M39?
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
M39?
Witam
Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o wykonywanie odbitek. Właśnie kompletuje sprzęt ciemniowy i natknąłem się na mały problem.
Posiadam powiększalnik Opemus 6 z obiektywem Anaret 80mm więc postanowiłem zakupić jakąś 50-tke. Byłem przekonany, że Anaret jest mocowany na gwint M39 więc znalazłem obiektyk (Rodenstock Rogonar), który w opisie miał, że także posiada mocowanie na gwint M39. NIestety okazało się, że jego gwint jest większy niż zamocowanego Anareta. Teraz pytanie brzmi, czy to mój błąd, błąd opisu i czy jest jednek opcja użycia tego obiektywu w moim powiększalniku?
Z góry dziękuję za pomoc.
Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o wykonywanie odbitek. Właśnie kompletuje sprzęt ciemniowy i natknąłem się na mały problem.
Posiadam powiększalnik Opemus 6 z obiektywem Anaret 80mm więc postanowiłem zakupić jakąś 50-tke. Byłem przekonany, że Anaret jest mocowany na gwint M39 więc znalazłem obiektyk (Rodenstock Rogonar), który w opisie miał, że także posiada mocowanie na gwint M39. NIestety okazało się, że jego gwint jest większy niż zamocowanego Anareta. Teraz pytanie brzmi, czy to mój błąd, błąd opisu i czy jest jednek opcja użycia tego obiektywu w moim powiększalniku?
Z góry dziękuję za pomoc.
- technik219
- -#
M39?
Aw Twwojej miseczce do mocowania obiektywu do powiększalnika nie ma pierścienia redukcyjnego? Obejrzyj ją dokładnie.
Lux mea lex
M39?
Nie musisz niczego nabywać, tylko wykręcić z miseczki pierścień redukcyjny M39/M23 i w jego miejsce wkręcić obiektyw.
_________________________________________________________________________________
Warto mieć małego bzika i go pielęgnować - żeby dużego nie dostać.
M39?
Oczywiście jeżeli Opemus ma miseczkę z 6, bo jeżeli ktoś założył ze starszego modelu, to redukcji może nie być.Niemniej generalnie do 6 szła miseczka z redukcją.I tak przy okazji, żeby wyostrzyć z 50 w całym zakresie to miseczkę trzeba odwrócić - wklęsłą stroną w strzonę negatywu.
M39?