Tani 35 dla profesjonalisty

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

hellbike
-#
Posty: 45
Rejestracja: 13 paź 2012, 15:16
Lokalizacja: Poznań

Tani 35 dla profesjonalisty

Post autor: hellbike »

Hej!

Jestem fotografem mody i mam ten problem, że pomimo usilnych starań w photoshopie, nie potrafię uzyskać barwy i tonalności, jaka mnie interesuje - a interesuje taka, jaka jest rezultatem pracy na tradycyjnym filmie.

W związku z czym już od jakiegoś czasu rozważam przesiadkę na analoga.

Docelowo będzie mnie interesować średni format, natomiast na początek chciałbym wyposażyć się w jakiś niedrogi 35mm.

Pracuję tylko na manualu i prawdopodobnie będę nosić ze sobą bezlusterkowca do pomiaru światła oraz sprawdzenia kadru - więc aspekt ten nie jest kluczowy, natomiast dobry wbudowany światłomierz będzie plusem.

Interesują mnie tylko aparaty mechaniczne, tzn potrafiące zrobić zdjęcie bez baterii.

Nie interesuje mnie auto-focus.

Ważna jest dla mnie dostępność obiektywów, natomiast zasadniczo interesują mnie tylko dwa - 50mm oraz 35mm. I zależy mi na tym, żeby to były obiektywy dobrej jakości, użytecznie od maksymalnej przysłony - co nie znaczy, że muszą być tam super ostre, ale też nie może być mydła.

Fajnie, jakby migawkę dało się ustawić na czas krótszy niż 1/1000s.

Aparat musi być niezawodny. Na razie będe na nim realizować projekty niekomercyjne, natomiast tak czy inaczej są to projekty, w które zaangażowany jest stylista, Mua, fryzjer itp, więc zdjęcia nie mogą "nie wyjść", bo aparat miał zły humor.

Tak jak wspominałem - docelowo tak czy inaczej będę musiał przesiąść się na średni format, 35mm chce do treningu więc zależy mi na tanim zakupie.

Myślałem o Pentax mx który spełnia większość moich wymagań - natomiast może polecicie mi jakiegoś Zenita?

Sprzęt ten w Polsce charakteryzuje się dużą dostępnością, a jest tańszy niż alternatywy znanych marek.