miki11 pisze: ↑27 maja 2022, 22:59
O co chodzi z brakiem tej warstwy? Czy jej brak może spowodować takie cykliczne naświetlenia na pierwszych 3-4 klatkach? Na pierwszy rzut oka winę zrzuciłem na lewą kasetę. Dalszy fragment filmu jest prawidłowy.
Nie. Chodzi o podłoże PET, które działa jak światłowód. Wciąga światło do środka. Dokładnie to samo jest z większością (jeżeli nie wszystkimi), rolleiajmi.
A jeżeli chodzi o warstwę anty halo, to raczej nie jest przyczyna brak, czy istnienie w problemach z nawijaniem filmów.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
J.A. pisze: ↑27 maja 2022, 23:26
Nie. Chodzi o podłoże PET, które działa jak światłowód. Wciąga światło do środka. Dokładnie to samo jest z większością (jeżeli nie wszystkimi), rolleiajmi.
A jeżeli chodzi o warstwę anty halo, to raczej nie jest przyczyna brak, czy istnienie w problemach z nawijaniem filmów.
rbit9n pisze: ↑27 maja 2022, 06:30
miękkie podłoże PET, stąd zaświetlanie i cięższe nawijanie.
Akurat podłoże jest jedynie współwinne zaświetlaniu. Winy należałoby upatrywać w warstwie antyhalacyjnej, a raczej w jej braku w Polypanie.
małoobrazkowe Fomapany nie mają warstwy przeciwodblaskowej, ale mają podłoże z trójoctanu celulozy, natomiast małoobrazkowe eFKe miały warstwę przeciwodblaskową, ale miały podłoże z PET. tak się składa, że większe zaświetlenia miałem na eFKe, niż na Fomapanie.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
Foma 100@100, Rodinal (Agfa), 1:50, 21°C, 8 minut. Mieszany metodą z dawnych lat: 1 minuta ciągłe, powolne. Następnie co 1 minutę prze 10 sek., kilka obrotów. Stale zaskakiwany przez ten kilkudziesięcioletni wywoływacz. Niestety powoli się kończy.
#017
Ferrania P30 80 @ 50 ASA,
Kodak D76 (1:1), 24°C, 8:45
Minolta XD-11, Minolta MD 35-70/3.5
O dziwo, ta kontrastowa Ferrania lepiej się udaje w 1:1, niż w 1:3.
miki11 pisze: ↑07 cze 2022, 00:26
O dziwo, ta kontrastowa Ferrania lepiej się udaje w 1:1, niż w 1:3.
W sensie że wychodzi mniejszy kontrast? To dość logiczne, w wyższych rozcieńczeniach do głosu może dochodzić efekt brzegowy który pozornie podniesie kontrast
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
miki11, jeśli kontrast jest bardzo wysoki możesz spróbować nabełtać POTA, to ultramiękki wywoływacz o bardzo prostym składzie. Testowałem go na Agfie Copex i ilfordzoe Pan, na filmach typowo technicznych wyciąga się niemal pełną skalę szarości
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada