Kamera Quarz-zoom ds8-3
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Stałe światło nie oznacza stałego otworu.
Weź dwa dowolne obiektywy o różnych ogniskowych nastaw na nich przesłonę 8 i zobacz jakiej wielkości jest otwór pateząc przez przednią sochzewkę.
Dlatego na przesłonę mówimy „otwór względny” bo ta sama wartość nie odpowiada temu samemu otworowi bezwzględnemu.
Weź dwa dowolne obiektywy o różnych ogniskowych nastaw na nich przesłonę 8 i zobacz jakiej wielkości jest otwór pateząc przez przednią sochzewkę.
Dlatego na przesłonę mówimy „otwór względny” bo ta sama wartość nie odpowiada temu samemu otworowi bezwzględnemu.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Otwór względny to ogniskowa obiektywu / średnicę mierzoną przez przednią soczewkę.
Więc zawsze dla tej samej ogniskowej otwór bezwzględny będzie identyczny przy tym samy otworze względnym.
Więc zawsze dla tej samej ogniskowej otwór bezwzględny będzie identyczny przy tym samy otworze względnym.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Przysłona może być wbudowana w body - istnieją takie aparaty którym wymienia się obiektywy zmieniając ogniskowa, a gdzie mechanim ostrzenia i przysłona są zintegrowane z body. Miałem kiedyś takiego Canona, widzialem takiego Kodaka, a są i inne takie SLRy maloobrazkowe. Więc takie rozwiązanie nie jest jakieś wyjątkowe.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Nie wiem jak w tym modelu, ale w modelu 1xs8-2 do sterowania przysłoną służy pokrętło z boku korpusu kamery. Wartość przysłony obserwuje się w wizjerze, gdzie na matówce wygrawerowane są wartości przysłony, a aktualnie ustawioną wskazuje analogowa wskazówka. Wskazówkę przesuwa się za pomocą pokrętła. Model 1xs8-2 posiada światłomierz CdS zasilany dwiema bateriami MR-9. Schowek na baterie znajduje się w górnej części komory filmu (dostępny po otwarciu pokrywy komory (kamera na kasety 1xs8, 15m filmu). Nie wiem jaka jest przysłona w Twoim modelu, ale w moim działa na zasadzie blaszki z wyciętą szczeliną w kształcie połówki rogala. W zależności od pomiaru blaszka się przekręca przepuszcaając strumień świetlny przez odpowiednią szerokość szczeliny. Taką samą konstrukcję miały przysłony kamer Łomo 215 (na baterie - o uproszczonej budowie i ciut bardziej ograniczonych możliwościach). Podejrzewam więc, że Twoja kamera ma taką samą przysłonę.
Niestety Łomo 215 demontowałem dla pozyskania obiektywu do makro i nie da się już jej uruchomić. Kwarca 1xs8-2 (na kasety) mam w dalszym ciągu w 100% sprawnego. Jakby co, to za niewielką opłatą mogę go przekazać w dobre ręce. Kiedy go używałem światłomierz i automatyka naświetleń działały. Od tamtego czasu nie sprawdzany.
Niestety Łomo 215 demontowałem dla pozyskania obiektywu do makro i nie da się już jej uruchomić. Kwarca 1xs8-2 (na kasety) mam w dalszym ciągu w 100% sprawnego. Jakby co, to za niewielką opłatą mogę go przekazać w dobre ręce. Kiedy go używałem światłomierz i automatyka naświetleń działały. Od tamtego czasu nie sprawdzany.
Lux mea lex
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Powiem tak, nie widziałem jeszcze tak pancernych kamer jak te quarz.
Zastanawiam się czy tam jest w stanie się coś zepsuć poza światlomierzem, który i tak pewnie by się nigdy nie zepsuł, gdyby nie rozsypał się element selenowy nadgryziony zębem czasu.
Z tą przysłoną w formie blaszki rzeczywiście może tak być.
Zastanawiam się czy Quarz ds8-3 nie jest dziś lepszy bo łatwiej do niego dostać materiał światłoczuły, który jest także tańszy, choć przyznaję, bardziej kłopotliwy jeśli chodzi o instalację/obsługę.
Zastanawiam się czy tam jest w stanie się coś zepsuć poza światlomierzem, który i tak pewnie by się nigdy nie zepsuł, gdyby nie rozsypał się element selenowy nadgryziony zębem czasu.
Z tą przysłoną w formie blaszki rzeczywiście może tak być.
Zastanawiam się czy Quarz ds8-3 nie jest dziś lepszy bo łatwiej do niego dostać materiał światłoczuły, który jest także tańszy, choć przyznaję, bardziej kłopotliwy jeśli chodzi o instalację/obsługę.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 21:48 przez Bokeh, łącznie zmieniany 1 raz.
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Bokeh, super 8 jest na ten sam materiał - film 2x8 przecina się specjalna przecinarka na pół i ładuje do kaset - jak ja filmowalem to właśnie tak robilem.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Nie jest na ten sam materiał. Zapewniam Cię.
Tu jest materiał do ds8-3:
https://www.youtube.com/watch?v=1uah320yMcg
A tu ta druga ZENIT QUARZ 1X8S-2 i wkłady do niej czyli kasetki:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/ ... 1734918648
Do 8s-2 pasowały też kasetki kodaka:
Tu jest materiał do ds8-3:
https://www.youtube.com/watch?v=1uah320yMcg
A tu ta druga ZENIT QUARZ 1X8S-2 i wkłady do niej czyli kasetki:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/ ... 1734918648
Do 8s-2 pasowały też kasetki kodaka:
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 21:57 przez Bokeh, łącznie zmieniany 1 raz.
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Bokeh, nie zapewniaj starego misia
Jeśli ten materiał nazywa się 2x8 to jest ten sam po rozcieciu na pół co do kaset Super 8.
Takie specjalne rozcinarki są z jednej strony wsadzasz 2x8 a z drugiej wyciagasz dwa kawałki filmu, które nawijasz do kaset Super 8.
No przecież sam to praktykowalem na początku lat '90.
Jeśli ten materiał nazywa się 2x8 to jest ten sam po rozcieciu na pół co do kaset Super 8.
Takie specjalne rozcinarki są z jednej strony wsadzasz 2x8 a z drugiej wyciagasz dwa kawałki filmu, które nawijasz do kaset Super 8.
No przecież sam to praktykowalem na początku lat '90.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Być może, tylko, że do ds8-3 wkładasz szpulkę z filmem i szpulkę odbiorczą, a potem przekładasz i nagrywasz drugą część, a potem oddajesz do koreksu, wywołujesz, rozcinasz na pół sklejasz i masz film.
Dostępny jest w sklepie Fotociemnia:
https://fotociemnia.pl/filmy-do-kamer/1 ... 2x10m.html
Dostępny jest w sklepie Fotociemnia:
https://fotociemnia.pl/filmy-do-kamer/1 ... 2x10m.html
Fomapan R DS. 8 2x8mm x 10m, pozytywowy film czarno-biały ISO 100 o wysokiej jakości do kamer analogowych Super 8.
System DS 8 opracowany w latach 70 do kamer Super 8, był odpowiedzią krajów bloku socjalistycznego na wcześniej wprowadzony standard Super 8 przez firmę Kodak i charakteryzował się podwójną zespoloną taśmą 8 mm.
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Bokeh, zgadza się w 2x8 przekladasz i później przecinasz, a w Super 8 najpierw przecinasz, i zakładasz 2 kawałki do dwóch kaset i wywolujesz ustawiając Koreks na 8 a nie 16mm (2x8) i to jest ten sam materiał a nie być może. Proszę sprawdzać informacje i uzupełnić wiedzę przed stawianiem stanowczych tez. Materiał 2x8 można też naświetlać w aparacie na film 35mm razem z perforacja uzyskując efekt jak przepuszczajac film 135 w aparacie na film 120 - ale to tak na marginesie.
To co linkujesz poznałem w praktyce już 30 lat temu za gowniarza, o.
To co linkujesz poznałem w praktyce już 30 lat temu za gowniarza, o.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Materiał jest dedykowany do ds8-3, i tylko, a to, że ktoś go potem sobie tnie i zakłada do kasetek to już jego sprawa. Jest to upierdliwe, i wymaga więcej wprawy niż w ds8-3. Do ds8-2 kupowało się kasetki już z załadowanym filmem.4Rider pisze: ↑29 lip 2021, 22:09 Bokeh, zgadza się w 2x8 przekladasz i później przecinasz, a w Super 8 najpierw przecinasz, i zakładasz 2 kawałki do dwóch kaset i wywolujesz ustawiając Koreks na X a nie 16mm (2x8) i to jest ten sam materiał a nie być może. Proszę sprawdzać informacje i uzupełnić wiedzę przed stawianiem stanowczych tez. Materiał 2x8 można też naświetlać w aparacie na film 35mm razem z perforacja uzyskując efekt jak przepuszczajac film 135 w aparacie na film 120 - ale to tak na marginesie.
W ten sposób jak mówisz to można przeróżne kombinacje robić.
Nawet w sklepie jak pytałem jaką kupić kamerę żeby dostać łatwo film to powiedziano mi żeby kupić ds8-3, bo do niej są filmy, a kasetek nie ma, a jeśli są to są bardzo drogie. Owszem być może można je ładować jak piszesz tymi od DS8-3 ale czy każdy ma puste kasetki i umie je ładować i jeszcze wcześniej rozcinać film jakimiś specjalnymi urządzeniami itp, tak żeby nie prześwietlić filmu. Daj spokój z tymi kombinacjami. A tak założę szpulkę, nagram, przełożę, nagram drugą strone, oddam do wywołania. Tam mi wywołają, wysuszą, przetną, skleją, dodadzą szpulkę do projektora i już mogę cieszyć się filmem. Proste?
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 22:23 przez Bokeh, łącznie zmieniany 1 raz.
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Bokeh, Chłopie to była normalna praktyka że się cielo 2x8 na Super 8, bo w latach '90 kasetki z zaladowanym filmem były praktycznie niedostępne, ani na terenie Polski ani na Ukrainie.
A jest to tak samo upierdliwe jak zakładanie filmu z metra do kasetek 135.
A innej możliwości nie było, jedyne filmy jakie można było kupić to pozostałości radzieckiej produkcji na Ukrainie i ORWO w Polsce i wszystkie były to filmy 2x8 czy też jak je zwiesz DS8.
A jest to tak samo upierdliwe jak zakładanie filmu z metra do kasetek 135.
A innej możliwości nie było, jedyne filmy jakie można było kupić to pozostałości radzieckiej produkcji na Ukrainie i ORWO w Polsce i wszystkie były to filmy 2x8 czy też jak je zwiesz DS8.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Kamera Quarz--zoom ds8-3
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem, to co proponujesz jest trudne, to co oferuje system ds8-3 jest o wiele, wiele prostrze.
Po to wymyślono ten system.
Od razu odrzucam system który mi proponujesz, bo jest o wiele bardziej kłopotliwy. Tak samo łatwiej do aparatu średnioformatowego kupić i urzytkować film 120, niż 135, a co z tego, że tak też się da.
Po to wymyślono ten system.
Od razu odrzucam system który mi proponujesz, bo jest o wiele bardziej kłopotliwy. Tak samo łatwiej do aparatu średnioformatowego kupić i urzytkować film 120, niż 135, a co z tego, że tak też się da.