Obiektyw do fotografii nocnego nieba / krajobrazu do Canon E110d

Obiektywy do aparatów i powiększalników.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

dizze
-#
Posty: 3
Rejestracja: 18 sie 2020, 15:11

Obiektyw do fotografii nocnego nieba / krajobrazu do Canon E110d

Post autor: dizze »

Obiektyw do: Canon EOS 1100d

Budżet: +/- 1000 zł


Witam,

Na początku zacznę od tego, że jestem amatorem i w sumie fotografią zająłem się kilka tygodni temu fotografując dosyć nieudolnie kometę Neowise i już z lepszym efektem Perseidy kilka dni temu. Generalnie chciałbym właśnie skupić się na fotografii nocnego nieba, ale też krajobrazów ogólnie rzecz ujmując. Posiadam aparat Canon EOS 110D z seryjnym obiektywem 18-55m f 3.5-5.6.

Poszukuję obiektywu szerokokątnego do 1000 zł no i tyle mogę powiedzieć. Fajnie jakby jednak miał tryb AF, który będzie rzadko używany ale w fotografii takiej na co dzień mógłby się przydać, no ale nie jest to mus, zawsze mogę zamienić na seryjny obiektyw, kiedy będę musiał robić dużo zdjęć (np. na wycieczce etc.). Głównie zależy mi na fotografii nocnego nieba więc zależy mi na kompromisie zarówno małej ogniskowej no i jasności obiektywu (który chyba będzie kluczowy w fotografii nocnego nieba). Fajnie jakby był zmiennoogniskowy, ale to akurat nie jest mus.

Przyglądałem się obiektywom Samyang ale ciężko stwierdzić, który będzie najlepszy.

Kolejne małe pytanko, czy warto przyglądać się obiektywom używanym, czy jednak warto mieć swój, nowy?



Chyba tyle ode mnie, dzięki z góry za każdą propozycję. Zdaje sobie sprawę, że dla osób będących tutaj długo, ten temat pewnie wałkowany jest nieraz, ale każdy ma inny budżet, każdy ma inne wymagania więc dzięki za cierpliwość :roll:
Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 5997
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Obiektyw do fotografii nocnego nieba / krajobrazu do Canon E110d

Post autor: 4Rider »

Aha