Mam problem z ww powiększalnikiem. Geneza problemu nie jest znana, natomiast chodzi o pokrętło ustawiania ostrości z korbką (jest na zdjęciu). Problem polega na tym, że albo jest bardzo duży luz i nie przesuwa obiektywu z tak małą prędkością jak zwykle, bądź w ogóle korbka się kręci "na luzie". Nie znam się na sprzęcie i nie chciałbym sam rozkręcać, także proszę Was o pomoc. Ewentualnie o namiar do kogoś, kto mógłby się tym zająć, najlepiej w Krakowie (na Czapskich dzwoniłem).
Raczej nikt na takich powiększalnikach się nie zna, ale nie ma tam paru śrubek do rozkręcenia? Raczej nie powinien być to skąplikowany mechanizm do naprawy.
Fikumiku pisze: Raczej nikt na takich powiększalnikach się nie zna,
No nie przesadzaj. Nie trzeba się znać na powiększalnikach by je naprawić.
Fikumiku pisze: Raczej nie powinien być to skąplikowany mechanizm do naprawy.
No właśnie. Normalny mechanik nie powinien mieć problemu z naprawą.
Na oko i po objawach to może być popuszczenie blokady tej korby na osi.
Gość naprawiający maszyny do szycia, albo podobne sprzęty nie powinien mieć większego kłopotu. Trzeba mu tylko dokładnie obfotografować i być może sfilmować problem, by chciał się pofatygować.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"