Jak w nagłówku: czy ktoś używał? Z jakim skutkiem, jakie wrażenia? Wiem, że to modyfikacja D-76. Dawno, dawno temu (szczenięciem będąc) złożyłem litr ID-68, ale już nie pamiętam co i z jakim skutkiem w nim obrobiłem. Szczególnie interesują mnie efekty wywoływania w nim filmów 400 ASA - kontrast, ziarno, ostrość, wpływ na czułość. Może ktoś porównywał jego działanie do Microphenu lub samego D-76?
Sieć przeszukałem, opinie są raczej pozytywne, ale chciałbym zasięgnąć opinii w pierwszej ręki. Na internetowych skanach nie chcę polegać, wiadomo dlaczego.
Ilford ID-68 (PQ)
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Ilford ID-68 (PQ)
Lux mea lex
sława!
ja składałem ID-68 niejednokrotnie. czy on jest modyfikacją D-76 (ID-11)? wątpię, przynajmniej ja nigdzie nie znalazłem takiej informacji. spotkałem się raczej z teorią, że to jest po prostu microphen. ja biorę czasy wyjściowe takie jakie są podane przy microphenie.
używałem go z hp5+ (135), acrosem i tri-x'em 400 (oba 120).
jeśli chodzi o hp5+ to przerobiłem go od 200 do 1600ASA. czułość 1600 pchałem w stocku, niższe w 1:1 lub 1:3. średni format wołałem nominalnie.
ogólnie kontrast jest zauważalnie wyższy niż w przypadku ID-11. ziarno jest z kolei mniejsze i ostrzejsze, nawet przy pchaniu na 1600ASA.
https://secure.flickr.com/photos/rbit9n ... lfordid68/
ja składałem ID-68 niejednokrotnie. czy on jest modyfikacją D-76 (ID-11)? wątpię, przynajmniej ja nigdzie nie znalazłem takiej informacji. spotkałem się raczej z teorią, że to jest po prostu microphen. ja biorę czasy wyjściowe takie jakie są podane przy microphenie.
używałem go z hp5+ (135), acrosem i tri-x'em 400 (oba 120).
jeśli chodzi o hp5+ to przerobiłem go od 200 do 1600ASA. czułość 1600 pchałem w stocku, niższe w 1:1 lub 1:3. średni format wołałem nominalnie.
ogólnie kontrast jest zauważalnie wyższy niż w przypadku ID-11. ziarno jest z kolei mniejsze i ostrzejsze, nawet przy pchaniu na 1600ASA.
https://secure.flickr.com/photos/rbit9n ... lfordid68/
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
aha, mimo większego kontrastu, nie ma jakiegoś szczególnego dramatu z przejściami tonalnymi. zasadniczo idzie się obrobić z papierem normalnym tudzież MG naświetlanym w gradacji 2 - 3.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
OK
Będę wołał Fomę 400. W D-76 wychodzi brzydkie ziarno, A -49 daje ładne ziarno, ale nie podoba mi się ostrość. Najlepiej było w Hydrofenie 1:1, ale mi się skończył (aktualne ceny są chore: 25 zł za litrowe opakowanie+ przesyłka), lecz mam odczynniki na ID 68.
[ Dodano: Śro 13 Mar, 2013 ]
W Rodinalu nawet nie próbuję

Będę wołał Fomę 400. W D-76 wychodzi brzydkie ziarno, A -49 daje ładne ziarno, ale nie podoba mi się ostrość. Najlepiej było w Hydrofenie 1:1, ale mi się skończył (aktualne ceny są chore: 25 zł za litrowe opakowanie+ przesyłka), lecz mam odczynniki na ID 68.
[ Dodano: Śro 13 Mar, 2013 ]
W Rodinalu nawet nie próbuję

Lux mea lex
Ilford ID-68 (PQ)
wydaje mnie się, że hydrofen i microfen (id-68) pracują bardzo podobnie, także myślę, że będziesz zadowolony.
minęło tyle czasu ile trzeba.
WTEM!
pytałeś się mnie w innym wątku o trwałość ID-68. otóż wczoraj i dziś skończyłem r-r zapasowy sporządzony dokładnie 27. stycznia 2013 r. i wszystko wyszło jak należy, pomijając fakt, że nie doświetliłem film, który wołałem wczoraj. ale dziś rano zrobiłem quasi kalibrację i wyszło idealnie. przynajmniej wiem, że wywoływacz był ok.
aha, film to efke kb 100, ID-68 1:1, 20*C, 12'00'', 0-1'+4x/1' -- można naświetlać na 100ASA.
UWAGA DUBEL!
wywołałem ostatnio adoxa silvermax 100 w id-68 1:1. co prawda skaner w aptece produkuje pulpę, a nie skany, ale ten silvermax rzucony na papier wygląda mniej więcej tak:
link bezpośredni: https://i.imgur.com/F3gYOIT.jpg
adox silvermax 100@100
id-68 1:1 24°C
6'15'' 0-1'+4x/1'
durst neonon 2,8/50 @f/11
foma n312(?) - mat, 13x18cm
d-166 1:1
zdjęcie górne - powiększenie czterokrotne, zdjęcie dolne - powiększenie dziewiętnastokrotne.
minęło tyle czasu ile trzeba.
WTEM!
pytałeś się mnie w innym wątku o trwałość ID-68. otóż wczoraj i dziś skończyłem r-r zapasowy sporządzony dokładnie 27. stycznia 2013 r. i wszystko wyszło jak należy, pomijając fakt, że nie doświetliłem film, który wołałem wczoraj. ale dziś rano zrobiłem quasi kalibrację i wyszło idealnie. przynajmniej wiem, że wywoływacz był ok.
aha, film to efke kb 100, ID-68 1:1, 20*C, 12'00'', 0-1'+4x/1' -- można naświetlać na 100ASA.
UWAGA DUBEL!
wywołałem ostatnio adoxa silvermax 100 w id-68 1:1. co prawda skaner w aptece produkuje pulpę, a nie skany, ale ten silvermax rzucony na papier wygląda mniej więcej tak:

link bezpośredni: https://i.imgur.com/F3gYOIT.jpg
adox silvermax 100@100
id-68 1:1 24°C
6'15'' 0-1'+4x/1'
durst neonon 2,8/50 @f/11
foma n312(?) - mat, 13x18cm
d-166 1:1
zdjęcie górne - powiększenie czterokrotne, zdjęcie dolne - powiększenie dziewiętnastokrotne.