dobrze, że nie ma błękitnych
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Dla odmiany próbka z ostatniej Ferrani wywołanej w Kodaku D-23 1+0. Minolta Dynax 5 + Minolta AF 2.8/28:
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Fomapan 100@100, ID-68 1+0, Canon EF, Canon FD 1.4/50
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
miki11, Bardzo ladnie! Lodeczki pieknie skadrowane i super swiatlo
A jak tam partie nieba w Ferranii? Z moich nie bylem zachwycony
A jak tam partie nieba w Ferranii? Z moich nie bylem zachwycony
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
oKuba, dziękuję bardzo. Miałem statyw, więc kadrowałem na żywca Zaraz poszperam w tej ostatniej Ferrani, a teraz jeszcze Kentmere (czyli Agfa) 400@400 (ID68 1+0, Minolta Dynax 5, Minolta AF 2.8/28 + orange filter). Na początku ostatni kadr z filmu, urwany, jak zwykle, z ciekawą fakturką...
Ostatnio zmieniony 04 maja 2023, 21:44 przez miki11, łącznie zmieniany 2 razy.
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Fomapan 400@400 (ID68 1+0, Minolta Dynax 5, Minolta AF 2.8/28), jedyne ze zgodą na publikację Ta krytykowana Foma bardzo mi się podoba w ziarnistych portretach. Ładne to jakieś wyszło i to od razu po skanowaniu, bez obróbki.
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
No tak, ta Ferrania bardziej mnie cieszyła na wieszaku, niż na finiszu To charakterny film, pewne motywy lubi, ale w wielu sytuacjach bywa kapryśny. Niebo to raz, ciemne obszary to dwa. Jak się go pozna i stosuje tam, gdzie należy, jest ciekawy, taki bardziej artystyczny. Gdzieś wyczytałem, że do portretu używali jej z zielonym filtrem. Tutaj użyłem resztę Kodaka D23 (mijał mu termin przydatności do spożycia), w POTA wyszłoby tonalnie nieco lepiej, chociaż z trochę większym ziarnem (przynajmniej takie mam doświadczenia). No to kilka tych obrazków na przestrogę
Ferrania P30 80@50 ASA (Kodak D23 1+0, Minolta Dynax 5, Minolta AF 2.8/28 + orange filter).
Ferrania P30 80@50 ASA (Kodak D23 1+0, Minolta Dynax 5, Minolta AF 2.8/28 + orange filter).
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
miki11, Dzieki za przyklady. Jest faktycznie tak jak piszesz. Nie do kazdego motywu pasuje. Zostalo mi jeszcze jedno pudelko P30 i chyba na tym poprzestane
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Ja mam ich jeszcze kilkanaście, będę je selektywnie dobierał do tematu. W tej chwili podziwiam jakość w stosunku do ceny Fomy 100.
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Zaskakuje mnie naprawdę przyzwoita jakość tych prostych konstrukcyjnie szkieł. Świadomy fotograf użyje tego trypletu z przekazem, że taki właśnie styl zaplanował i mamy dobre efekty. A ostatnia fotka jest kwintesencją potwierdzającą teorię o niezbędności tego gościa stojącego za aparatem. oKuba, możesz zapodać użyte tu technikalia?
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
miki11, Kilkukrotna ekspozycja (5x) klatki przy rownoczesnej zmianie miejsca. Nic specjalnie wydumanego
Galeria - na kazdy temat i dla kazdego
Aha.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"