jac123, miałem trochę szczęścia, zamówiłem a5 z karbonową obudową, a w ramach gwiazdkowej promocji dostałem a4 (tak jakoś wyszło w rozmowie telefonicznej). A5 pewnie byłaby trochę za mała, na a4 wygodniej się operuje paskami po 6 małych klatek. Wbrew moim obawom co do temperatury barwowej (6500K) nawet kolorowe slajdy bardzo dobrze się przegląda (podobno do koloru się zwykło używać 5500K) - barwy są ok. Można zamówić z podświetleniem 3500K, ale to z pewnością do foto za ciepła barwa. Nie próbowałem przefotografowywać cyfrą. Z mojej rozmowy wynika, że firma produkuje te panele i mogę powiedzieć, że jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie. No i intensywność podświetlania jest regulowana od zera do pełnej.
aka, jeżeli chodzi o temperaturę barwową, to różnica w odbiorze między 6,5k, a 5,5k, jest znacznie mniej dostrzegalna niż między 5,5, a 4,5k. Ta skala nie jest liniowa.
W naszej szerokości geograficznej w ciągu dnia od 10 do 14-tej latem temperatura w słoneczny dzień waha się od 5k do 7k. A różnicy w ogóle nie zauważamy, a na slajdach jest minimalna.
Od temperatury barwowej do oceny slajdu znacznie ważniejsze jest ciągłość widma. Współczynnik Ra źródła światła. Ra poniżej 80 już daje wyraźnie gorszą reprodukcję barw.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Nomad pisze: ↑13 lut 2019, 17:43
Jedyny problem to struktura e-papieru. Najwygodniej jest położyć negatyw na powierzchni podświetlarki, trzymając lupę w ręku - ale wtedy powierzchnia jest widoczna jako raster w światłach. Można to obejść, oddalając oglądany negatyw od powierzchni świecącej.
Mój pomysł na razie nadal w sferze projektu. Nie miałem czasu spojrzeć. Zresztą oglądam negatywy przez lupę zegarmistrzowską (wolne obie ręce) i nie kładę ich raczej nigdzie poza szybą powiększalnika.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider<- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est