Czułość filmu w świetle błyskowym

Praca w studio fotograficznym - problemy i wasze doswiadczenia

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
Pio
-#
Posty: 43
Rejestracja: 03 lut 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Czułość filmu w świetle błyskowym

Post autor: Pio »

Jestem zielony w kwestii studia, a w ten weekend będę robił ważne dla mnie zdjęcia w oświetleniu studyjnym.
Z związku z tym mam pytanie: czy czułość filmu zmienia się w świetle błyskowym? Jako światłomierza zamierzam użyć cyfry i nie wiem czy przyjmować wyniki z niej bez żadnej korekcji.

Zamierzałem naświetlać z zółtym filtrem HP5+ na 400 i wywołać go w ilfotecu HC 1+31 6,5 min.
Czy mam uwzględnić jakieś poprawki?
Zależy mi na duzym kontraście, zdjęcia mają być w klimacie:
dr. Caligari
Awatar użytkownika
powalos
-#
Posty: 1895
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:42
Lokalizacja: Stęszew (pyrlandia)

Post autor: powalos »

Pio, w świetle błyskowym czułość jest nominalna, natomiast nieco niższa jest dla światła żarowego. Musisz uwzględnić przy naświetlaniu krotność filtru albo pomiar wykonać z założonym na cyfrówkę. Nie napisałeś jakiego filmu będziesz używał. Tyle mogę doradzić. Co do wywołania to nie pomogę. Pzdr.

P.S.
Doczytałem, ze to HP5+
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 19:32 przez powalos, łącznie zmieniany 1 raz.
Fan Pentax'a.
krystas
-#
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krystas »

oo, niesamowity film! W moim mieście nawet to w kinie wyświetlali tak ze dwa lata temu. Może w takim razie, jeśli nie boisz się zaryzykować, spróbowałbyś na jakiś starszych materiałach? Myślę, że to mogłoby zapewnić Ci bardzo ciekawe efekty. No i trzeba się liczyć z tym, że taka błona nie ma kontrastu równego tym wyprodukowanym w ostatnim czasie, ale przy studyjnym oświetleniu to nie powinien być wielki problem. Tak mi się wydaję, że HP5+ może być zbyt sterylny ;)
twojfotograf
-#
Posty: 1
Rejestracja: 17 wrz 2008, 17:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: