Problem z niedoświetleniem (?) filmów

Problemy z doborem materiału, naświetlaniem w ciężkich warunkach.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

SlawekZet
-#
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2017, 08:46

Problem z niedoświetleniem (?) filmów

Post autor: SlawekZet »

Cześć,

Jestem tutaj nowy i fotografią analogową zainteresowałem się niedawno. Niemniej jednak spotkałem się z problemem, który próbuję rozwiązać i jeszcze nie wiem jak. Mianowicie fotografowałem na filmie czarno-białym (Kentmere 400, Agfa APX 400) i zauważyłem że na niektórych zdjęciach dochodzi do dziwnych zaciemnień na kliszy. Najpierw zauważyłem to w aparacie NIKON FE2, ale po jednej rolce padła migawka, więc już go nie używam. Następnie problem zaczął występować w Nikonie F801S. Poniżej zdjęcia przedstawiające problem.
I teraz pytanie - czy to może być kwestia nieszczelności body? Zbyt krótkich czasów? błędów fototechnika przy wywołaniu? czy może jeszcze coś innego? Zauważyłem, że przy kolorowym filmie oddanym do labu problem nie występuje.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do tego na jednym zdjęciu robionym pod słońce oprócz w/w problemu wystąpiła jeszcze chyba nieszczelność - biała smuga
Obrazek

Przepraszam za jakość zdjęć, ale to robione chałupniczym sposobem fotografie negatywów (jeszcze nie dorobiłem się skanera, a nie jestem zadowolony z jakości skanowania w punkcie).

Będe wdzięczny za pomoc!
Awatar użytkownika
mrek
-#
Posty: 2326
Rejestracja: 07 mar 2007, 03:17
Lokalizacja: Kraków

Problem z niedoświetleniem (?) filmów

Post autor: mrek »

Odpowiem w sprawie niezadowolenia
Poproś aby zapisali Ci skany w większym pliku niż mały JPG. Zazwyczaj to kosztuję parę zł więcej.
Laby mają możliwość zapisu np w BMP, a może nawet w TIF
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Awatar użytkownika
mrek
-#
Posty: 2326
Rejestracja: 07 mar 2007, 03:17
Lokalizacja: Kraków

Problem z niedoświetleniem (?) filmów

Post autor: mrek »