Kodak Tri-x na 100?

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o procesie wywoływania negatywów czarno-białych

Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy

Awatar użytkownika
d.prowadzisz
-#
Posty: 118
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:59
Lokalizacja: Kraków

Kodak Tri-x na 100?

Post autor: d.prowadzisz »

Ktoś próbował naświetlać i wywoływać Tri-x'a na 100?
Jeśli tak, to jakie efekty i w czym?

Pozdrawiam :)
yogeeboo
-#
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2009, 11:16
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: yogeeboo »

Tylko po co?
Chyba, że masz tego worek i nie chcesz kupować nic innego. 100-ki są raczej tanie - i można świecić nominalnie bez kombinacji.
Rozumiem kiedy nie chcesz wydawać większej kasy na jakąś 1600 lub 3200 i wtedy forsować np tego Tri, chociaż moim zdaniem różnica paru złotych nie jest tak znacząca, żeby ryzykować jakieś ważne ujęcia.
REVUEFLEX SDI/Minolta 500si/Lubitel166
Awatar użytkownika
d.prowadzisz
-#
Posty: 118
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: d.prowadzisz »

Czytałem, że jeśli się go prześwietli i niedowoła to światłą się nieco płaszczają ale detal w cieniach jest duży i przejścia tonalne lepsze. Fotografuję ulicę a tam głównie bramy, tunele, przejścia, dworce,mury etc.. Same ciemniejsze tony.

Nawet Salgado robił podobnie "Africa".

Jak kupię już worek Tri-x'a to chciałem wiedzieć, czy mogę z nim tak robić ;)

pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
przemur
-#
Posty: 498
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: przemur »

d.prowadzisz pisze:Czytałem, że jeśli się go prześwietli i niedowoła to światłą się nieco płaszczają ale detal w cieniach jest duży i przejścia tonalne lepsze. Fotografuję ulicę a tam głównie bramy, tunele, przejścia, dworce,mury etc.. Same ciemniejsze tony.

Nawet Salgado robił podobnie "Africa".

Jak kupię już worek Tri-x'a to chciałem wiedzieć, czy mogę z nim tak robić ;)

pozdrawiam :)
Z czułością to jest względne... ogólna zasada brzmi "naświetlać na cienie, wywoływać na światła" - więc jak tak w takich warunkach robisz to może rzeczywiście wyjść że wg. światłomierza aparatu to rzeczywiście może być naświetlanie wg iso 100. Choć ja się obawiam że to może być już ciut dużo... Ale zamiast gdybania i eksperymentowania lepiej mierzyć światło w punkt i stosować chocby namiastkę systemu strefowego.

Jeszcze co do Salgado - on używał TXP 320 :-> A to jednak trochę inny materiał (w zasadzie - nawet mniej tolerancyjny).
ODPOWIEDZ