- ja tam pamiętam że w czasach analogu to fani minolty i zawodowcy to były dwie różne grupy.
Bagnet Minolta A vs Sony A
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Bagnet Minolta A vs Sony A
No tak, wtedy zawodowcy używali Nikona. I był po temu powód. Co nie świadczy o tym, że Minolta źle dobiera ekspozycję.
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Bagnet Minolta A vs Sony A
To słaba rekomendacja. Bo wszyscy użytkownicy wszystkich systemów tak mają.
I dla tego za bramkami na mistrzostwach świata był las białych eLek.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Bagnet Minolta A vs Sony A
Ja z Japonii sprowadziłem Dynax 7 z 4 obiektywami -wszystkie były Maxxum .Potem dowiedziałem się że te Maxxum są bardziej cenione ze względu na lepszą jakość.
jacek
Bagnet Minolta A vs Sony A
2 obiektywy miałem wyrzucić ,bo nieżle były zagrzybione.Ale dziwne naświetliłem je UV C przez 12 godzin i po kilkunastu dniach grzyb jakby zamienił się pyłek i da się tym focić.
jacek
Bagnet Minolta A vs Sony A
-Dopiero od lat 80-tych. [FDn, F-1n, T-90 i EF'y z AF]
Wcześniej
+ https://www.vintag.es/2017/03/when-cele ... rs-31.html
https://i.pinimg.com/originals/2a/72/45 ... 1e96d3.jpg
Bagnet Minolta A vs Sony A
Dokładnie od lat 80-tych. wcześniej nie pamiętam. O tych latach piszemy. Konkretnie raczej o późnych latach 80-tych
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Bagnet Minolta A vs Sony A
No, to już jakby mamy określone parametry do dyskusji. Bo wcześniej to Nikon, jak napisałem u góry.
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Bagnet Minolta A vs Sony A
Nie wiem, jak z różnicą wjakości. Na pewno Dynax był na Europę, a Maxxum na Amerykę.
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Bagnet Minolta A vs Sony A
A jeszcze wcześniej to w Ameryce Graflex, a w Europie Rolleiflex.
Poza tym pojęcie zawodowiec mieści też portrecistę, fotografa mody, fotografa kryminalistycznego (ci akurat korzystali ze sprzętu takiego na jaki im budżet konkretnej jednostki policji pozwalał), fotografa produktowego etc. etc. Większość z ww używała innego sprzętu niż małoobrazkowy. No i w końcu sam okres fotografii analogowej, był tak długi, że na przestrzeni lat zmieniały się sprzęty i profesjonalne.
Przede wszystkim w wyrobach na różne rynki były drobne różnice konstrukcyjne. Niektóre wynikały z tego, że zastosowane jakieś pierdołki były na rynku amerykańskim chronione patentem, a na innych rynkach nie. Wiem na pewno, że coś takiego było w przypadku EOSa5 i jego amerykańskiego odpowiednika. Poza tym, różne nazwy mogły wynikać też z różnic marketingowych na konkretnych rynkach.
Myślę też, że akurat różnice jakościowe na różne rynki to się jednak pojawiły dopiero po upadku żelaznej kurtyny. Rynek amerykański, japoński i np. niemiecki jeżeli chodzi o wymagania jakościowe są raczej podobne. Ale w tym przypadku żadnych danych na ten temat nie znam, to tylko moje wyobrażenie.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Bagnet Minolta A vs Sony A
Wróćmy na chwilę do samego aparatu
Będzie chodzić? Migawka przed robotą: Migawka po robocie
Będzie chodzić? Migawka przed robotą: Migawka po robocie
Praktica EE2, Praktica MTL5, Praktica PLC3, Praktisix IIA, Yashica FX3 Super 2000, Minolta 7000 AF i Canon EOS 300
Oprócz tego trochę szkieł głównie spod znaku Pentaconu i trochę innych akcesoriów foto - więcej sprzętu niż talentu
Oprócz tego trochę szkieł głównie spod znaku Pentaconu i trochę innych akcesoriów foto - więcej sprzętu niż talentu
Bagnet Minolta A vs Sony A
No właśnie, że po rozmontowaniu i "rozplątaniu" lamelki się wyprostowały same
Ręcznie napinana i zwalniana migawka nie zacina się, jutro to poskładam i zobaczymy co z tego wyniknie
Ręcznie napinana i zwalniana migawka nie zacina się, jutro to poskładam i zobaczymy co z tego wyniknie
Praktica EE2, Praktica MTL5, Praktica PLC3, Praktisix IIA, Yashica FX3 Super 2000, Minolta 7000 AF i Canon EOS 300
Oprócz tego trochę szkieł głównie spod znaku Pentaconu i trochę innych akcesoriów foto - więcej sprzętu niż talentu
Oprócz tego trochę szkieł głównie spod znaku Pentaconu i trochę innych akcesoriów foto - więcej sprzętu niż talentu
Bagnet Minolta A vs Sony A
Gratuluję zapału, to są trudne tematy.
_________________
Łatwe nie cieszy
Łatwe nie cieszy
Bagnet Minolta A vs Sony A
Dzięki
Ten aparat jest faktycznie trudny
Multum przewodów do rozlutowania, tasiemki flex też do rozlutowania
Z naprawą zaciętej migawki w Praktice EE2 od Taty poszło o wiele szybciej i łatwiej
Na dzisiaj odpuszczam, jutro spróbuje to zetknąć w całość.
Przed rozbiórką aparat wyświetlał tylko mrugający napis "FILM" na wyświetlaczu. Mogło to wynikać z faktu, że poplątana migawka była zacięta gdzieś w połowie swojej drogi.
Tak jak już wspomniałem wyżej - pierwotnie nie zamierzałem tego w ogóle naprawiać, aparat miał iść na półkę jako eksponat. Ale po zapoznaniu się z historią modelu stwierdziłem, że dam szansę tej Minolcie i sprawdzę siebie
Ten aparat jest faktycznie trudny
Multum przewodów do rozlutowania, tasiemki flex też do rozlutowania
Z naprawą zaciętej migawki w Praktice EE2 od Taty poszło o wiele szybciej i łatwiej
Na dzisiaj odpuszczam, jutro spróbuje to zetknąć w całość.
Przed rozbiórką aparat wyświetlał tylko mrugający napis "FILM" na wyświetlaczu. Mogło to wynikać z faktu, że poplątana migawka była zacięta gdzieś w połowie swojej drogi.
Tak jak już wspomniałem wyżej - pierwotnie nie zamierzałem tego w ogóle naprawiać, aparat miał iść na półkę jako eksponat. Ale po zapoznaniu się z historią modelu stwierdziłem, że dam szansę tej Minolcie i sprawdzę siebie
Praktica EE2, Praktica MTL5, Praktica PLC3, Praktisix IIA, Yashica FX3 Super 2000, Minolta 7000 AF i Canon EOS 300
Oprócz tego trochę szkieł głównie spod znaku Pentaconu i trochę innych akcesoriów foto - więcej sprzętu niż talentu
Oprócz tego trochę szkieł głównie spod znaku Pentaconu i trochę innych akcesoriów foto - więcej sprzętu niż talentu