Mamiya 645 kaseta 220
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
Mamiya 645 kaseta 220
Czy kaseta (film insert) 220 do Mamiya 645 obsłuży prawidłowo film 120?
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Mamiya 645 kaseta 220
Na dwoje babka wróżyła. Teoretycznie nie powinna, ale może się udać.
Mamiya 645 kaseta 220
W Mamiya RB67 używam kasety 220 z filmem 120.
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Mamiya 645 kaseta 220
W Mamyi 7 jak się włoży 120 przy ustawieniu 220 (w niej obraca się płytkę dociskową o 180 stopni), nie przestaje robić zdjęć po 10 kadrze. Normalnie blokuje się spust migawki, a naciąg robi za przewijać do końca. Poza tym nic specjalnego się nie dzieje.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Mamiya 645 kaseta 220
Też używałem filmu 120 w kasecie A24 w Hasslu. Rozjeżdżały się tylko odstępy między klatkami (były coraz szersze), poza tym ok. Bo teoretycznie mógłby być problem z ostrością...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mamiya 645 kaseta 220
Kiedyś tu była nt ostrości baaardzo długa dyskusja.
Nie ma teoretycznych podstaw do twierdzenia, że mógłby być problem z ostrością.
Film jest dociskany emulsją do prowadnic i to prowadnice są punktem ostrzenia, a nie płytka dociskowa. Gdyby było inaczej to filmy o różnej grubości też miałyby problem z ostrością.
Nie ma teoretycznych podstaw do twierdzenia, że mógłby być problem z ostrością.
Film jest dociskany emulsją do prowadnic i to prowadnice są punktem ostrzenia, a nie płytka dociskowa. Gdyby było inaczej to filmy o różnej grubości też miałyby problem z ostrością.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Mamiya 645 kaseta 220
cóż to był za wątek. w pewnym momencie chciałem kupić wszystkie wspomniane aparaty, żeby im pomierzyć eklektyczną suwmiarką płytki, dociski i prowadnice.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Mamiya 645 kaseta 220
Bzdura na resorach.J.A. pisze: ↑24 cze 2019, 11:26 Kiedyś tu była nt ostrości baaardzo długa dyskusja.
Nie ma teoretycznych podstaw do twierdzenia, że mógłby być problem z ostrością.
Film jest dociskany emulsją do prowadnic i to prowadnice są punktem ostrzenia, a nie płytka dociskowa. Gdyby było inaczej to filmy o różnej grubości też miałyby problem z ostrością.
Gdyby tak było, nie byłoby kaset na różne filmy.
Amen.
Mamiya 645 kaseta 220
J.A. ma rację - emulsja jest od strony prowadnic, więc grubość podłoża nie ma znaczenia.
W drugą stronę (film 120 w kasecie 220) ten problem nie będzie występował. Mogą za to być problemy z przesuwem grubszego filmu i odstępami między klatkami, ale to już zależy od konstrukcji konkretnego aparatu.
Różne kasety wynikają z czegoś innego - film 220 nie ma papieru ochronnego na całej długości, przez co jest cieńszy i wymaga mocniejszego docisku do prowadnic niż 120.
W drugą stronę (film 120 w kasecie 220) ten problem nie będzie występował. Mogą za to być problemy z przesuwem grubszego filmu i odstępami między klatkami, ale to już zależy od konstrukcji konkretnego aparatu.
Mamiya 645 kaseta 220
OMG, znowu to same przesądy, gusła i wiara, że jest się mądrzejszym od inżynierów z Rolleja, Mamiji, Hasselblada ....
Jak cieńszy to wymaga mocniejszego docisku.... A ten docisk jest jakoś regulowany, no i dlaczego mocniejszy, a może powinien być słabszy? Zastanów się , a potem napisz.
Zatem pytanie, jaki ma mieć docisk matryca ścianki cyfrowej, którą podczepiam do aparatu analogowego? Mocny, słaby czy średni?
Zdradzę wam sekret, nie ma żadnego docisku , bo w ogóle nie przylega do żadnych prowadnic aparatu (w ten sposób oczywiście by się uszkodziła). A nie przylega bo nie musi, bowiem płaszczyzna ostrości jest nie tylko na prowadnicach, a również przed nimi (a raczej przede wszystkim przed nimi, gdyż na prowadnicach owa płaszczyzna się kończy).
Znowu wracamy do tego samego. Wg ostatniej wersji kasety 220 to był zabieg marketingowy, mający wyciągnąć kasę od Kowalskiego, coś się zmieniło?
Mamiya 645 kaseta 220
Ciągle są tacy, co uważają, że Ziemia jest płaska.
Szkoda, że Michał Nagov się już nie udziela, może on byłby wstanie przekonać płaskoziemców.
Szkoda, że Michał Nagov się już nie udziela, może on byłby wstanie przekonać płaskoziemców.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Mamiya 645 kaseta 220
Zatem uznaję że odpowiedź na me pytanie brzmi: tak.
Dziękuję.
Dziękuję.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Mamiya 645 kaseta 220
4Rider, tak, ale na Twoją odpowiedzialność. 

M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"