Jest już nowy ADOX CHS 100 II
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
-
- -#
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 lut 2010, 21:41
- Lokalizacja: Świnoujście
Jest też i nowa wersja ORTHO 25 np 4x5 paczkowany po 10 arkuszy jest tańszy ( w przeliczeniu ) niż nowy CHSsweetek pisze:Premiera cieszy... zawsze to jakaś alternatywa, gdyby robili niskie czułości 25/16 to byłoby super...
;)
Z info Adoxa wynika że za ok 2 tyg pojawią sie inne ciete formaty nowego CHS 100 a na rolki trzeba będzie jeszcze trochę poczekać
ju_87
- Mariusz [mr.]
- -#
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 lip 2013, 02:35
- Lokalizacja: pl.rec.foto.cyfrowa
Ja to najbardziej chciałbym zobaczyć, że wyniki będą powtarzalne z roku na rok i z partii na partię, no ale teraz to się tego nie dowiemy… ;-)Linhof pisze:Zamówiłem paczkę na próbę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jakieś porady co do testów, które Koledzy chcieliby zobaczyć? Chętnie wezme pod uwagę. Zrobię to, bo jestem diabelnie ciekaw. Juz dawno nie bło premiery w filmach. Pozdro dla wszystkich
A trochę mniej najbardziej by mnie interesowało porównanie dokładnie tego samego kadru z testem ostrości i skalą szarości z czymś znanym (np. Ilfordem FP4+) przy naświetleniu na zmierzoną czułość, a resztą najlepiej jak fabryka przykazała (a w gorszym przypadku wołanych najlepiej opanowaną metodą).
Przy okazji, może się przyda pracującym systemem strefowym i mającym ochotę ostrzej potestować:
http://www.largeformatphotography.info/ ... /VIDEC.pdf
U mnie występuje jako:
' [EN FULL TXT] Precyzyjny system strefowy B&W w naświetlaniu i wywoływaniu [The VIDEC System - Andrew C. Eads]
(swoją drogą bardzo ładny egzemplarz. :))
« Jeżeli martwi Cię, że Twojego wciąż wybornie ostrego UWA (np. ±72mm kryjące 4×5” plus zapas na pokłony) może nie czekać już nic naprawdę wspaniałego (albo i całego LF pod niego, byle podróżnego) — możemy pogadać… »
Dobry pomysł. Zrobię takie próby (mam i używam FP4) i zamieszczę porównania. Coś jeszcze dołożyć do porównań? Jakieś jednowarstwowe emulsje godne uwagi do ciągnięcia w systemie strefowym?Mariusz [mr.] pisze:A trochę mniej najbardziej by mnie interesowało porównanie dokładnie tego samego kadru z testem ostrości i skalą szarości z czymś znanym (np. Ilfordem FP4+) przy naświetleniu na zmierzoną czułość, a resztą najlepiej jak fabryka przykazała (a w gorszym przypadku wołanych najlepiej opanowaną metodą).
Technikardan + mała szklarnia
Bardzo dzięki za materiał. Biorę się za czytanie. Wygląda na bardzo sensowny. Podzielę się wrażeniamiPrzy okazji, może się przyda pracującym systemem strefowym i mającym ochotę ostrzej potestować:
http://www.largeformatpho...icles/VIDEC.pdf
[ Dodano: Pon 26 Sie, 2013 ]
Tak, myślłem też o Acrosie. Dołączam do listy, choć przy tempie Fujifilm w zamykaniu produkcji .... no ale lepiej optymistycznie w przyszłość....tol2di pisze:Może Fuji Neopan Acros 100
Ostatnio zmieniony 26 sie 2013, 18:16 przez Linhof, łącznie zmieniany 1 raz.
Technikardan + mała szklarnia
jak pisałem w sąsiednim wątku, przedwczoraj wołałem adoxa silvermaxa w id-68. mały obrazek wygląda porównywalnie pod względem ziarna równie dobrze, co acros. dziś go kontrolnie powiększę, żeby zobaczyć co może zaoferować na papierze.tol2di pisze:Może Fuji Neopan Acros 100
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
hmmm... mnie też PET nigdy się nie skręcił.
z filmami na podłożach PET mam inny zgryz. otóż przez swą cienkość są one nieprzekrawalne dla gilotyny hamy. ostatnie 3mm się podwijają pod nóż i trzeba ciąć nożyczkami.
z filmami na podłożach PET mam inny zgryz. otóż przez swą cienkość są one nieprzekrawalne dla gilotyny hamy. ostatnie 3mm się podwijają pod nóż i trzeba ciąć nożyczkami.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Nic nie zastąpi nożyczek. PET się skręca w stopniu umiarkowanym i to jest jego wada i zaleta. Bo się skręca i nie prostuje, nawet po wielu tygodniach leżakowaia w encyklopediach. Za to nie skręca się wzdłóż, a to już jest zaleta.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Ale to przy filmie ciętym nie będzie miało znaczenia, czy jestem w blędzie?technik219 pisze:Nie wiem w czym rzecz z tym podłożem PET. Mnie żaden materiał na tym się nie skręca: ani Polypan, ani RR400S, ani superpan. Wszystko proste jak koci ogon. Skręcają się trójoctany. Z efektem światłowodu się zgadzam, niestety.
Technikardan + mała szklarnia