Papiery wielogradacyjne Fomy - szczegóły techniczne

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o własnoręcznych doświadczeniach z wykonywaniem powiększeń

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

zladygin
-# mod
Posty: 1583
Rejestracja: 02 gru 2014, 16:59
Lokalizacja: Zakopane/Jordanów/
Kontakt:

Papiery wielogradacyjne Fomy - szczegóły techniczne

Post autor: zladygin »

dejnekas pisze: 30 kwie 2020, 20:42 Warmtone ma wiele tzw. 'salts' wiec 'trzeba' go trzymac min. 3 -4 min. w wywolywaczu inaczej ten papier nie pokaże potencjalu.
To ciekawe. Możesz szerzej wyjaśnić? Jak przebiega proces wywoływania warmtone w porównaniu do „zwykłych”? I o jakim potencjale mówisz?
Arturl
-#
Posty: 83
Rejestracja: 12 mar 2017, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Papiery wielogradacyjne Fomy - szczegóły techniczne

Post autor: Arturl »

dejnekas pisze: 30 kwie 2020, 20:42
Arturl pisze: 30 kwie 2020, 15:15 Niestety nie mam doświadczenia w Zone Meter, natomiast mam doświadczenie z naświetlaniem tych papierów i do tego co napisałeś wygląda ono inaczej. Praktyka. Korygowanie u mnie jest inne. Temat jest szerszy...
W skrócie: każdy powinien korekcje naświetleń wykonać sam.
Z innej beczki: moim zdaniem rozcieńczenie 1+9 i 2min, nie wykorzystują potencjału Warmtone. Pracowałem na 1+13 i spokojnie ciągnąłem 5min.
Warmtone ma wiele tzw. 'salts' wiec 'trzeba' go trzymac min. 3 -4 min. w wywolywaczu inaczej ten papier nie pokarze potencjalu.
Nie ma też znaczenia jakim sposobem się go naswietla (ZM czy cokolwiek) o ile jest naswietlony dobrze.
Dokładnie(3min to też za mało). Przecież napisałem. Ale sam wiesz(odczytuję to w Twoim wpisie), nie w tym rzecz. Kolega przyjął błędne założenia nim chce je zaadoptować do ZM. Niestety moje sugestie nie pomogły, więc nie będzie wiedział gdzie tkwi przyczyna. Ale jego wola, nic mi do tego, szanuję go jak i innych. Nie jestem tu po to by nabijać posty, ale pisać z sensem i na temat.
Awatar użytkownika
dejnekas
-#
Posty: 566
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:42