Problem polega na tym, że Ty nie tylo nie wiesz w którym kościele dzwonią, ale nawet nie wiesz czy dzwonią na Anioł Pański, czy Nieszpory.jac123 pisze:J.A. owszem słyszałeś, że gdzieś dzwony biją, ale w którym kościele?
Wiesz przynajmniej co to jest korekcja APO? Apochromatyczna? Dla czego znaczenie dla ostrości obrazu ma inne zoginskowanie światła czerwonego i pozostałych części widma? Wiesz po co wprowadza się korektę ustawienia ostrości dla fotografii podczerwonej?
Odpowiedź, jest jedna i bardzo prosta. Bo dla ostrego odwzorowania obrazu na emulsji światłoczułej ma znaczenie przesunięcie ogniskowania o długość fali.
Zrozum to w końcu. Odsunięcie emulsji od płaszczyzny ostrości w paracie o setne części milimetra powoduje spadek ostrości. Skutkiem tego różnice grubości paieru i podłoża w filmie powodowałyby że nie byłbyś w stanie zrobić ostrego zdjęcia.
Żeby temu zapobiec, to ostrość ustawia się na prowadnice, a do prowadnic będzie dociskany film i choćbyś tupał i krzyczał, to nie ma znaczenie ustawienie płytki ociskowej. Byle tylko dociskała emulsję do prowadnic.
Prowadnica po której ślizga się film jest jedynym pewnym i stałym punktem odniesienia.
Skończ już skanować te książki, bo czytasz i nie rozumiesz tego co czytasz.
Nie potrzebuję. Wiem co tam jest napisane i wiem co to znaczy, ale jak widać posiadanie dwóch takich samych książek nie zapewniło Ci zrozumienia tematu, więc radzę dokupić trzecią.Może J.A. kupi ...