forum fotograficzne



Poprzedni temat «» Następny temat
Jasne obiektywy M42
Autor Wiadomość
Ernest 


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 12 Lip, 2010   Jasne obiektywy M42

Witam,
mam pytanko odnoście jasnych, w miarę ostro rysujących, lecz przede wszystkim ładnych plastycznie szkiełek stałoogniskowych M42. W tym temacie jestem zupełnie zielony, znam się jedynie na systemie EOS :(
Otóż potrzebuję nabyć w celach nagraniowych (film fullHD) coś z okolic 20-24mm, 50mm i 135mm (jak najjaśniejsze).
Polećcie mi proszę dobre szkła.

Ernest
_________________
gry MMORPG
 
 
stachu 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 12 Lip, 2010   

Polecam przyjrzenie się Takumarom. Mam kilka i sobie bardzo chwalę (za optykę i mechanikę). Niektórzy sądzą, że SMC Takumar 50/1.4 to najlepsza pięćdziesiątka ever.

Super Takumar 50/1.4:
http://stachu.skrzynka.or...p?showimage=451
http://stachu.skrzynka.or...p?showimage=441
http://stachu.skrzynka.or...p?showimage=422
http://stachu.skrzynka.or...p?showimage=421
 
 
Ernest 


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 12 Lip, 2010   

Przypomniało mi się że istnieje jeszcze coś takiego jak Porst 55mm/1.2 - jak optycznie wypada ten wynalazek?
 
 
zieloo 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 560
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 12 Lip, 2010   

Dobre szkło, jeśli masz okazję to bierz :)
 
 
Rob 
120 all the time



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 382
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011   

hej, właśnie z nudów podpiąłem revuenona 55mm 1,4 do mojego nikona d70. Niestety mam tylko przejściówkę z tą soczewką. Ale do rzeczy: tak wygląda foto z tego obiektywu na podanych przysłonach: czemu przy 1,4 jest takie mydło? W miarę zmniejszania dziury efekt maleje. To przez soczewkę czy ułomność matrycy? Mam też jupitera 135mm i na nim czegoś takiego nie ma.

obiektywy.jpg
Plik ściągnięto 159 raz(y) 193,46 KB

  
 
 
jacekCz 


Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 174
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011   

Rob napisał/a:
hej, właśnie z nudów podpiąłem revuenona 55mm 1,4 do mojego nikona d70. Niestety mam tylko przejściówkę z tą soczewką. Ale do rzeczy: tak wygląda foto z tego obiektywu na podanych przysłonach: czemu przy 1,4 jest takie mydło? W miarę zmniejszania dziury efekt maleje. To przez soczewkę czy ułomność matrycy? Mam też jupitera 135mm i na nim czegoś takiego nie ma.


Jasny + soczewka to gwarancja kłopotów. Cudów nie ma. Skoro bez soczewki wiele szkieł jest miękkich na 1.4.

Jupka ma na wymienionej dupce?
  
 
 
Rob 
120 all the time



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 382
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011   

jacekCz napisał/a:

Jupka ma na wymienionej dupce?

Tzn? ;)
 
 
jacekCz 


Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 174
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011   

Rob napisał/a:
jacekCz napisał/a:

Jupka ma na wymienionej dupce?

Tzn? ;)


czy jupitera masz z wymienionym tyłem, naturalny bagnet Nikona bez cudów?
Czy przejściówki?
 
 
Rob 
120 all the time



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 382
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011   

jacekCz napisał/a:
Rob napisał/a:
jacekCz napisał/a:

Jupka ma na wymienionej dupce?

Tzn? ;)


czy jupitera masz z wymienionym tyłem, naturalny bagnet Nikona bez cudów?
Czy przejściówki?

A, jupitera mam z gwintem m42, podłączałem go przez przejściówkę z soczewką ( ale i tak nie ostrzy na nieskończoność :( )
 
 
drawa 
drawa



Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 48
Skąd: zduńska wola
Wysłany: Pon 28 Lut, 2011   

Jupiter 37A 3.5/135 mm ma wymienne ;dupki ' M42 I do nikona . co co innych systemów nie wiem.
_________________
http://forum.kanu.pl/view...der=asc&start=0
 
 
jacekCz 


Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 174
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon 28 Lut, 2011   

drawa napisał/a:
Jupiter 37A 3.5/135 mm ma wymienne ;dupki ' M42 I do nikona . co co innych systemów nie wiem.


**Podobno ** to jest rozwiązanie pokrewne do T2 (jak niektóre Samyangi), więc dupki T2 by były na inne systemy. Na nikoniarze.pl obszerne dyskusje były.

Zastrzegam się, mądrość pochodząca z netu, nie sprawdzona paluchami.
Ja mam z rosyjską dupką i z nikonem chodzi optycznie bezbłędnie (mało używany ze względu na większą wygodę obiektywów z automatyczną przysłoną).
  
 
 
trumil9 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 221
Skąd: PL/US
Wysłany: Pon 28 Lut, 2011   

Odpowiadajac na pierwsze pytanie, bo zrobily sie 2 watki: Jezeli nie masz specjalnych ograniczen finansowych to w 20mm najlepszy bedzie flektogon 20/2.8, w 50tkach wspomniany takumar, zuiko 50/1.4 lub 1.8, ewentualnie odrobine dluzsze Biotar 58/2 lub dobra jego kopia Helios 44, najlepiej starsza wersja z jasnym alumniowym korpusem i mocowanie M39. Zamiast 135 radzilbym raczej do video 85 lub 90, tutaj zdecydowanie radzilbym poszukac w starszych obiektywach z mocowaniem T2, preselekcyjnych, ktore maja w wielu wypadkach zaskakujaca ostrosc i plastyke. 135 bedziesz przy video uzywal rzadko, chyba, ze chcesz robic jakies wesele czy uroczystosci w kosciele. Dokonujac wyboru musisz wybierac z tych jasnych i ostrych te, ktore maja wygodnie pracujacy pierscien ostrzenia, w zasadzie pozostaje Ci tylko manual przy nagraniach video. Do Uzywania AF musisz miec dobry mikrofon zewnetrzny, poniewaz przy ostrzeniu nawet przy szybko pracujacych i cichych silnikach, nagrywaja sie z wbudowanego mikrofonu nieprzyjemne szumy. Dobrze byloby takze przekalkulowac czy do szerokiego nie bedzie lepsza 35tka, jezeli bedzie to 20-28 to bedziesz mial klopoty z dystorsja na brzegach, a tego nie poprawisz w pp. Jezeli masz EOSa to nie bedziesz mial zadnych poblemow z dobrymi przejsciowkami z OM, M42. W szerokim kacie przy japonskich obiektywach mozesz miec klopoty z lustrem gdy bedziesz chcial robic capture w czasie nagrywania filmu. Przy zeissowskich obiektywach raczej to nie wystepuje. I jeszcze uwaga do Jupitera. Jest inny obiektyw produkcji rosyjskiej, ktory jest zdecydowanie lepszy od jupitera. Trzeba poszukac aluminiowego Taira 11 (nie 11A) z mocowaniem M39, czyli do starych zenitow. Tair11 to kopia Sonnara, preselekcyjny z 20 listkowa przyslona, dobry egzemplarz potrafi byc ostry jak brzytwa od 2.8. Ogniskowa jest nietypowa bo 133mm a nie 135. Szukaj egzemplarzy, ktorych numery fabryczne zaczynaja sie od zer. Przyjazny do okreslonych celow, a kazdy ma troche inny gust - sa obiektywy ktore sam sobie wybierzesz i zaakceptujesz. Raczej przymierzaj sam zamiast kupowac w ciemno bo ktos Ci cos polecil. Moze wtedy trafisz na takie egzemplarze, ktore nie tylko Tobie sie beda podobaly jezeli chodzi o ostrosc, plastyke, kontrast i odwzorowanie koloru.

Polaris 1.8/135 @ 1.8



Sankyo Kohki Komura 1.8/100 @ 1.8

_________________
pozdrowienia, wojtek
przepraszam, nie mam polskich znakow
http://70fahrenheit.wordpress.com
 
 
jac123 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 453
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 28 Lut, 2011   

Kochani, zapomnieliście o szkłach Contaxa (w tym np. 1,4/50 albo 18-ka) jednych z najlepszych na świecie.
 
 
trumil9 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 221
Skąd: PL/US
Wysłany: Wto 01 Mar, 2011   

Nikt nie zapomnial, ale jezeli kolega nasz pisze, ze ma EOSa, chce robic video to niektore obiektywy contax maja za duza dupke (zbyt wystajace elementy mocowania) i trzeba przerabiac np na 5dm2 lustro lub modyfikowac mocowanie obiektywu. W takiej sytuaacji kiedy pozornie lustro nie przeszkadza bo przy kreceniu video musi byc podniesione zawsze moze dochodzic do przypadkowego bicia lustrem o wystajace elementy mocowania. Podobna sytuacja jest z limitedami i gwiazdkami pentaxa na eosie. A nawet ze zwyklym SMC-Pentax A czy M 50mm. W wielu miejscach robi sie tabele kompatybilnosci obiektywow z innych systemow z eosem FF, na kropie podobno jest lepiej ale ja nie moge sprawdzic. W ogole to przy adoptowaniu roznych obiektywow przez przejsciowki nawet w pozornie identycznych sytuacjach np M42 wystepuja problemy z ostrzeniem do nieskonczonosci itd poniewaz przy identycznym skoku gwintu wystepuja roznice w czesciach milimetra w wysokosci nagwintowanego elementu mocowania danego obiektywu nawet w sztukach wyprodukowanych przez jednego producenta. Tak jest np w Tessarach, ktorych producentem jest jakby nie bylo CZJ. Dlatego Tessar 2.8/50, ktory ma dobra optyke nie cieszy sie najwiekszym uznaniem wsrod uzytkownikow. Wystarczy wziasc kilka obiektywow roznych producentow i skladac je do siebie dupkami aby wychwycic roznice.
_________________
pozdrowienia, wojtek
przepraszam, nie mam polskich znakow
http://70fahrenheit.wordpress.com
 
 
marcinfoto 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 87
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2011   

Rob napisał/a:
hej, właśnie z nudów podpiąłem revuenona 55mm 1,4 do mojego nikona d70. Niestety mam tylko przejściówkę z tą soczewką. Ale do rzeczy: tak wygląda foto z tego obiektywu na podanych przysłonach: czemu przy 1,4 jest takie mydło? W miarę zmniejszania dziury efekt maleje. To przez soczewkę czy ułomność matrycy? Mam też jupitera 135mm i na nim czegoś takiego nie ma.



Posiadam Auto revuenona 55 1,4 , używam pod eosem i takie mydło u mnie nie występuje , poniżej link z kilkoma samplami

https://picasaweb.google.com/115289898192949555325/14Kwi2011?authkey=Gv1sRgCICdu9yGr6rAQA# kontakt 500-562-362 zapraszam do licytacji

ps: jest na sprzedaż gdyby ktoś był zainteresowany ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


© 2001-2014 - Fotografia slubna - Michał Kowalski
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime
Wersja forum PDA/GSM