8 mm, super 8, 16, 35mm, Pomoc Magisterka !

Fotografia alternatywna - Czyli coś innego niż wszyscy ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

barszczz
-#
Posty: 4
Rejestracja: 14 sie 2013, 14:17
Lokalizacja: Polska

8 mm, super 8, 16, 35mm, Pomoc Magisterka !

Post autor: barszczz »

Witam wszystkich forumowiczów !
Cieszę się bardzo, że udało mi się znaleźć forum poświęcone fotografii alternatywnej, liczę na waszą pomoc i z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Wysyłałem już kilka wiadomości do prywatnych firm i osób znalezionych poprzez internet, lecz do tej pory nie otrzymałem pozytywnej odpowiedzi.

Cała historia w skrócie: jestem studentem pracującym nad optymalizacją światła użytego m.in. do kontroli jakości. Aktualnie poszukuję ciekawego tematu dla mojej pracy magisterskiej. Zaproponowałem ostatnio mojemu promotorowi temat związany z cyfryzacją klisz i optymalizacją użytego światła. Temat wydał mu się dość ciekawy, a dla łatwiejszej wizualizacji całego tematu proszę spojrzeć poniżej :
strona internetowa

Główna część pracy polegałaby na filtrowaniu białego światła poprzez wybrane filtry przepustowe i wykonaniu zdjęcia kliszy dla każdej kombinacji. W ten sposób uzyskam dane, które będą potrzebne do wyboru optymalnego światła.

Największym Problemem i jednoczesnym powodem zgłoszenia się do was o pomoc jest brak jakichkolwiek klisz do badań.

Dlatego też bardzo proszę o kontakt osób, które mogłyby mi pomóc w wykonaniu zdjęcia i wywołaniu kolorowej kliszy : 8 mm, super 8 mm, 16 mm i 35 mm.
Oczywiście pokrywam osobiście wszelkie koszta klisz itd.

Zależałoby mi na wykonaniu 3-4 zdjęć danym typem filmu (8 mm, super 8 mm, 16 mm bądź 35 mm):
1. Paleta kolorów:
Paleta
2. GretagMacbeth_ColorChecker:
ColorChecker
3. Zdjęcie przedmiotów w mieszkaniu przy sztucznym oświetleniu
4. Zdjęcie na zewnątrz przy naturalnym oświetleniu

Oczywiście reszta kliszy wykorzystana będzie zgodnie z wolą fotografa.

Jeśli możecie mi pomóc albo podać kontakt do osoby skłonnej do pomocy bardzo proszę o wiadomość !
Wiem, że trudno znaleźć pasjonate zdolną do poświęcenia swojego prywatnego czasu, ale nie wiem gdzie indziej szukać pomocy, a bez tego nie mogę nawet zacząć pracy.

Oczywiście chętnie podzielę się wynikami pracy i informacją na temat rodzaju optymalnego światła, o ile takie uzyskam.

W najgorszym wypadku jeśli nie uda się wykonać powyższych 1-4 zdjęć a jesteście w posiadaniu którejkolwiek kliszy (potrzebuje kilka ujęć najlepiej z różnymi kolorami) i możecie mi ją podesłać, również będę bardzo wdzięczny i proszę o kontakt.

Wysłaną kliszę po zmierzeniu kolorów metodą nieinwazyjną odeślę z powrotem, więc polegałoby to jedynie na jej pożyczeniu (nie udostępniałbym zdjęć chodzi mi tu jedynie o pomiar kolorów) – oczywiście pokryłbym koszta wysyłki.

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc !
Awatar użytkownika
Dante_
-#
Posty: 5
Rejestracja: 12 wrz 2007, 15:37
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Dante_ »

Dlaczego nie kupisz sobie kilku klisz i nie zrobisz zdjęć dokładnie takich jakie chcesz?
Z kliszami nie ma problemu od najtańszych amatorskich do pełnego pro. Jest sporo firm w Polsce, które zajmują się sprzedażą negatywów jak również slajdów. Kolor, cz-b. Ewentualnie pewien znany portal aukcyjny.
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10067
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

Dante_ pisze:Dlaczego nie kupisz sobie kilku klisz i nie zrobisz zdjęć dokładnie takich jakie chcesz?
Do tego jeszcze aparat potrzebny i fotograf za aparatem, a mam wrażenie, że barszczz, w tej materii jest jak...
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
barszczz
-#
Posty: 4
Rejestracja: 14 sie 2013, 14:17
Lokalizacja: Polska

Post autor: barszczz »

dokładnie Panowie, nie mam takich aparatów a i fotograf ze mnie ... :oops:
Wydaję mi się, że dla osoby z danym sprzętem i umiejętnościami nie powinno to zająć dużo czasu :roll:
Dla mnie niestety kupno aparatów wiąże się z niepotrzebnymi dodatkowymi kosztami i znacznym opóźnieniem, a prawdę mówiąć czas leci a nie mam go za wiele.
pozdrawiam :-D
Awatar użytkownika
powalos
-#
Posty: 1897
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:42
Lokalizacja: Stęszew (pyrlandia)

Post autor: powalos »

barszczz, 8mm, super 8mm i 16 mm to są materiały do kamer filmowych. 35 mm zresztą również, ale ten materiał zastosowano również w aparatach małoobrazkowych. Może na jakimś forum dla filmująch Tobie pomogą. Pzdr.
Fan Pentax'a.
Awatar użytkownika
kuzyn353
-#
Posty: 166
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:29
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kuzyn353 »

powalos pisze:8mm, super 8mm i 16 mm to są materiały do kamer filmowych. 35 mm zresztą również,
Przecież to są w zasadzie te same materiały tylko inaczej konfekcjonowane. Jaki jest sens badać te same materiały tylko inaczej pocięte? Nie rozumiem o co do końca chodzi z tymi badaniami, ale to jedno mi się rzuca w oczy na samym początku.
barszczz
-#
Posty: 4
Rejestracja: 14 sie 2013, 14:17
Lokalizacja: Polska

Post autor: barszczz »

powalos pisze:barszczz Może na jakimś forum dla filmująch Tobie pomogą. Pzdr.
Czy mogłbys polecic mi jakies forum ?
powalos pisze: Jaki jest sens badać te same materiały tylko inaczej pocięte
Łatwiej mi będzie uzyskać jednolite źródło światłą (o różnym zakresie fal widzialnych) dla 8 mm aniżeli dla 35 mm, następna można zrobić to samo i porównać wyniki dla 16 mm itd.
Dodatkowo nie mogę tego zrobić dla jeden aplikacji (8mm) a postarać się o bardziej generalne rozwiązanie dla różnych filmów.

Podsumowując, w najlepszym wypadku chciałbym znaleźć osobę, która zrobi wspomniane zdjęcia i wywoła film czy to 8 mm, super 8 mm, 16 mm a nawet 35 mm.
Jeśli osoba jest w stanie zrobić to dla kilku z nich tym lepiej. Jeśli może zrobić zdjęcia lecz wywołać będę musiał gdzieś indziej to zawsze duży krok na przód
.

Nie stać mnie na kupno takich kamer, po to żeby wykonać kilka ujęć, do tego zapewne obsługa wymaga praktycznej wiedzy i oka eksperta.

W najgorszym wypadku interesuje mnie wypożyczenie filmu (8,super 8 mm, 16mm) przebadanie metodą nieinwazyjną (białe światło, dany filtr, film, camera) i odesłanie go z powrotem dla miłej osoby. Pokrywam koszta wysyłki, nie udostępniam zawartości filmu :oops:

Jak sami widzicie sprawa wygląda bardzo prosto, lecz do tej pory jestem w tej samej sytuacji co 2 tygodnie temu :-(

Dzieki za zainteresowanie tematem, będę was informował o statusie 8-)
Marek1953

Post autor: Marek1953 »

kuzyn353 pisze:
powalos pisze:8mm, super 8mm i 16 mm to są materiały do kamer filmowych. 35 mm zresztą również,
Przecież to są w zasadzie te same materiały tylko inaczej konfekcjonowane. Jaki jest sens badać te same materiały tylko inaczej pocięte? Nie rozumiem o co do końca chodzi z tymi badaniami, ale to jedno mi się rzuca w oczy na samym początku.
Dla jasności: w S8 i 8 nie chodzi o materiał światłoczuły tylko o skok perforacji. Ósemki to były połówki 16tki przeciętej wzdłuż i sprzedawano na metry na szpulkach. S8 były pakowane w kasety Kodaka. S8 ma węższą perforację przez to obraz na klatce większy. Jeden film po wywołaniu nie mógł być wyświetlany na tym samym napędzie projektora! W prymitywnych RUś'ach wymieniało się kółko napędowe. Cały mechanizm przesuwu klatkowego też należało wyregulować. O grubości podłoża nie wspominam.
Awatar użytkownika
technik219
-#
Posty: 3353
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: technik219 »

barszczz pisze:Łatwiej mi będzie uzyskać jednolite źródło światłą (o różnym zakresie fal widzialnych) dla 8 mm aniżeli dla 35 mm,
Przecież nie musisz skanować całej klatki z filmu 35 mm, a jedynie wycinek.
następna można zrobić to samo i porównać wyniki dla 16 mm itd.
Nie wiem, nie jestem wprowadzony w tajniki Twoich badań, ale wydaje mi się to bez sensu. Czego ma dowieść takie porównanie, skoro będą to takie same materiały, tylko inaczej konfekcjonowane?
Dla jasności: w S8 i 8 nie chodzi o materiał światłoczuły tylko o skok perforacji.(...)Cały mechanizm przesuwu klatkowego też należało wyregulować. O grubości podłoża nie wspominam.
Akurat ta wiedza jest koledze magistrowi in spe niepotrzebna ;-)
Ostatnio zmieniony 04 paź 2013, 22:01 przez technik219, łącznie zmieniany 1 raz.
Lux mea lex
Marek1953

Post autor: Marek1953 »

technik219 pisze:
barszczz pisze:Łatwiej mi będzie uzyskać jednolite źródło światłą (o różnym zakresie fal widzialnych) dla 8 mm aniżeli dla 35 mm,
Przecież nie musisz skanować całej klatki z filmu 35 mm, a jedynie wycinek.
następna można zrobić to samo i porównać wyniki dla 16 mm itd.
Bie wiem, nie jestem wprowadzony w tajniki Twoich badań, ale wydaje mi się to bez sensu. Czego ma dowieść takie porównanie, skoro będą to takie same materiały, tylko inaczej konfekcjonowane?
Dla jasności: w S8 i 8 nie chodzi o materiał światłoczuły tylko o skok perforacji.(...)Cały mechanizm przesuwu klatkowego też należało wyregulować. O grubości podłoża nie wspominam.
Akurat ta wiedza jest koledze magistrowi in spe niepotrzebna ;-)
a dam trochę linków dla promotora i ucznia

http://www.aparaty.tradycyjne.net/79988 ... wych_.html

http://members.upcpoczta.pl/m.suchecki81/

http://www.super8data.com/

http://www.the8mm.info/8mmstart.html

http://www.youtube.com/watch?v=96-7fR_olR0

http://www.youtube.com/watch?v=JiXlKyWE ... re=related


witaj stary wreszcie mogę z kimś kumatym pogadać
jak regulujesz ścinkę przerwy między ściankami?
ODPOWIEDZ