jaki papier do starych technik fotograficznych

Fotografia alternatywna - Czyli coś innego niż wszyscy ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

flonidan
-#
Posty: 471
Rejestracja: 14 lis 2009, 18:35
Lokalizacja: Gozdnica

jaki papier do starych technik fotograficznych

Post autor: flonidan »

Pytam się jak wyżej bo z podręcznika technik alternatywnych słyszałem niezbyt pochlebną opinię o Cansonie.Podobno papiery Cansona dają bardzo mały kontrast w technikach alternatywnych w porównaniu z innymi markami.Jakie sami używacie papiery do technik alternatywnych? i dlaczego?Nie mam doświadczenia w tej materii i poza Cansonem zaczołem stosować papier Koh-I-NOOR i powiem że fajnie się pokrywają i równo zasysają roztwór,zobaczę jak po naświetleniu się sprawdzą.
jacek
Artur
-#
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2007, 21:01
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

jaki papier do starych technik fotograficznych

Post autor: Artur »

Ja najczęściej stosuję Fabriano Grana Fina 300g, Fabriano artistico i Pittura 400g.
Próbowałem Fabriano wotercolor ale przy cyjanotypi działy się jakieś dziwne rzeczy, substancja do naświetlania nie wsiąkała dobrze w papier. Przy płukaniu całkowicie z niektórych miejsc papieru całkowicie spływała.
Cansona coś próbowałem było chyba ok, już nie pamiętam. Fabriano mi akurat przypasował.
JohnH
-#
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2019, 18:43
Lokalizacja: Kaszuby
Kontakt:

jaki papier do starych technik fotograficznych

Post autor: JohnH »

Ja stosuję Cansona Student 150g/m2. Co by nie mówić, wg. mnie bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
To jest mój pierwszy papier, na którym zacząłem się uczyć techniki solnej. Nie mam porównania do innych papierów, ale jak mam się uczyć to wolę ta takim tanim papierze.