okropne flary pod światło.
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
okropne flary pod światło.
Ostatnio do mamiya 645 wkręciłem ruski obiektyw kalejnar 150mm .Wcześniej już robiłem nim portrety i bardzo sobie je chwaliłem,ładne ,miękkie.Teraz pod koniec lata chciałem wykonać cykl zdjęć pod słońce a słońce było piękne ,kontrasty już nie takie ostre jak wiosną czy wczesnym latem po prostu wrześniowe miękkie światło .I niestety po wywołaniu negatywu BANNNK ,FLARY wielkości 1/3 obrazu ,nawet zdjęcie znad odry o wschodzie słońca spieprzone flara dziwaczna z boku kadru.Być może założony tam na stałe filtr UV coś zrobił ale wątpię.Jest to obiektyw jeszcze bez powłok MC ale naprawdę w idealnym stanie.Czy ktoś miał podobne wpadki.A może coś z filmem nie tak ale zmiany wyrażnie są tylko w kadrze i odcinają się z końcem kadru to film jednak odpada.
jacek
okropne flary pod światło.
O ile pamiętam, to Kalejnar 150 mm ma słabe wyczernienie środka, i pod światło pracuje bardzo kiepsko. Do portretu idealny, ale swojego używałem zawsze z osłoną p-słoneczną i właśnie na flary uważałem bardzo.
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
okropne flary pod światło.
Pocieszę Cię, Kolego fionidan: Sonnar 2,8/180 też fatalnie pracuje pod światło.
Lux mea lex
okropne flary pod światło.
Który Sonnar?, zebra na pewno, ale t MC (czarne) już lepiej.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
okropne flary pod światło.
Każdy. Miałem 2 szt MC, oba dawały flary na pół kadru jeśli tylko promyk słońca wpadł pod tę doniczkę co robi za osłonę przeciwsłoneczną. Ponadto te "niby MC" różniły się od siebie jak dzień i noc: jeden był ostry i kontrastowy, drugi miękki i mniej kontrastowy - a mówią, że tylko w radzieckich "zawodach" sprzęty wykonane w poniedziałek różniły się od tych ze środy

Lux mea lex
okropne flary pod światło.
Może to wynika z tego, co pisał wyżej technik219, czyli z powtarzalności produkcji w demoludach.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
okropne flary pod światło.
Jeżeli to do mnie to nie, nie wynika. Wersja czarna pojawiła się wcześniej niż oznaczenie MC a i powłoki w niej były inne.
Natomiast resztę stwierdzeń Technika potwierdzam, Sonnary wszystkich wersji łapały flary, te MC może trochę mniej. Za to zebry były ostrzejsze. No i czym nowszy sprzęt DDR tym większy rozrzut jakościowy
okropne flary pod światło.
Byłem przekonany że właśnie czarne to MC.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
-
- -#
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lis 2020, 23:10
- Kontakt:
okropne flary pod światło.
Kurczę tak czytam i dochodzę do wniosku że dla jednych coś co jest wadą dla innych jest zaletą



okropne flary pod światło.
tonyszczescia, w twojej fotografii jakoś nie widać żebyś wykorzystywał tego typu efekty 
Chyba że prywatnie

Chyba że prywatnie
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada