 68526.html

choć na OLX można zdecydowanie taniej.
aka
-#
Posty: 5563
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: aka »

Bokeh pisze: 28 lip 2021, 15:23 Z tymi kamerami dzieje się coś niedobrego.
Ja swoją kupiłem 4 lata temu za 80 zł, a teraz patrzę a co poniektórzy życzą sobie 200-300 zł, a nawet więcej.
No pryszcz. Spójrz na tę szesnastkę: https://allegro.pl/oferta/20-sprawna-ka ... 7363770219
Bokeh
-#
Posty: 714
Rejestracja: 26 maja 2017, 21:37

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: Bokeh »

Na filmie Amator Krzysztofa Kieślowskiego, Filip Mosz główny bohater dramatu właśnie taką później filmował.

Ten co ją chce sprzedać za taką cenę głowę z ch….. chyba zamienił
Bokeh
-#
Posty: 714
Rejestracja: 26 maja 2017, 21:37

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: Bokeh »

Kolejny problem.
Ostrość! Jak ustawić ostrość?
Ostrość łapie tylko na maksymalnym zbliżeniu (tam obiektyw ma takie oznaczenie F i można go ustawić od wartości 9 do 38) i jak na pierścieniu odległości jest 1,5 m.
Zaznaczę, że w tym przypadku ostrość łapię tylko na F 38 i 1,5 m. Mam wtedy ostrość od 1,5 m do nieskończoności. Widzę zawsze ostro i bliskie obiekty od metra i dalej od siebie jak i te oddalone nawet kilkaset metrów. Im obracam pierścieniem ostrości na dalsze odległości zaczynam gubić ostrość. I tak nawet gdy ustawię na nieskończoność to obiekty bardzo dalekie i tak są nieostre, a jak wrócę do 1,5 to widzę znów ostro.
Gdy wajchą na obiektywie oddalę perspektywę maksymalnie do F 9, czy w ogóle zacznę oddalać perspektywę tj przechodzę z portretówki na panoramę, to nawet jak używam pierścienia ostrości, to nie mogę jej złapać.
Chyba coś jest spieprzone, albo czegoś kompletnie nie rozumiem i ktoś mnie oświeci.

Dziwne, kamera nie wygląda na zniszczoną lub grzebaną.
aka
-#
Posty: 5563
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: aka »

Bokeh pisze: 28 lip 2021, 17:27 Ostrość! Jak ustawić ostrość?
Instrukcja! Instrukcja!
Bokeh
-#
Posty: 714
Rejestracja: 26 maja 2017, 21:37

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: Bokeh »

Instrukcja. No dobrze instrukcja.
Tylko ta instrukcja jest po rosyjsku i ciężko jest mi ją ogarnąć.
PPaweł
-#
Posty: 1342
Rejestracja: 16 sty 2021, 19:53
Lokalizacja: Stolica Śląska

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: PPaweł »

Bokeh
-#
Posty: 714
Rejestracja: 26 maja 2017, 21:37

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: Bokeh »

Niemiecki jeszcze gorzej.
Może ktoś takim czymś filmował i wie co i jak?
aka
-#
Posty: 5563
Rejestracja: 11 maja 2017, 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: aka »

Bokeh pisze: 28 lip 2021, 17:57 Instrukcja. No dobrze instrukcja.
Tylko ta instrukcja jest po rosyjsku i ciężko jest mi ją ogarnąć.
Upał chyba Ci nie służy. już Ci pisałem, jak po polsku uzyskać. Proszę i ne dziękuj:

INSTALOWANIE OKULARÓW
Wizjer urządzenia pozwala zobaczyć tę część przestrzeni, która będzie przedstawiana przez obiektyw na filmie.
Przed wykonaniem zdjęcia należy dopasować okular do oka. W tym celu:
- ustaw ogniskową 38 mm na obiektywie ;
- ustaw pierścień odległości na nieskończoność (∞);
- odkręcić śrubę mocującą okular;
- wybierz obiekt w odległości nie mniejszej niż 15 m i obracaj głowicą okularu, aby uzyskać ostry obraz obiektu w kręgu mikropiramid, które widzisz w centrum pola widzenia celownika; ustal tę pozycję okularu za pomocą śruby 2 .

OSTROŚĆ OBIEKTYWU NA OSTROŚĆ
Soczewkę można ustawić na mikropiramidy oraz na skali odległości.
Przed skupieniem się na mikropiramidach ustaw pierścień ogniskowej obiektywu w pozycji 38 mm , przy której obiektyw ma najmniejszą głębię ostrości. Wyceluj aparat tak, aby główny detal strzelanego obiektu wpadł w pole (koło) mikropiramid.
Obróć pierścień zdalnego sterowania obiektywu, aby uzyskać ostry obraz obiektu w polu mikropiramidy. W takim przypadku obraz obiektu będzie ostry i w płaszczyźnie filmu.
Jeśli to się nie powiedzie, sprawdź ustawienie okularu zgodnie z opisem w rozdziale „ Montaż okularu ”.
Możesz także skupić się na skali odległości, która jest zdigitalizowana w metrach.
Aby to zrobić, mierząc lub oceniając odległość do obiektu na oko, ustaw odpowiedni podział skali odległości względem wskaźnika.
Awatar użytkownika
technik219
-#
Posty: 3353
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: ze wsi

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: technik219 »

Panowie., z tymi prędkościami i czasami naświetlania skomplikowaliście temat jak mało kto potrafi ;-)
Co prawda projektory do "8" i "super 8" (wystarczy projektor Ruś, który poosiada wymienne koła zębate do napędu każdego z tych filmów), posiadają możliwość regulacji prędkości przesuwu taśmy. Standardowa częstotliwość naświetlania i wyświetlania filmów 8 mm to 16-18 klatek na sekundę. 8, 12 klatek oraz 24 klatki/s służą do efektów specjalnych w rodzaju przyspieszenie lub zwolnienie ruchu w obrazie. "FPS" jest to naświetlanie tzw. poklatkowe służące do tworzenia animacji. Kiedyś światłomierze skalowane były podwójnie - dla naświetlań fotograficznych i posiadały dodatkową skalę dla naświetlań filmowych. I tak: prędkość 8 kl/s jest równoważne czasowi naświetlania ok. 1/15 sek, 12 kl/s= ok. 20 s, 16 kl/s=ok. 1/30 s, 24 kl/s=ok. 1/45 s, 32 kl/s=ok. 1/60 s.
Jeśli chodzi o ustawianie ostrości to Kwarce miały duże pole z mikropryzmatami w wizjerze i nie sprawiało zbytniej trudności ustawienie ostrości. Nie musiało to być ustawienie aż tak dokładne jak w aparatach fotograficznych, ponieważ dla tak krótkich ogniskowych jakie stosowane są w kamerach 8 mm jest bardzo duża głębia ostrości nawet dla pełnego otwarcia obiektywu. Błąd w ustawieniu ostrości aby był widoczny na ekranie podczas projekcji musi być na prawdę bardzo duży, lub dotyczyć filmowania w zbliżeniu. W zupełności do złapania ostrości w trakcie normalnego filmowania z odległości 3m do nieskończoności wystarczy skala odległości na obiektywie. Jeśli Kolega ma problem z ostrością w wizjerze to wynika on z jego złego ustawienia - okulary tych kamer są regulowane poprzez przekręcanie oprawy okularu - konieczne jest poluzowanie takiej małej śrubki z boku tubusu i po wyregulowaniu ponownym jej dokręceniu.
Tak więc nie ma żadnego sensu ustawianie prędkości taśmy filmowej na 24 klatki/s jeśli nie jest naszym zamiarem zwolnienie ruchu - i nie ma to nic wspólnego z "ekonomią zużywania taśmy filmowej". Kręcimy zawsze na 16-18 kl/sek. a naświetlenie taśmy regulujemy przysłoną.
Kamery 16 mm używa się z prędkością 24 kl/ sek (taki standard) bo dopiero przy takiej prędkości możliwa jest synchronizacja dźwięku (dopóki nie było filmów dźwiękowych kamerami 16 mm i 35 mm kręcono z prędkością także ok. 18 kl/sek. Filmy kręcone dla potrzeb telewizji naświetlano z prędkością 25 kl/sek, ale wynikało to z konieczności dostosowania do częstotliwości odświeżania obrazu telewizyjnego.
I to wszystko w tym temacie :-)
Lux mea lex
Bokeh
-#
Posty: 714
Rejestracja: 26 maja 2017, 21:37

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: Bokeh »

Chyba już wszystko jasne.
Dziękuję Wam panowie za rozjaśnienie tematu.
Szkoda, że temat kamer filmowych odszedł bezpowrotnie do lamusa. Próbował coś robić Kodak kilka lat temu, ale nie spotkało się to ze zrozumieniem, czemu się nie dziwię, bo cena tych nowych kamer i eksploatacja nośników wołają o pomstę do nieba. Także to tylko zabawa dla bardzo bogatych ludzi, a było trzeba celować w klasę średnią.
Szkoda bo klimat tych ujęć jest niepowtarzalny.
Bokeh
-#
Posty: 714
Rejestracja: 26 maja 2017, 21:37

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: Bokeh »

I jeszcze jedno pytanie, ponieważ jak pisałem w pierwszym poście, to mam zepsuty światłomierz w tej kamerze, to jeśli będę mierzył światło zewnętrznym światłomierzem, a mam Sekonic światłomierz L-208 Twinmate , to mam mierzyć światło padające czy odbite? No bo jak ten wbudowany w kamerę światłomierz mierzył światło, tzn które?
PPaweł
-#
Posty: 1342
Rejestracja: 16 sty 2021, 19:53
Lokalizacja: Stolica Śląska

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: PPaweł »

A jak chcesz, przecież wynik ostatecznie powinien wyjść ten sam.
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Kamera Quarz--zoom ds8-3

Post autor: 4Rider »

PPaweł pisze: 29 lip 2021, 09:47 A jak chcesz, przecież wynik ostatecznie powinien wyjść ten sam.
Nieprawda. Z kopułką mierzy się blisko głównego motywu, a bez ogólnie jak każdy aparat z TTL,
z tą różnicą że aparat uwzględnia jednak ogniskową obiektywu, a zewnętrzny zawsze mierzy z jednym kątem -
i dlatego ja mierzę swoim wypróbowanym sposobem - patrz poniżej.
Średnia różnica pomiarów padającego i odbitego to około 2 EV.
Bokeh pisze: 29 lip 2021, 09:13L-208 Twinmate
Używam tego samego światłomierza i najlepsze wyniki osiągam, mierząc na cienie z kopułką +1 EV.
Czyli materiał 100 ASA ustawiam na 200 - w praktyce ustawiam jednak 100 ale zakładam filtry x2 i
mierzę bez korekcji na filtr czyli wychodzi jakbym mierzył na 200.
Ale przy filmie mierzyłbym normalnie bez kopułki z ustawioną czułością nominalną filmu, gdyż tam jednak
oświetlenie zmieniać się będzie raczej dynamicznie - powyższy sposób sprawdzony jest przy zwykłym fotografowaniu z MF.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
ODPOWIEDZ