Zorki 4 - Szpula odbiorcza

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Jakub.aleksander
-#
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2017, 21:48

Zorki 4 - Szpula odbiorcza

Post autor: Jakub.aleksander »

Cześć!
Z fotografią nie miałem wcześniej nic wspólnego, dlatego jestem kompletnie zielony w tym temacie. Znalazłem stary aparat po dziadku, więc chciałem odświeżyć go i zacząć fotografować. Po szybkim researchu dowiedziałem się, że jest to Zorki 4, a do sprawności brakuje mu prawdopodobnie tylko szpuli odbiorczej.
Stąd moje pytanie - gdzie mogę dostać taką szpulę, bądź jakikolwiek działający zamiennik?
Nomad
-#
Posty: 1069
Rejestracja: 14 sie 2015, 22:28
Lokalizacja: Kraków

Zorki 4 - Szpula odbiorcza

Post autor: Nomad »

Przejdź się do jakiegoś labu gdzie wywołują na miejscu negatywy, poproś o kilka kasetek po filmie. Najlepiej różnych producentów. W środku kasetki masz szpulę która powinna się nadać na zamiennik.
Dla pewności pokaż może zdjęcie komory odbiorczej z widocznym trzpieniem, dawno 4 nie macałem, i nie pamiętam jak wyglądał trzpień ciągnący rolkę.
zaphod
-#
Posty: 462
Rejestracja: 21 lut 2010, 20:37
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Zorki 4 - Szpula odbiorcza

Post autor: zaphod »

http://www.ebay.com/itm/Original-metal- ... 2304483219
Nie bijcie, że link z eBaya, ale dokładnie widać o co kaman. Szpula z pustej kasety powinna się nadać.
F100 + C33 + 45D + AF10 Super
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10062
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zorki 4 - Szpula odbiorcza

Post autor: J.A. »

O i,e pamiętam, to w tych Zorkach, tak jak w wielu aparatach z tego okresu, można było po prostu, włożyć pustą kasetę jako szpulkę odbiorczą. Dzięki takiemu rozwiązaniu bardzo łatwo, w warunkach polowych można było wyjąć kawałek już naświetlanego filmu, nie tracąc więcej niż 3-4 klatki (nie naświetlone).
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150