Witam wszystkich forumowiczów !
Cieszę się bardzo, że udało mi się znaleźć forum poświęcone fotografii alternatywnej, liczę na waszą pomoc i z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Wysyłałem już kilka wiadomości do prywatnych firm i osób znalezionych poprzez internet, lecz do tej pory nie otrzymałem pozytywnej odpowiedzi.
Cała historia w skrócie: jestem studentem pracującym nad optymalizacją światła użytego m.in. do kontroli jakości. Aktualnie poszukuję ciekawego tematu dla mojej pracy magisterskiej. Zaproponowałem ostatnio mojemu promotorowi temat związany z cyfryzacją klisz i optymalizacją użytego światła. Temat wydał mu się dość ciekawy, a dla łatwiejszej wizualizacji całego tematu proszę spojrzeć poniżej :
strona internetowa
Główna część pracy polegałaby na filtrowaniu białego światła poprzez wybrane filtry przepustowe i wykonaniu zdjęcia kliszy dla każdej kombinacji. W ten sposób uzyskam dane, które będą potrzebne do wyboru optymalnego światła.
Największym Problemem i jednoczesnym powodem zgłoszenia się do was o pomoc jest brak jakichkolwiek klisz do badań.
Dlatego też bardzo proszę o kontakt osób, które mogłyby mi pomóc w wykonaniu zdjęcia i wywołaniu kolorowej kliszy : 8 mm, super 8 mm, 16 mm i 35 mm.
Oczywiście pokrywam osobiście wszelkie koszta klisz itd.
Zależałoby mi na wykonaniu 3-4 zdjęć danym typem filmu (8 mm, super 8 mm, 16 mm bądź 35 mm):
1. Paleta kolorów:
Paleta
2. GretagMacbeth_ColorChecker:
ColorChecker
3. Zdjęcie przedmiotów w mieszkaniu przy sztucznym oświetleniu
4. Zdjęcie na zewnątrz przy naturalnym oświetleniu
Oczywiście reszta kliszy wykorzystana będzie zgodnie z wolą fotografa.
Jeśli możecie mi pomóc albo podać kontakt do osoby skłonnej do pomocy bardzo proszę o wiadomość !
Wiem, że trudno znaleźć pasjonate zdolną do poświęcenia swojego prywatnego czasu, ale nie wiem gdzie indziej szukać pomocy, a bez tego nie mogę nawet zacząć pracy.
Oczywiście chętnie podzielę się wynikami pracy i informacją na temat rodzaju optymalnego światła, o ile takie uzyskam.
W najgorszym wypadku jeśli nie uda się wykonać powyższych 1-4 zdjęć a jesteście w posiadaniu którejkolwiek kliszy (potrzebuje kilka ujęć najlepiej z różnymi kolorami) i możecie mi ją podesłać, również będę bardzo wdzięczny i proszę o kontakt.
Wysłaną kliszę po zmierzeniu kolorów metodą nieinwazyjną odeślę z powrotem, więc polegałoby to jedynie na jej pożyczeniu (nie udostępniałbym zdjęć chodzi mi tu jedynie o pomiar kolorów) – oczywiście pokryłbym koszta wysyłki.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc !
8 mm, super 8, 16, 35mm, Pomoc Magisterka !
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
Do tego jeszcze aparat potrzebny i fotograf za aparatem, a mam wrażenie, że barszczz, w tej materii jest jak...Dante_ pisze:Dlaczego nie kupisz sobie kilku klisz i nie zrobisz zdjęć dokładnie takich jakie chcesz?
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
dokładnie Panowie, nie mam takich aparatów a i fotograf ze mnie ... 
Wydaję mi się, że dla osoby z danym sprzętem i umiejętnościami nie powinno to zająć dużo czasu
Dla mnie niestety kupno aparatów wiąże się z niepotrzebnymi dodatkowymi kosztami i znacznym opóźnieniem, a prawdę mówiąć czas leci a nie mam go za wiele.
pozdrawiam

Wydaję mi się, że dla osoby z danym sprzętem i umiejętnościami nie powinno to zająć dużo czasu

Dla mnie niestety kupno aparatów wiąże się z niepotrzebnymi dodatkowymi kosztami i znacznym opóźnieniem, a prawdę mówiąć czas leci a nie mam go za wiele.
pozdrawiam

Przecież to są w zasadzie te same materiały tylko inaczej konfekcjonowane. Jaki jest sens badać te same materiały tylko inaczej pocięte? Nie rozumiem o co do końca chodzi z tymi badaniami, ale to jedno mi się rzuca w oczy na samym początku.powalos pisze:8mm, super 8mm i 16 mm to są materiały do kamer filmowych. 35 mm zresztą również,
Czy mogłbys polecic mi jakies forum ?powalos pisze:barszczz Może na jakimś forum dla filmująch Tobie pomogą. Pzdr.
Łatwiej mi będzie uzyskać jednolite źródło światłą (o różnym zakresie fal widzialnych) dla 8 mm aniżeli dla 35 mm, następna można zrobić to samo i porównać wyniki dla 16 mm itd.powalos pisze: Jaki jest sens badać te same materiały tylko inaczej pocięte
Dodatkowo nie mogę tego zrobić dla jeden aplikacji (8mm) a postarać się o bardziej generalne rozwiązanie dla różnych filmów.
Podsumowując, w najlepszym wypadku chciałbym znaleźć osobę, która zrobi wspomniane zdjęcia i wywoła film czy to 8 mm, super 8 mm, 16 mm a nawet 35 mm.
Jeśli osoba jest w stanie zrobić to dla kilku z nich tym lepiej. Jeśli może zrobić zdjęcia lecz wywołać będę musiał gdzieś indziej to zawsze duży krok na przód.
Nie stać mnie na kupno takich kamer, po to żeby wykonać kilka ujęć, do tego zapewne obsługa wymaga praktycznej wiedzy i oka eksperta.
W najgorszym wypadku interesuje mnie wypożyczenie filmu (8,super 8 mm, 16mm) przebadanie metodą nieinwazyjną (białe światło, dany filtr, film, camera) i odesłanie go z powrotem dla miłej osoby. Pokrywam koszta wysyłki, nie udostępniam zawartości filmu

Jak sami widzicie sprawa wygląda bardzo prosto, lecz do tej pory jestem w tej samej sytuacji co 2 tygodnie temu

Dzieki za zainteresowanie tematem, będę was informował o statusie

Dla jasności: w S8 i 8 nie chodzi o materiał światłoczuły tylko o skok perforacji. Ósemki to były połówki 16tki przeciętej wzdłuż i sprzedawano na metry na szpulkach. S8 były pakowane w kasety Kodaka. S8 ma węższą perforację przez to obraz na klatce większy. Jeden film po wywołaniu nie mógł być wyświetlany na tym samym napędzie projektora! W prymitywnych RUś'ach wymieniało się kółko napędowe. Cały mechanizm przesuwu klatkowego też należało wyregulować. O grubości podłoża nie wspominam.kuzyn353 pisze:Przecież to są w zasadzie te same materiały tylko inaczej konfekcjonowane. Jaki jest sens badać te same materiały tylko inaczej pocięte? Nie rozumiem o co do końca chodzi z tymi badaniami, ale to jedno mi się rzuca w oczy na samym początku.powalos pisze:8mm, super 8mm i 16 mm to są materiały do kamer filmowych. 35 mm zresztą również,
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Przecież nie musisz skanować całej klatki z filmu 35 mm, a jedynie wycinek.barszczz pisze:Łatwiej mi będzie uzyskać jednolite źródło światłą (o różnym zakresie fal widzialnych) dla 8 mm aniżeli dla 35 mm,
Nie wiem, nie jestem wprowadzony w tajniki Twoich badań, ale wydaje mi się to bez sensu. Czego ma dowieść takie porównanie, skoro będą to takie same materiały, tylko inaczej konfekcjonowane?następna można zrobić to samo i porównać wyniki dla 16 mm itd.
Akurat ta wiedza jest koledze magistrowi in spe niepotrzebnaDla jasności: w S8 i 8 nie chodzi o materiał światłoczuły tylko o skok perforacji.(...)Cały mechanizm przesuwu klatkowego też należało wyregulować. O grubości podłoża nie wspominam.

Ostatnio zmieniony 04 paź 2013, 23:01 przez technik219, łącznie zmieniany 1 raz.
Lux mea lex
a dam trochę linków dla promotora i uczniatechnik219 pisze:Przecież nie musisz skanować całej klatki z filmu 35 mm, a jedynie wycinek.barszczz pisze:Łatwiej mi będzie uzyskać jednolite źródło światłą (o różnym zakresie fal widzialnych) dla 8 mm aniżeli dla 35 mm,Bie wiem, nie jestem wprowadzony w tajniki Twoich badań, ale wydaje mi się to bez sensu. Czego ma dowieść takie porównanie, skoro będą to takie same materiały, tylko inaczej konfekcjonowane?następna można zrobić to samo i porównać wyniki dla 16 mm itd.Akurat ta wiedza jest koledze magistrowi in spe niepotrzebnaDla jasności: w S8 i 8 nie chodzi o materiał światłoczuły tylko o skok perforacji.(...)Cały mechanizm przesuwu klatkowego też należało wyregulować. O grubości podłoża nie wspominam.
http://www.aparaty.tradycyjne.net/79988 ... wych_.html
http://members.upcpoczta.pl/m.suchecki81/
http://www.super8data.com/
http://www.the8mm.info/8mmstart.html
http://www.youtube.com/watch?v=96-7fR_olR0
http://www.youtube.com/watch?v=JiXlKyWE ... re=related
witaj stary wreszcie mogę z kimś kumatym pogadać
jak regulujesz ścinkę przerwy między ściankami?