Aparat spacerowo - wycieczkowy

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

CHoSSeN OnE
-#
Posty: 82
Rejestracja: 18 sie 2007, 07:53
Lokalizacja: Wastelands (Rzeszów)

Aparat spacerowo - wycieczkowy

Post autor: CHoSSeN OnE »

Hi!

Ostatnio chodzi mi po głowie co by sobie sprawić jakieś body do celów wycieczkowo - spacerowych. Głównie chodzi o to, żeby nie machać obiektywami za dużo albo i wcale i nie targać żelastwa za dużo.
Szukam systemu, w którym znajdę zmiennoogniskowy obiektyw od 28 do 80 / 100, za który nie zapłace jak za zboże, znaczy cukier, a samo body też będzie w przystępnej cenie. W sumie, obiektyw musi zaczynac się maks od 28 mm - może być i mniej [; - a kończyć... no właśnie, 50 mm będę na 100% używał, a nie mam na tyle doświadczenia by stwierdzić czy nie więcej [; dlatego pokusiłbym się o np 80mm na drugim końcu, bo chyba 135 będzie za dużo. Odbitki będę robił większe niż 18x24.
Co do body, to:
- manual w ostrzeniu, programy se może mieć, ale manualne nastawy musi.
- matówka, na której nie będę ostrzył godzinę <; - klin mile widziany
- światłomierz dobrze mierzący - może będą slajdy, no i liczy się czas
- świetnie jak nie będzie ciężkim klocem, ale za delikutaśny też nie może być.
- możliwość romansu z M42 - mile widziana, ale nie musi być [;
- brak humorów, znaczy niezawodność [;

I tak, na jednym szkle się nie skończy, ale "zoom" będzie głównym i najczęściej używanym zapewne. Chciałbym znaleźć w danym systemie szerokie kąty (szersze od 28) i stałą 50-tkę, które będą dostępne częściej niż "raz na ruski rok".

Aha, mam na półce (do naprawy swoją drogą) Tokinę AT-X 28-85 mm z bagnetem FD, ponoć fajne to to, ale czy w systemie Canona znajdą się manualne ob., które spełnią w/w warunki ? Bo body z Conana chyba poszło by AE-1 program czy AL-1, chyba...

Ceny:

- Body z obiektywem głównym - zoomem - do 300 / 400 zł ? >: