Ilford MG Art 300

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o własnoręcznych doświadczeniach z wykonywaniem powiększeń

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

zladygin
-# mod
Posty: 1583
Rejestracja: 02 gru 2014, 16:59
Lokalizacja: Zakopane/Jordanów/
Kontakt:

Ilford MG Art 300

Post autor: zladygin »

Na naszym forum jest niewiele i nic konkretnego.
Czy ktoś z Was używał tego papieru? Jakieś uwagi i wnioski?
LD
-#
Posty: 457
Rejestracja: 20 kwie 2009, 11:43

Ilford MG Art 300

Post autor: LD »

zladygin pisze: 24 cze 2019, 13:00 Na naszym forum jest niewiele i nic konkretnego.
Czy ktoś z Was używał tego papieru? Jakieś uwagi i wnioski?
Miałem ten papier ale z powodu plam jakie pojawiły się po wywołaniu reklamowałem. Na szczęście zwrot pieniędzy otrzymałem i na tym skończyłem przygodę z tym papierem. A co do samego papieru to nie widziałem różnicy między Foma (baryt), Adoxem (baryt) a tym papierem.
zladygin
-# mod
Posty: 1583
Rejestracja: 02 gru 2014, 16:59
Lokalizacja: Zakopane/Jordanów/
Kontakt:

Ilford MG Art 300

Post autor: zladygin »

LD pisze: 24 cze 2019, 15:10 A co do samego papieru to nie widziałem różnicy między Foma (baryt), Adoxem (baryt) a tym papierem.
Hm... Ale one się różnią w sposób zasadniczy - gramaturą, fakturą, zakresem tonalnym... Tak wynika z opisu
LD
-#
Posty: 457
Rejestracja: 20 kwie 2009, 11:43

Ilford MG Art 300

Post autor: LD »

zladygin pisze: 24 cze 2019, 16:21
LD pisze: 24 cze 2019, 15:10 A co do samego papieru to nie widziałem różnicy między Foma (baryt), Adoxem (baryt) a tym papierem.
Hm... Ale one się różnią w sposób zasadniczy - gramaturą, fakturą, zakresem tonalnym... Tak wynika z opisu
Właśnie ten opis mnie skusił ale rzeczywistość okazała się inna. Liczyłem na coś wyjątkowego, próbowałem z różnymi wywoływaczami i efekt nie był taki żeby mnie przekonał do pozostania przy nim a najbardziej dobiły mnie plamy o których pisałem. Zostałem przy Fomie i Adoxie.
Adams
-#
Posty: 848
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań

Ilford MG Art 300

Post autor: Adams »

LD pisze: 24 cze 2019, 15:10
zladygin pisze: 24 cze 2019, 13:00 Na naszym forum jest niewiele i nic konkretnego.
Czy ktoś z Was używał tego papieru? Jakieś uwagi i wnioski?
Miałem ten papier ale z powodu plam jakie pojawiły się po wywołaniu reklamowałem. Na szczęście zwrot pieniędzy otrzymałem i na tym skończyłem przygodę z tym papierem. A co do samego papieru to nie widziałem różnicy między Foma (baryt), Adoxem (baryt) a tym papierem.
To chyba wsadzili inny papier do pudełka. To jest zupełnie co innego , nie przypomina w niczym Adoxa czy Fomy.
Bardzo specyficzny papier. Nie wszystkim się podoba i nie do każdej fotografi się nadaje.
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
Miburo
-#
Posty: 318
Rejestracja: 18 paź 2012, 06:59
Lokalizacja: Gliwice

Ilford MG Art 300

Post autor: Miburo »

Zgadzam się z Adamsem, MG Art 300 to piękny papier ale wymagający i nienadający się do wszystkich zastosowań. Akt artystyczny, portret, coś w te gusta, chociaż inne zastosowania też, bo niby dlaczego nie? Jeżeli miałeś fizyczny problem z tym papierem, to wyjątkowy pech, musiałeś trafić na jakąś złą partię, za czym przemawia fakt, że ilford uznał reklamację. Adox to zupełnie ale to zupełnie inna para kaloszy, o fomie w tym kontekście nawet nie wspominajmy...powodzenia w dalszej pracy!
LD
-#
Posty: 457
Rejestracja: 20 kwie 2009, 11:43

Ilford MG Art 300

Post autor: LD »

Miburo pisze: 25 cze 2019, 22:03 Zgadzam się z Adamsem, MG Art 300 to piękny papier ale wymagający i nienadający się do wszystkich zastosowań. Akt artystyczny, portret, coś w te gusta, chociaż inne zastosowania też, bo niby dlaczego nie? Jeżeli miałeś fizyczny problem z tym papierem, to wyjątkowy pech, musiałeś trafić na jakąś złą partię, za czym przemawia fakt, że ilford uznał reklamację. Adox to zupełnie ale to zupełnie inna para kaloszy, o fomie w tym kontekście nawet nie wspominajmy...powodzenia w dalszej pracy!
Ja do Fomy nie mam zamiaru nikogo przekonywać. Spytam tylko z ciekawości czy opinia Twoja jest poparta tym że zrobiłeś odbitki na Fomabrom V111 i stwierdziłeś że odstaje od np. Ilforda Mg Art 300?
Swego czasu trafił mi się wywiad z Bruce Barnbaumem i okazało się że używa właśnie tego papieru do swoich prac. Po wysłaniu do niego e-maila potwierdził to co było napisane w tym wywiadzie.
Ale to wszystko nieważne, najważniejsze by robić zdjęcia i cieszyć się tym.
Miburo
-#
Posty: 318
Rejestracja: 18 paź 2012, 06:59
Lokalizacja: Gliwice

Ilford MG Art 300

Post autor: Miburo »

Tak, opinia moja oparta jest na tym, że robiłem i sam widziałem, jak odstaje. I tak gdybym miał możliwość wyboru, wybrałbym Adoxa.
zladygin
-# mod
Posty: 1583
Rejestracja: 02 gru 2014, 16:59
Lokalizacja: Zakopane/Jordanów/
Kontakt:

Ilford MG Art 300

Post autor: zladygin »

Dziękuję wszystkim za opinie. Zamówiłem pudełko 8x10 na próby. Jeszcze nie zanurzyłem się w ciemni, ale na podstawie opisów sądzę, że ten papier będzie dawał doskonałe efekty przy dużych płaszczyznach tonalnych, może nie sprawdzić się w motywach z drobnymi detalami. Ale to gdybanie. Trzeba spróbować.
sadziak
-#
Posty: 59
Rejestracja: 22 lis 2018, 22:15

Ilford MG Art 300

Post autor: sadziak »

a mnie uwiódł Bergger, ten o neutralnym tonie. kąpałem go w If Multigrade, W1, W23 i jest znakomity. Ilforda MG zdeklasował.
Awatar użytkownika
MrMamiya
-#
Posty: 152
Rejestracja: 23 maja 2019, 14:41
Lokalizacja: 51°54'N 8°28'W
Kontakt:

Ilford MG Art 300

Post autor: MrMamiya »

sadziak pisze: 03 lip 2019, 08:25 a mnie uwiódł Bergger
Gdzieś mi mignęło, że Bergger przepakowywał papiery Forte...
====================================================================
Mamiya i Pentaxy.
Nie każde zdjęcie jest fotografią, tak jak nie każdy facet z widłami jest Neptunem.
http://vitowerner.com
Miburo
-#
Posty: 318
Rejestracja: 18 paź 2012, 06:59
Lokalizacja: Gliwice

Ilford MG Art 300

Post autor: Miburo »

To bylo raczej tak, ze forte wykupilo berggera albo na odwrot, w kazdym razie obecny bergger to nie to samo, co kiedys. kiedys w ogole bylo lepiej. a przed wojna - nie do pomyslenia!:-)
zladygin
-# mod
Posty: 1583
Rejestracja: 02 gru 2014, 16:59
Lokalizacja: Zakopane/Jordanów/
Kontakt:

Ilford MG Art 300

Post autor: zladygin »

Spróbowałem...
Ciepła tonacja, miękkość odwzorowania i ogólne wrażenie odpowiada mojej estetyce. Nietypowa powierzchnia dodaje uroku. Ale to rzecz gustu. Wywoływałem w MG Ilforda 2 min w temp ok. 20 st. Czułość emulsji jest jakieś 2-3 razy mniejsza od np Ilforda FB Classic, co wymaga zdecydowanie dłuższych czasów naświetlania. Trzeba opanować. Przy używaniu splitgradingu łatwiej uzyskiwałem oczekiwane efekty, wpierw ustalając naświetenie filtrem "twardym", a później "miękkim".
I jeszcze jedna uwaga praktyczna: powierzchnia emulsji w stanie mokrym jest wrażliwa na uszkodzenia. Po wyschnięciu nie ma problemu.
ODPOWIEDZ