Jasne obiektywy M42

Obiektywy do aparatów i powiększalników.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Gość

Jasne obiektywy M42

Post autor: Gość »

Witam,
mam pytanko odnoście jasnych, w miarę ostro rysujących, lecz przede wszystkim ładnych plastycznie szkiełek stałoogniskowych M42. W tym temacie jestem zupełnie zielony, znam się jedynie na systemie EOS :(
Otóż potrzebuję nabyć w celach nagraniowych (film fullHD) coś z okolic 20-24mm, 50mm i 135mm (jak najjaśniejsze).
Polećcie mi proszę dobre szkła.

Ernest
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 14:04 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
stachu
-#
Posty: 29
Rejestracja: 07 lis 2009, 12:15
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: stachu »

Polecam przyjrzenie się Takumarom. Mam kilka i sobie bardzo chwalę (za optykę i mechanikę). Niektórzy sądzą, że SMC Takumar 50/1.4 to najlepsza pięćdziesiątka ever.

Super Takumar 50/1.4:
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=451
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=441
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=422
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=421
Gość

Post autor: Gość »

Przypomniało mi się że istnieje jeszcze coś takiego jak Porst 55mm/1.2 - jak optycznie wypada ten wynalazek?
Awatar użytkownika
zieloo
-#
Posty: 554
Rejestracja: 28 gru 2007, 10:44
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: zieloo »

Dobre szkło, jeśli masz okazję to bierz :)
Awatar użytkownika
Rob
-#
Posty: 436
Rejestracja: 03 lis 2007, 11:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rob »

hej, właśnie z nudów podpiąłem revuenona 55mm 1,4 do mojego nikona d70. Niestety mam tylko przejściówkę z tą soczewką. Ale do rzeczy: tak wygląda foto z tego obiektywu na podanych przysłonach: czemu przy 1,4 jest takie mydło? W miarę zmniejszania dziury efekt maleje. To przez soczewkę czy ułomność matrycy? Mam też jupitera 135mm i na nim czegoś takiego nie ma.
Załączniki
obiektywy.jpg