[Poznań] Co ciekawsze imprezy fotograficzne
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
[Poznań] Co ciekawsze imprezy fotograficzne
Co prawda Poznań jest na tym forum raczej słabo reprezentowany ale myślę, że ktoś na tym skorzysta.
Zaczynamy:
"Do 25.10.09 w Galerii Fotografii pf oglądać można część retrospektywnej wystawy fotografii Ireneusza „Eryka" Zjeżdżałki, jednego z najciekawszych dokumentalistów polskich, jacy pojawili się w ostatnich latach.
Ireneusz Zjeżdżałka z niezwykłą wrażliwością dokumentował rzeczywistość polskiej prowincji. Odwiedzał miejsca długo użytkowane i definitywnie opuszczone przez ludzi, odczytywał znaki zostawione przez dawnych mieszkańców, ożywiał porzucone przedmioty, ukazywał ich ukryty ład. Jego czarno-białe, perfekcyjnie skomponowane kadry opowiadają o czasie zaprzeszłym, niezwykle umiejętnie wykorzystują efekt dziwności i zaskoczenia.
Jak sam mówił: „Zawsze moją uwagę przyciągały miejsca zawierające w sobie skumulowany czas. I choć raczej unikałem bezpośredniej obecności człowieka, to jednak zawsze pojawiał się jakiś jego ślad”.
Przez cały wrzesień w Sali Marmurowej pokazywaliśmy jego czarno-białe prace z wielu cykli, m.in. „Mały atlas mojego miasta” (1999-2001), „Sedymentacja” (2000-2008), „Bez atelier” (2001), „Strefa buforowa” (2007).
W przestrzeni galerii pf eksponowane są pejzaże w kolorze – fotografie zrealizowane w latach 2005-2006, na których Ireneusz Zjeżdżałka dokumentował budowę i otoczenie autostrady przebiegającej przez Wrześnię, jego rodzinne miasto. Cykl ten po raz pierwszy jest prezentowany w całości.
Ireneusz Zjeżdżałka, urodził się w 1972 we Wrześni, zmarł 25 lipca 2008 roku. Fotograf, kurator, krytyk, od 2003 redaktor naczelny „Kwartalnika Fotografii”, współzałożyciel i pierwszy kurator galerii 2πr. W latach 1998-2003 pracował w Galerii Fotografii "pf" w Poznaniu. Absolwent poznańskiej Akademii Rolniczej.
Brał udział w takich wystawach jak: „Fotorealizm” (Galeria Zderzak, Kraków, 2003), „Efekt rzeczywistości” (Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, 2007), „Nowi Dokumentaliści” (CSW Zamek Ujazdowski, 2008), „Efekt czerwonych oczu. Fotografia polska XXI wieku” (CSW Zamek Ujazdowski, 2008).
Do wystawy przygotowana została monografia Ireneusza Zjeżdżałki wydana przez Wydawnictwo KROPKA.
3.09.-25.10.09 Galeria Fotografii pf /bilety: 2, 3 zł"
cytat za http://www.zamek.poznan.pl/
Nie byłem jeszcze, ale pójdę i dam znać czy warto. Choć za te pieniądze raczej nie będzie czego żałować
Zaczynamy:
"Do 25.10.09 w Galerii Fotografii pf oglądać można część retrospektywnej wystawy fotografii Ireneusza „Eryka" Zjeżdżałki, jednego z najciekawszych dokumentalistów polskich, jacy pojawili się w ostatnich latach.
Ireneusz Zjeżdżałka z niezwykłą wrażliwością dokumentował rzeczywistość polskiej prowincji. Odwiedzał miejsca długo użytkowane i definitywnie opuszczone przez ludzi, odczytywał znaki zostawione przez dawnych mieszkańców, ożywiał porzucone przedmioty, ukazywał ich ukryty ład. Jego czarno-białe, perfekcyjnie skomponowane kadry opowiadają o czasie zaprzeszłym, niezwykle umiejętnie wykorzystują efekt dziwności i zaskoczenia.
Jak sam mówił: „Zawsze moją uwagę przyciągały miejsca zawierające w sobie skumulowany czas. I choć raczej unikałem bezpośredniej obecności człowieka, to jednak zawsze pojawiał się jakiś jego ślad”.
Przez cały wrzesień w Sali Marmurowej pokazywaliśmy jego czarno-białe prace z wielu cykli, m.in. „Mały atlas mojego miasta” (1999-2001), „Sedymentacja” (2000-2008), „Bez atelier” (2001), „Strefa buforowa” (2007).
W przestrzeni galerii pf eksponowane są pejzaże w kolorze – fotografie zrealizowane w latach 2005-2006, na których Ireneusz Zjeżdżałka dokumentował budowę i otoczenie autostrady przebiegającej przez Wrześnię, jego rodzinne miasto. Cykl ten po raz pierwszy jest prezentowany w całości.
Ireneusz Zjeżdżałka, urodził się w 1972 we Wrześni, zmarł 25 lipca 2008 roku. Fotograf, kurator, krytyk, od 2003 redaktor naczelny „Kwartalnika Fotografii”, współzałożyciel i pierwszy kurator galerii 2πr. W latach 1998-2003 pracował w Galerii Fotografii "pf" w Poznaniu. Absolwent poznańskiej Akademii Rolniczej.
Brał udział w takich wystawach jak: „Fotorealizm” (Galeria Zderzak, Kraków, 2003), „Efekt rzeczywistości” (Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, 2007), „Nowi Dokumentaliści” (CSW Zamek Ujazdowski, 2008), „Efekt czerwonych oczu. Fotografia polska XXI wieku” (CSW Zamek Ujazdowski, 2008).
Do wystawy przygotowana została monografia Ireneusza Zjeżdżałki wydana przez Wydawnictwo KROPKA.
3.09.-25.10.09 Galeria Fotografii pf /bilety: 2, 3 zł"
cytat za http://www.zamek.poznan.pl/
Nie byłem jeszcze, ale pójdę i dam znać czy warto. Choć za te pieniądze raczej nie będzie czego żałować
Nie ma w tym kraju nakazu bycia durnym. Jeszcze. Korzystajmy z tego!!
--
Pozdrawiam,
Kacper
--
Pozdrawiam,
Kacper
A ja byłem. Czy warto? Kwestia indywidualna. Mi część z budowy autostrady nie podobała się wcale - może dlatego, że pracowałem w jednej z firm budującej autostradę A2 i te zdjęcia wydały mi się jakby zza grubej szyby robione - bez wejścia w temat.
Pierwsza część jest ok, parę ładnych zdjęć się trafiło
Pierwsza część jest ok, parę ładnych zdjęć się trafiło
<Pozdrawiam>
M.
M.
Dalej, znów CK Zamek
>>Konrad Pustoła – Dark Rooms
4.11.-18.12.09 Galeria Fotografii pf
wernisaż: 3.11.09 godz. 18.00 /bilety: 2,3 zł
Realizowana przez Konrada Pustołę seria wielkoformatowych fotografii gra z podwójnym znaczeniem słowa dark room i oznaczanej przezeń przestrzeni. Naturalne skojarzenie z fotograficzną ciemnią przeplata się tu z odniesieniem do istniejących w wielu klubach gejowskich pomieszczeń. Połączenie tych dwóch skojarzeń nie jest przypadkowe. Odbywający się w ciemni proces wywoływania nowych obrazów, naświetlonych wcześniej na fotograficznej kliszy pozwala myśleć o gejowskim darkroomie jako o przestrzeni wywoływania nowych relacji międzyludzkich i redefiniowania pojęć sztywno określających role społeczne i tożsamości jednostkowe, coraz mniej dopasowanych do współczesnej, płynnej rzeczywistości. O alternatywnej przestrzeni polityczności, która stroniąc od wiecowych haseł czy radykalnej publicystyki, w intymnym zaciszu klubu niepostrzeżenie modyfikuje przyjęte kategorie, nawyki, stosunki społeczne i kulturowe.
Projekt składa się z serii fotografii przedstawiających puste wnętrza klubowych darkroomów, wykonanych nad ranem po opuszczeniu klubu przez uczestników a przed jego posprzątaniem.
Konrad Pustoła (1976), fotograf, absolwent Wydziału Ekonomii UW. Studiował fotografię w łódzkiej Filmówce oraz na wydziale fotografii w londyńskim Royal College of Art. Współorganizator i autor zdjęć w ramach akcji społecznej Tiszert dla wolności. Jego zdjęcia publikowane były m.in. w Piktogramie, Fototapecie, Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Pozytywie. W swoich projektach zajmuje się z jednej strony krytyką instytucjonalną pola sztuki, kwestiami autorstwa, dostępu i artystycznej tożsamości, z drugiej – mechanizmami dyskursu publicznego i medialnymi sposobami reprezentacji rzeczywistości społecznej oraz potencjałem oddziaływania obrazu na rzeczywistość społeczną.
Całość zaCK Zamek
Przy okazji nie długo będzie u nas
>> Spotkanie z Beksińskim III
20.11.09-9.01.10 Galeria Sztuki Współczesnej „Profil” /bilety: 2, 3 zł
wernisaż: 19.11.09 godz. 18.00
Kto nie był, zawitać musi
>>Konrad Pustoła – Dark Rooms
4.11.-18.12.09 Galeria Fotografii pf
wernisaż: 3.11.09 godz. 18.00 /bilety: 2,3 zł
Realizowana przez Konrada Pustołę seria wielkoformatowych fotografii gra z podwójnym znaczeniem słowa dark room i oznaczanej przezeń przestrzeni. Naturalne skojarzenie z fotograficzną ciemnią przeplata się tu z odniesieniem do istniejących w wielu klubach gejowskich pomieszczeń. Połączenie tych dwóch skojarzeń nie jest przypadkowe. Odbywający się w ciemni proces wywoływania nowych obrazów, naświetlonych wcześniej na fotograficznej kliszy pozwala myśleć o gejowskim darkroomie jako o przestrzeni wywoływania nowych relacji międzyludzkich i redefiniowania pojęć sztywno określających role społeczne i tożsamości jednostkowe, coraz mniej dopasowanych do współczesnej, płynnej rzeczywistości. O alternatywnej przestrzeni polityczności, która stroniąc od wiecowych haseł czy radykalnej publicystyki, w intymnym zaciszu klubu niepostrzeżenie modyfikuje przyjęte kategorie, nawyki, stosunki społeczne i kulturowe.
Projekt składa się z serii fotografii przedstawiających puste wnętrza klubowych darkroomów, wykonanych nad ranem po opuszczeniu klubu przez uczestników a przed jego posprzątaniem.
Konrad Pustoła (1976), fotograf, absolwent Wydziału Ekonomii UW. Studiował fotografię w łódzkiej Filmówce oraz na wydziale fotografii w londyńskim Royal College of Art. Współorganizator i autor zdjęć w ramach akcji społecznej Tiszert dla wolności. Jego zdjęcia publikowane były m.in. w Piktogramie, Fototapecie, Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Pozytywie. W swoich projektach zajmuje się z jednej strony krytyką instytucjonalną pola sztuki, kwestiami autorstwa, dostępu i artystycznej tożsamości, z drugiej – mechanizmami dyskursu publicznego i medialnymi sposobami reprezentacji rzeczywistości społecznej oraz potencjałem oddziaływania obrazu na rzeczywistość społeczną.
Całość zaCK Zamek
Przy okazji nie długo będzie u nas
>> Spotkanie z Beksińskim III
20.11.09-9.01.10 Galeria Sztuki Współczesnej „Profil” /bilety: 2, 3 zł
wernisaż: 19.11.09 godz. 18.00
Kto nie był, zawitać musi
Nie ma w tym kraju nakazu bycia durnym. Jeszcze. Korzystajmy z tego!!
--
Pozdrawiam,
Kacper
--
Pozdrawiam,
Kacper
I hop do góry. Nadal Zamek.
>>The Room. Wystawa fotografii Annette Merrild
26.11.-3.01.2010 Hol Sali Wielkiej /wstęp wolny
Projekt duńskiej artystki to swego rodzaju archiwum pokoi. Fotografując wnętrza prywatnych mieszkań w Istambule, Lyonie, Warszawie, Barcelonie, Tallinie, Manchesterze, Hamburgu, Nowym Jorku czy Kopenhadze Annette Merrild tworzy portrety społeczeństw. W miastach, które odwiedza, szuka bloków z mieszkaniami o podobnym planie, zamieszkanych przez typowych przedstawicieli klasy średniej. Podobny rozmiar pomieszczeń oraz umieszczanie okna zawsze w centrum nadają zdjęciom ujednoliconą stylistykę.
Projekt obejmuje także wywiady, opisy miejsc, notatki artystki z podróży oraz opisy historii mieszkań, jakie na jej prośbę napisały niektóre z osób, które ją gościły.
Całość cytowana za CK Zamek.
>>The Room. Wystawa fotografii Annette Merrild
26.11.-3.01.2010 Hol Sali Wielkiej /wstęp wolny
Projekt duńskiej artystki to swego rodzaju archiwum pokoi. Fotografując wnętrza prywatnych mieszkań w Istambule, Lyonie, Warszawie, Barcelonie, Tallinie, Manchesterze, Hamburgu, Nowym Jorku czy Kopenhadze Annette Merrild tworzy portrety społeczeństw. W miastach, które odwiedza, szuka bloków z mieszkaniami o podobnym planie, zamieszkanych przez typowych przedstawicieli klasy średniej. Podobny rozmiar pomieszczeń oraz umieszczanie okna zawsze w centrum nadają zdjęciom ujednoliconą stylistykę.
Projekt obejmuje także wywiady, opisy miejsc, notatki artystki z podróży oraz opisy historii mieszkań, jakie na jej prośbę napisały niektóre z osób, które ją gościły.
Całość cytowana za CK Zamek.
Nie ma w tym kraju nakazu bycia durnym. Jeszcze. Korzystajmy z tego!!
--
Pozdrawiam,
Kacper
--
Pozdrawiam,
Kacper
I po dłuższej nie obecności-hop!
wystawa
> Wystawa „(nie)obecności”
W ramach wystawy zaprezentowane zostaną prace z serii „Sale Zgromadzeń” (Assembly Halls) małżeństwa Muchen i Shao Yinong’a, którzy spotkają się z publicznością podczas wernisażu. Fotografie z tej serii, powstałe pomiędzy 2002 a 2006 rokiem, są intrygującym portretem chińskiej historii społecznej.
Głównym motywem prac są przestrzenie – miejsca zbiorowej pamięci, zmieniające często swój cel i przeznaczenie, nierzadko popadające w ruinę.
Obecnie Shao Yinong i Mu Chen mieszkają i pracują w Pekinie. Do 2000 roku tworzyli jako odrębni artyści; obecnie stanowią kreatywny zespół poruszający w swych pracach aspekty i funkcje pamięci procesów przemian we współczesnych Chinach.
wernisaż: 8.04.10 godz. 18.00 Hol Wielki
9.04.-16.05.10 Hol Wielki /wstęp wolny
wystawa
> Wystawa „(nie)obecności”
W ramach wystawy zaprezentowane zostaną prace z serii „Sale Zgromadzeń” (Assembly Halls) małżeństwa Muchen i Shao Yinong’a, którzy spotkają się z publicznością podczas wernisażu. Fotografie z tej serii, powstałe pomiędzy 2002 a 2006 rokiem, są intrygującym portretem chińskiej historii społecznej.
Głównym motywem prac są przestrzenie – miejsca zbiorowej pamięci, zmieniające często swój cel i przeznaczenie, nierzadko popadające w ruinę.
Obecnie Shao Yinong i Mu Chen mieszkają i pracują w Pekinie. Do 2000 roku tworzyli jako odrębni artyści; obecnie stanowią kreatywny zespół poruszający w swych pracach aspekty i funkcje pamięci procesów przemian we współczesnych Chinach.
wernisaż: 8.04.10 godz. 18.00 Hol Wielki
9.04.-16.05.10 Hol Wielki /wstęp wolny
Nie ma w tym kraju nakazu bycia durnym. Jeszcze. Korzystajmy z tego!!
--
Pozdrawiam,
Kacper
--
Pozdrawiam,
Kacper
kulka, tak.
Właśnie ciekawy news się pojawił:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10724
Ktoś się wybiera na wernisaż?
Właśnie ciekawy news się pojawił:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10724
Ktoś się wybiera na wernisaż?
<Pozdrawiam>
M.
M.
Biorę lubą i na dniach pójdziemy zobaczyć, może wystawa mnie zainspiruje ;)Lotnik pisze:Głównym motywem prac są przestrzenie – miejsca zbiorowej pamięci, zmieniające często swój cel i przeznaczenie, nierzadko popadające w ruinę.
Miałem kiedyś podobny pomysł na serię zdjęć, ale w Poznaniu przychodzi mi tylko na myśl stadion im. Edmunda Szyca - obiekt wybudowany na PWK w 1929, w latach 1932 i 1933 padły tam 4 rekordy świata (w tym jeden pobił Zygmunt Heljasz z KS "Warta" Poznań), podczas II wojny trzymano tam Żydów budujących autostradę Wielkopolską, po wojnie grali tam Warciarze, teraz obiekt niszczeje i jest siedliskiem bezdomnych okupujących dawne szatnie...
http://www.youtube.com/watch?v=Dx2TSb-Ll2A - parę fajnych zdjęć się tu znajdzie ;)
A niech mnie TSS pokąsa!
Kolejna wystawa w CKZ: Jarosław Stanisławski. Fotografie z lat 1947-1979
http://www.zamek.poznan.pl/news.php?id=339&view=full
http://www.zamek.poznan.pl/news.php?id=339&view=full
Dzisiaj wernisaż WPP 2010 w zamku:
http://informatorfotograficzny.pl/index ... naniu.html
http://informatorfotograficzny.pl/index ... naniu.html
<Pozdrawiam>
M.
M.