Wybór papieru.

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o własnoręcznych doświadczeniach z wykonywaniem powiększeń

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

techroot
-#
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2020, 10:20

Wybór papieru.

Post autor: techroot »

Witam.
Jestem w trakcie kompletowania ciemni do fotografii cz-b i mam pytanie: Jaki papier wybrać: stałogradacyjny czy wielogradacyjny. Jestem osobą początkującą w fotografii tradycyjnej, więc proszę o pomoc. Raczej będę wybierał firmę Foma
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Wybór papieru.

Post autor: 4Rider »

Ja człowiek starej daty powiem: stałogradacyjny, baryt matowy.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
darekdp
-#
Posty: 198
Rejestracja: 03 kwie 2011, 21:19
Lokalizacja: Szczecin

Wybór papieru.

Post autor: darekdp »

Nie słuchaj poprzednika. Jeżeli nie chcesz się załamywać na początku, wybierz zmiennogradacyjny, plastik (RC).
Poćwiczysz, dojdziesz do wprawy i potem możesz próbować powalczyć na barycie. A Ty, 4Rider robisz coś na barycie?
Może coś pokażesz?
Pozdrawiam
Darek
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Wybór papieru.

Post autor: 4Rider »

Jak zaczynałem był tylko baryt chłopie i jakaś dziwna ta Twoja zaczepka - dawno skończyłem czasy że chciałbym cokolwiek komukolwiek udowadniać 8-)
Jaka wprawa? Stalogradacyjny baryt matowy jest idealny do retuszu - och jakie historie można wyprawiac! - a plastik fantastik - to tam trzeba już być pewnym.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est 🐺
shredderr
-#
Posty: 315