Długi czs naświetlania negatywu?
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Długi czs naświetlania negatywu?
Mam taki dylemat, używając slajdu o ISO64 światłomież pokazał mi dla f11 60s i to jego maks pomiaru (60s), zastanawiam się jaki będzie prawidłowy czs dla f22? jak dokonać prawidłowego przeliczenia czsu do naświetlenia.
teoretycznie, bez uwzględniania efektu Schwarzschilda to będzie 240s, bo przysłona się zmniejsza cztery razy.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Tu jest ciekawy grafów kilka:
http://silvergrain.org/Photo-Tech/reciprocity.html
Szczególnie przydatny w praktyce jest "Figure. 7"
Mówiąc na skróty Fuji Acros to najlepszy wybór przy długich czasach.
http://silvergrain.org/Photo-Tech/reciprocity.html
Szczególnie przydatny w praktyce jest "Figure. 7"
Mówiąc na skróty Fuji Acros to najlepszy wybór przy długich czasach.
I object to all this sex on the television. I mean! I keep falling off!
"the ribbon"
Copyright © 2007 Peter Robinson, http://www.monopix.co.uk/index.shtml
"the ribbon"
Copyright © 2007 Peter Robinson, http://www.monopix.co.uk/index.shtml
Jeśli robicie na ILFORD to tu znajdziecie tabelkę dla efektu "S" (str 2, MAKING LONG EXPOSURES):
www.ilfordphoto.com/Webfiles/2006216115141521.pdf
Ilford ma tę zaletę, że efekt "S" jest taki sam dla wszystkich jego filmów.
www.ilfordphoto.com/Webfiles/2006216115141521.pdf
Ilford ma tę zaletę, że efekt "S" jest taki sam dla wszystkich jego filmów.
Podaj rodzaj filmu i przede wszystkim wyjasnij czy pomiar taki uzyskales bo sie skonczyla skala swiatlomierza, czy rzeczywiscie taka wartosc gwarantowala dobre naswietlenie, bo z Twojego postu nie wynika to wprost.
Szperajac w sieci znajdziesz korekcje dla dlugich czasow (omawiany efekt SS) dla wiekszosci najbardziej popularnych filmów.
To wszystko.
W mojej opinii, stary i sprawdzony Tmax jest najlepszy do dlugich czasów.
Zero problemów doskonale oddanie tonalne.
Fuji Velvia 100F sprawdza sie doskonale przy czasach do 10 minut.
Tutaj tez trzeba wprowadzić korekcje. Odjazd kolorów jest dla mnie zawsze ciekawa niespodzianka i kompletnie sie nie przejmuje niestabilnością barwna przy tak dlugich czasach.
Szperajac w sieci znajdziesz korekcje dla dlugich czasow (omawiany efekt SS) dla wiekszosci najbardziej popularnych filmów.
To wszystko.
W mojej opinii, stary i sprawdzony Tmax jest najlepszy do dlugich czasów.
Zero problemów doskonale oddanie tonalne.
Fuji Velvia 100F sprawdza sie doskonale przy czasach do 10 minut.
Tutaj tez trzeba wprowadzić korekcje. Odjazd kolorów jest dla mnie zawsze ciekawa niespodzianka i kompletnie sie nie przejmuje niestabilnością barwna przy tak dlugich czasach.