Kropeczki na negatywie

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o procesie wywoływania negatywów czarno-białych

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

pljanot
-#
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2021, 00:09

Kropeczki na negatywie

Post autor: pljanot »

Dobry wieczór, jestem amatorem fotografii analogowej i wołam sobie od roku filmy, ostatnio nie wiem czemu pojawiły mi się na skanach takie szare kropki (jak na zdjęciach). Na jasnym tle efekt jest przytłaczający.

Film: HP5@400, Wywolywacz: Ilfosol 1+9, Utrwalacz: rapid fixer, płukanie kranówka, ostatnia kąpiel - Ilfotol + woda demineralizowana

Wołałem też kilka tygodni temu jedną rolkę slajdu w procesie E6 w tym samym koreksie, po skończonej pracy koreks oraz asortyment wymyłem płynem do mycia naczyń i płukałem kranówką.

Gdzie może tkwić problem ?
Załączniki
Kropki na negatywie
Kropki na negatywie
Mniej kropek, ta sama rolka
Mniej kropek, ta sama rolka
Awatar użytkownika
powalos
-#
Posty: 1882
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:42
Lokalizacja: Stęszew (pyrlandia)

Kropeczki na negatywie

Post autor: powalos »

pljanot, pokaż fotkę negatywu. Widać te kropki (jako jaśniejsze punkty) też na nim? Ja podejrzewałbym jednak kranówkę.
Fan Pentax'a.
zedi
-#
Posty: 56
Rejestracja: 01 gru 2018, 03:25
Lokalizacja: Szczecin

Kropeczki na negatywie

Post autor: zedi »

Stukałeś od serca koreksem o coś twardego po zalaniu wywoływaczem? Wygląda jak niedowołane przez pęcherzyki powietrza pozostałe na błonie.
pljanot
-#
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2021, 00:09

Kropeczki na negatywie

Post autor: pljanot »

Załączam zdjęcie negatywu.

Hm nie stukam o stół, bo mi sąsiedzi zostawili kartkę kiedyś, żebym już nie machał tą sztangą po 24.

Więc stukam od dołu dłonią mocno, ale może robię to źle i raczej powinienem o stół ?
Załączniki
negatyw z kropkami
negatyw z kropkami
Awatar użytkownika
technik219
-#
Posty: 3353
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: ze wsi

Kropeczki na negatywie

Post autor: technik219 »