jaki film na warunki śniegowe

Problemy z doborem materiału, naświetlaniem w ciężkich warunkach.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
grochu
-#
Posty: 93
Rejestracja: 03 paź 2011, 05:37
Lokalizacja: Bytom

jaki film na warunki śniegowe

Post autor: grochu »

hej hej, przed sylwkiem bede mial okazje pofocić w fajnej gorskiej wiosce zawalonej sniegiem (miejmy nadzieje), mam do dyspozycji polypana f 50, hp5 plus 400 i SUPERPAN 200, wygoglowalem gdzieś ze najlepiej w tym wypadku sprawdzi się hp5plus naświetlany na 200 asa ze względu na mniejszą rozpiętość tonalną niz polypan oraz mniejsze ziarno przy 200 asa niz 400. Myśle że Superpan 200 też chyba dalby rade ze wględu na mniejsza czulosc na blekit nieba odbijający się również na śniegu, ale nie jestem pewien. A jak wy to widzicie? bede mial do dyspozycji statyw więc polypana moge uzyc bez problemu ale boje sie ze po korekcie ev ze wzgledu na snieg wyjdzie z tego czarno-biala skaza;) filtr żółty też się znajdzie - pewno się przyda jak mniemam?
Awatar użytkownika
powalos
-#
Posty: 1966
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:42
Lokalizacja: Stęszew (pyrlandia)

Post autor: powalos »

grochu, prześwietlenie o 1EV na pełnym śniegu to może być nieco za mało. Szczególnie gdy klarunia będzie ostro dawała. Filtr żólty to niemal obowiązek. Ja robiłbym na HP (naswietlany na 125 lub 160) ale Superpan też może się sprawdzić. Pzdr
Fan Pentax'a.
Raffpsix
-#
Posty: 97
Rejestracja: 25 maja 2010, 13:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Raffpsix »

Ja proponuję polypanem spróbować, +1 lub +2ev i obowiązkowo dobry polaryzator.
Awatar użytkownika
Minolciarz1979
-#
Posty: 548
Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Minolciarz1979 »

grochu pisze:ale boje sie ze po korekcie ev ze wzgledu na snieg wyjdzie z tego czarno-biala skaza
Ja proponuję SuperPana 200@250 (świecony na 250 w przypadku wołania w D76 1+1 14 min agitacja według ulotki D76). Teraz jak naświetlać? Śnieg należy umieścić w strefie VII lub nawet VIII (o ile to snieg w pełnym słońcu). Nic nie przepalisz, spokojnie zastosuj korektę +2,5 EV mierząc światło ze sniegu. Jeśli masz śnieg w cieniu a reszta w słońcu, mierz w cieniu na +1,5 EV. Jesli niebo będzie niebieskie, obowiązkowo polar. Moje rady tyczą się lustrzanki z TTL.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2011, 16:40 przez Minolciarz1979, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
grochu
-#
Posty: 93
Rejestracja: 03 paź 2011, 05:37
Lokalizacja: Bytom

Post autor: grochu »

w przypadku wołania w D76
niestety poki co mam do dyspozycji tylko w-17 hydrofan... w tym przypadku superpana naswietlac normalnie na 200 i wolac normalnie jak trzeba?
Minolciarz1979 pisze:obowiązkowo dobry polaryzator


co do filtru PL to przy pomiarze TTL bez autofokusa liniowy sie sprawdzi? czy musze przeplacac za kolowy?:)
Awatar użytkownika
Minolciarz1979
-#
Posty: 548
Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Minolciarz1979 »

Nie znam kombinacji RS200 w Hydrofenie, więc się nie wypowiem. CPL tylko dla aparatów z AF TTL.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2011, 19:42 przez Minolciarz1979, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
grochu
-#
Posty: 93
Rejestracja: 03 paź 2011, 05:37
Lokalizacja: Bytom

Post autor: grochu »

okej juz wiem jak wolac superpana 200 w w17 no i filtry PL zamowione, oby dotarly przed nowym rokiem, wiec bedzie superpan 200 + filtry PL i żółty... obiecujące:) mam nadzieje ze coś popruszy bo póki co to kiepścizna...

edit- skusilem sie na d76 ze względu na spasowanie, bede wołał rotacyjnie a więc przed wolaniem namoczyc film na 5 minut i potem normalnie wolac 14 minut krecac (sądze ze okolo 170ml na rolke) ?

edit 2- jednak durst comot nie za bardzo ma się ku koreksom na 1 i 2 szpule, takze bede wolał normalnie więc sobie poradze z czasami, dzieki za wszystko:)
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, 14:46 przez grochu, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ