Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Praca w studio fotograficznym - problemy i wasze doswiadczenia

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, Michał Kowalski, slawoj, zladygin

filozof97
-#
Posty: 369
Rejestracja: 13 lis 2010, 23:30
Lokalizacja: Siemiatycze
Płeć:

Post autor: filozof97 » 21 maja 2012, 21:23

trochę odkopię, ale w moim subiektywnym uczuciu, najładniej, najmilej z lampą zachowywał się Koczkodan Gold 200 znany też jako FarbWelt. Najlepsze w jego zachowaniu było to, że dawał wyłącznie dominantę purpurową i nie było dużo zabawy z filtrami. A kolory twarzy wychodziły zauważalnie lepiej niż na superii 200. inna sprawa, że wolę golda od superii.

Awatar użytkownika
norbss
-#
Posty: 92
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:34
Lokalizacja: rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: norbss » 27 maja 2012, 10:24

filozof97 pisze:trochę odkopię, ale w moim subiektywnym uczuciu, najładniej, najmilej z lampą zachowywał się Koczkodan Gold 200 znany też jako FarbWelt. Najlepsze w jego zachowaniu było to, że dawał wyłącznie dominantę purpurową i nie było dużo zabawy z filtrami. A kolory twarzy wychodziły zauważalnie lepiej niż na superii 200. inna sprawa, że wolę golda od superii.
I to jest informacja. Dzięki.

Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 4675
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rbit9n » 28 maja 2012, 12:11

a mnie się podobał kodak profoto 100 (aka XL?). on jest sam w sobie żółtawy i przez to lampa nie daje zniebieszczenia, takiego jakie zdarza się czasem na fuji.
"You smell that? Do you smell that? Phenidone, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of phenidone in the morning."
Lieutenant Colonel William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr

Awatar użytkownika
nord
-#
Posty: 1612
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: faceci są z marsa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nord » 28 maja 2012, 12:20

nie z własnego doświadczenia, ale z zasłyszenia.

fuji pro 160 ns i npl. podobno ładnie rysują kolory.

filozof97
-#
Posty: 369
Rejestracja: 13 lis 2010, 23:30
Lokalizacja: Siemiatycze
Płeć:

Post autor: filozof97 » 29 maja 2012, 20:15

Czy to są dwa różne materiały? Słyszałem, że to gold na niemiecki rynek- i w sumie to całkiem prawdopodobne. W chwili obecnej nie mam ani golda ani farbwelta, ale kasety zdają się być identyczne i chyba mają tę samą numerację. Możliwe, że FarbWelt minimalnie bardziej idzie w czerwienie.... Ale w zasadzie różnie z tym bywa. Mi i to i to zachowywało w zasadzie tak samo, nie porównywałem ustawiania dwóch aparatów obok siebie i naświetlania wg. tych samych nastaw, ale przy zbliżonych scenach było podobnie.

michalkruk
-#
Posty: 203
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: michalkruk » 29 maja 2012, 20:37

Ani Kodak ani Fuji nie robią już niczego zbalansowanego na światło sztuczne.

Kiedyś do E-6 obie firmy robiły 64T, a do C-41 była Portra 100T, mam jeszcze jedna ostatnią rolke w zamrazalniku, hlip..

Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 4675
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rbit9n » 30 maja 2012, 08:30

michalkruk pisze:Ani Kodak ani Fuji nie robią już niczego zbalansowanego na światło sztuczne.
ale autorowi chodzi o elektronowe światło błyskowe, a nie z angielska zwane tungsteny.
"You smell that? Do you smell that? Phenidone, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of phenidone in the morning."
Lieutenant Colonel William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr

michalkruk
-#
Posty: 203
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: michalkruk » 30 maja 2012, 09:59

Wiem, ale kilka wątków później rozmowa zeszła o "T"

dak
-#
Posty: 33
Rejestracja: 11 lip 2018, 06:21

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: dak » 29 gru 2019, 12:47

michalkruk pisze:Ani Kodak ani Fuji nie robią już niczego zbalansowanego na światło sztuczne.
Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.

zaphod
-#
Posty: 441
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:37
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: zaphod » 26 sty 2020, 17:38

dak pisze:
29 gru 2019, 12:47
Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
Ale Kodak nie produkuje tego jako materiał fotograficzny.
F100 + C220 + Pacemaker + F

shredderr
-#
Posty: 179
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:22
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: shredderr » 26 sty 2020, 18:34

zaphod pisze:
26 sty 2020, 17:38
dak pisze:
29 gru 2019, 12:47
Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
Ale Kodak nie produkuje tego jako materiał fotograficzny.
Błony mammograficzne, klisze rtg też nie są produkowane jako materiał fotograficzny. I co z tego ? :-P

Awatar użytkownika
4Rider
-#
Posty: 3149
Rejestracja: 19 kwie 2018, 12:34
Lokalizacja: Warmia
Płeć:
Kontakt:

Jakie są Wasze ulubione negatywy do światła błyskowego?

Post autor: 4Rider » 05 lut 2020, 12:44

shredderr pisze:
26 sty 2020, 18:34
zaphod pisze:
26 sty 2020, 17:38
dak pisze:
29 gru 2019, 12:47
Jeśli można, CineStill 800T jest zbalansowany na światło sztuczne. A jest to nic innego jak Kodak Vision 3.
Ale Kodak nie produkuje tego jako materiał fotograficzny.
Błony mammograficzne, klisze rtg też nie są produkowane jako materiał fotograficzny. I co z tego ? :-P

Racja :!:

Na pohybel fiksacji funkcjonalnej :mrgreen:
"As one forever searching
For landscapes serene..."

Galeria 4R: https://www.flickr.com/photos/4rider

ODPOWIEDZ