Polaroid 3000 - problem z zdjęciami

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o własnoręcznych doświadczeniach z wykonywaniem powiększeń

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

damio
-#
Posty: 2
Rejestracja: 14 sie 2018, 17:33

Polaroid 3000 - problem z zdjęciami

Post autor: damio »

Witam, przepraszam jeśli umieszczam post w złym dziale.
Otóż jakiś czas temu dostałem od dziadka aparat POLAROID 3000, zachwycony kupiłem klisze do niego i zdjęcia nie wychodzą tak jak powinny.
Obrazek
Jestem laikiem w temacie, lecz z tego co wyczytałem - może to być spowodowane brudnymi rolkami (to są te rolki w klapce gdzie się wkłada film?).
Jeśli tak to chciałem zapytać jak je wyczyścić bez naświetlania klisz i czym je wyczyścić, jeśli nie to czym to może być spowodowane i jak to naprawić?
Bokeh
-#
Posty: 714
Rejestracja: 26 maja 2017, 21:37

Polaroid 3000 - problem z zdjęciami

Post autor: Bokeh »

Rolki czyści się w polaroidach czystą spraną szmatką zwilżoną wodą. Najlepiej to zrobić przed włożeniem kasety z filmem do środka.
Jeśli wcześniej włożyliśmy kasetę do środka i aparat „wypluł” już kartonik zabezpieczający. To po powtórnym otworzeniu kasety na film/ ładunek jest łatwy dostęp do rolek, które należy wyczyścić delikatnie je obracając właśnie zwilżoną szmatką.
Polecam stronę, gdzie jest sporo uwag jak rozwiązywać problemy związane z polaroidem:
https://support.polaroidoriginals.com/h ... nstant-Lab