Adox CHS 100 II
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
- Fotografista
- -#
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 mar 2015, 21:43
- Lokalizacja: Wielkopolska
Adox CHS 100 II
Cóż takiego jest w tym negatywie, że wielu tak go chwali. Szczególnie na zachodnich forach.
Ma ktoś większe doświadczenia? Mam na myśli błony cięte 4x5".
Dawno temu lubiłem Ilorda Pan F, ale dziś go nie ma. Fp4 Plus, to już nie to, a Foma 100, choć tani, potrafi sprawiać niespodzianki i nie należny do negatywowej czołówki.
Fotografuję portret (lubię TRI-X 320 - ale ta cena) i industriale, pejzaż miejski.
Ma ktoś większe doświadczenia? Mam na myśli błony cięte 4x5".
Dawno temu lubiłem Ilorda Pan F, ale dziś go nie ma. Fp4 Plus, to już nie to, a Foma 100, choć tani, potrafi sprawiać niespodzianki i nie należny do negatywowej czołówki.
Fotografuję portret (lubię TRI-X 320 - ale ta cena) i industriale, pejzaż miejski.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2015, 15:26 przez Fotografista, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Adox CHS 100 II
Jak to nie ma, jak jest?Fotografista pisze:Dawno temu lubiłem Ilorda Pan F, ale dziś go nie ma.
- Fotografista
- -#
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 mar 2015, 21:43
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Adox CHS 100 II
Wcześniej nie podałem, że mam na myśli błony cięte - przepraszam.piday pisze:Jak to nie ma, jak jest?Fotografista pisze:Dawno temu lubiłem Ilorda Pan F, ale dziś go nie ma.
Szitki 4x5"??!! Gdzie??
Myślałem, że chodzi o mniejsze formaty, bo 4x5 nie jest "już" niedostępny, tylko nigdy nie był, - przynajmniej ten z plusem, bo bez plusa to nie wiem jak było. Obecnej emulsji nie ma i nie będzie, bo nie daje się nakładać na podłoże poliestrowe.
Ale może zainteresuje Cię Rollei RPX 25? Ja na razie kupiłem, ale nie mam czasu przetestować...
Ale może zainteresuje Cię Rollei RPX 25? Ja na razie kupiłem, ale nie mam czasu przetestować...
- Fotografista
- -#
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 mar 2015, 21:43
- Lokalizacja: Wielkopolska
Problem polega na tym, że coraz więcej firm fotochemicznych znika z rynku, wymiera, a wraz z nimi produkty.piday pisze: Ale może zainteresuje Cię Rollei RPX 25? Ja na razie kupiłem, ale nie mam czasu przetestować...
Potrzebuję sporo materiału, tak mi się wydaje, bo co najmniej 50 szitek miesięcznie, a RPX za chwilę może być niedostępny.
Przyjaciel wyrobił dwie paczki Adoxa i klatki wyglądają znakomicie. Fotografował architekturę wnętrz.
niestety przerobiłem tylko jedną rolkę filmu 135 i powiem szczerze, że chyba coś sknociłem, bo mnie nie powalił (wołałem w D76). osobiście wolę silvermax'a w ID68, ale on występuje chyba tylko w formacie 135.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Miał być tmax 400 ale cena mnie zniechęciła ostatecznie i będzie adox. Skalibruje w przeciągu tyg i dam znać co udał się wycisnąć. Wymoczę w f39.
[ Dodano: Nie 04 Paź, 2015 ]
Dzisiaj skończyłem kalibrować adoxa.
Jestem bardzo zadowolony z tego negatywu.
Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka średnio optymistyczne, z racji PET, która to jest dwa razy cieńsza od podłoża fomy. Ale zaraz po wywołaniu okazało się, ze to dobry nośnik emulsji. Szitki pięknie schną, nie zwijają się, a w pudełku oddzielone są czarnymi pergaminami.
Negatyw bardzo dobrze reaguje na adoxowy fx 39. Pozytywne wrażenia po trixie, który to jest udręką, od momentu wkładania do koreksu, aż po schnięcie.
Ale wracając do bohatera. W fx 39 czułość rotacyjnie wyszła pomiędzy 80 a 64 przy czym 64 daje już gęstość na poziomie 0,12d, więc można przyjąć 80 dla N.
Negatyw na pierwszy rzut oka w połączeniu z fx daje bardzo małe ziarno i dobrą ostrość. Testy w plenerze dopiero w planie.
[ Dodano: Nie 04 Paź, 2015 ]
Dzisiaj skończyłem kalibrować adoxa.
Jestem bardzo zadowolony z tego negatywu.
Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka średnio optymistyczne, z racji PET, która to jest dwa razy cieńsza od podłoża fomy. Ale zaraz po wywołaniu okazało się, ze to dobry nośnik emulsji. Szitki pięknie schną, nie zwijają się, a w pudełku oddzielone są czarnymi pergaminami.
Negatyw bardzo dobrze reaguje na adoxowy fx 39. Pozytywne wrażenia po trixie, który to jest udręką, od momentu wkładania do koreksu, aż po schnięcie.
Ale wracając do bohatera. W fx 39 czułość rotacyjnie wyszła pomiędzy 80 a 64 przy czym 64 daje już gęstość na poziomie 0,12d, więc można przyjąć 80 dla N.
Negatyw na pierwszy rzut oka w połączeniu z fx daje bardzo małe ziarno i dobrą ostrość. Testy w plenerze dopiero w planie.
Robiłem kiedyś CMS 20 w średnim. Też miał bazę PET….krystalicznie czystą. Fomapan 4×5 400 ma przy nim bazę…w zasadzie szarą / brudną…pisał kiedyś o tym Hubert B. na swoim blogu. Jak to wygląda przy Twoim CHS ?
PS. należą się podziękowania za podzielenie się wiedzą. Robiłeś kalibrację również dla kondensorów ? Pokażesz ?
PS. należą się podziękowania za podzielenie się wiedzą. Robiłeś kalibrację również dla kondensorów ? Pokażesz ?
Dla końcowego obrazu jest to zupełnie bez znaczenia, pomijając trochę dłuższy czas naświetlania.ostrygad pisze:Też miał bazę PET….krystalicznie czystą. Fomapan 4×5 400 ma przy nim bazę…w zasadzie szarą / brudną
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Na swoim blogu podajesz czas dla mieszaczy ale jak mieszane?m6nj pisze:Dzisiaj będę wołał szitkę z rogalina, podzielę się wtedy opinią na temat jakości podłoża. Podczas kalibracji podłoże zrobiło na mnie miłe wrażenie.
Kalibrację dla N masz na blogu. pzdr
Druga sprawa to czy coś wiesz na temat współczynnika wzajemności dla tej kliszy?