Jaki aparat wybrać?

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

kowalska.zuza
-#
Posty: 7
Rejestracja: 06 gru 2016, 21:56

Jaki aparat wybrać?

Post autor: kowalska.zuza »

Dzien dobry,
W fotografii analogowej jestem początkująca. Od dawna pracuje z lustrzanka nikona, pasja, nie praca. Natomiast nadeszła ta piekna chwila, kiedy w kocu stanowczo powiedziałam sobie, ze fotografia analogowa to jest to, co chce teraz robic. Myśle i czytam juz od jakiegoś czasu, dzis bede pytac o aparaty, o nich te czytam i czytam, ale ciagle czuje pewien niedosyt. Poza tym, mimo wszystko, w temacie jestem nowa wiec pewnie jeszcze wiele musze sie dowiedzieć.
Czego szukam?
Aparatu nieabstrakcyjnie drogiego, lekkiego i poręcznego- takie ktory mógłby byc ze mna cały czas.
Na jakim efekcie mi zalezy?
Prostych i klimatycznych zdjec. Nie musi byc idealna ostrość, chetnie widoczne ziarno. Myslalam o Dianie F, bo sam zamysł lomo bardzo mi odpowiada. Jednak, czytałam ze zdjecia maja wysokie nasycenie kolorów, a to juz nie to na czym mi zalezy. Wręcz przeciwnie. Wolałabym efekt słabszego nasycenia koloru. Dodatkowo niezwykle ujmują mnie takie "defekty" na zdjęciach, typowe np dla starych kamer filmowych, nazwałabym to "szelestami" na obrazie.
Dodam przykłady zdjec, ktore w jakis sposób przedstawiają to, co podoba mi sie najbardziej (na tym z kobieta widac wlasnie te moje "szelesty").

Czy możecie mi polecić jakies aparaty? Moze dodatkowo jakies porady. Wszystko chetnie przyjmę z otwarta głową.
f1.jpg
f1.jpg (23.91 KiB) Przejrzano 3593 razy
f2.jpg
f2.jpg (53.07 KiB) Przejrzano 3593 razy
Awatar użytkownika
powalos
-#
Posty: 1896
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:42
Lokalizacja: Stęszew (pyrlandia)

Jaki aparat wybrać?

Post autor: powalos »