Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Praca w studio fotograficznym - problemy i wasze doswiadczenia

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

filozof97
-#
Posty: 367
Rejestracja: 13 lis 2010, 23:30
Lokalizacja: Siemiatycze

Post autor: filozof97 »

trochę odkopię, ale w moim subiektywnym uczuciu, najładniej, najmilej z lampą zachowywał się Koczkodan Gold 200 znany też jako FarbWelt. Najlepsze w jego zachowaniu było to, że dawał wyłącznie dominantę purpurową i nie było dużo zabawy z filtrami. A kolory twarzy wychodziły zauważalnie lepiej niż na superii 200. inna sprawa, że wolę golda od superii.
Awatar użytkownika
norbss
-#
Posty: 92
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:34
Lokalizacja: rzeszów
Kontakt:

Post autor: norbss »

filozof97 pisze:trochę odkopię, ale w moim subiektywnym uczuciu, najładniej, najmilej z lampą zachowywał się Koczkodan Gold 200 znany też jako FarbWelt. Najlepsze w jego zachowaniu było to, że dawał wyłącznie dominantę purpurową i nie było dużo zabawy z filtrami. A kolory twarzy wychodziły zauważalnie lepiej niż na superii 200. inna sprawa, że wolę golda od superii.
I to jest informacja. Dzięki.
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5561
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

a mnie się podobał kodak profoto 100 (aka XL?). on jest sam w sobie żółtawy i przez to lampa nie daje zniebieszczenia, takiego jakie zdarza się czasem na fuji.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Awatar użytkownika
nord
-#
Posty: 1587
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: faceci są z marsa
Kontakt:

Post autor: nord »

nie z własnego doświadczenia, ale z zasłyszenia.

fuji pro 160 ns i npl. podobno ładnie rysują kolory.
filozof97
-#
Posty: 367
Rejestracja: 13 lis 2010, 23:30
Lokalizacja: Siemiatycze

Post autor: filozof97 »

Czy to są dwa różne materiały? Słyszałem, że to gold na niemiecki rynek- i w sumie to całkiem prawdopodobne. W chwili obecnej nie mam ani golda ani farbwelta, ale kasety zdają się być identyczne i chyba mają tę samą numerację. Możliwe, że FarbWelt minimalnie bardziej idzie w czerwienie.... Ale w zasadzie różnie z tym bywa. Mi i to i to zachowywało w zasadzie tak samo, nie porównywałem ustawiania dwóch aparatów obok siebie i naświetlania wg. tych samych nastaw, ale przy zbliżonych scenach było podobnie.
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

Ani Kodak ani Fuji nie robią już niczego zbalansowanego na światło sztuczne.

Kiedyś do E-6 obie firmy robiły 64T, a do C-41 była Portra 100T, mam jeszcze jedna ostatnią rolke w zamrazalniku, hlip..
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5561
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

michalkruk pisze:Ani Kodak ani Fuji nie robią już niczego zbalansowanego na światło sztuczne.
ale autorowi chodzi o elektronowe światło błyskowe, a nie z angielska zwane tungsteny.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

Wiem, ale kilka wątków później rozmowa zeszła o "T"
dak
-#
Posty: 115
Rejestracja: 11 lip 2018, 06:21

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: dak »

michalkruk pisze:Ani Kodak ani Fuji nie robią już niczego zbalansowanego na światło sztuczne.
Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
zaphod
-#
Posty: 462
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:37
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: zaphod »

dak pisze: 29 gru 2019, 12:47 Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
Ale Kodak nie produkuje tego jako materiał fotograficzny.
F100 + C33 + 45D + AF10 Super
shredderr
-#
Posty: 315
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:22
Lokalizacja: Koszalin

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: shredderr »

zaphod pisze: 26 sty 2020, 17:38
dak pisze: 29 gru 2019, 12:47 Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
Ale Kodak nie produkuje tego jako materiał fotograficzny.
Błony mammograficzne, klisze rtg też nie są produkowane jako materiał fotograficzny. I co z tego ? :-P
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: 4Rider »

shredderr pisze: 26 sty 2020, 18:34
zaphod pisze: 26 sty 2020, 17:38
dak pisze: 29 gru 2019, 12:47 Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
Ale Kodak nie produkuje tego jako materiał fotograficzny.
Błony mammograficzne, klisze rtg też nie są produkowane jako materiał fotograficzny. I co z tego ? :-P

Racja :!:

Na pohybel fiksacji funkcjonalnej :mrgreen:
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
ODPOWIEDZ