Durst CLS 301 / Laborator 138

Powiększalniki, zegary, kuwety, oświetlenie w Waszej ciemni

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

analog123
-#
Posty: 2
Rejestracja: 01 wrz 2016, 13:00

Durst CLS 301 / Laborator 138

Post autor: analog123 »

Mam problem z ww powiększalnikiem. Geneza problemu nie jest znana, natomiast chodzi o pokrętło ustawiania ostrości z korbką (jest na zdjęciu). Problem polega na tym, że albo jest bardzo duży luz i nie przesuwa obiektywu z tak małą prędkością jak zwykle, bądź w ogóle korbka się kręci "na luzie". Nie znam się na sprzęcie i nie chciałbym sam rozkręcać, także proszę Was o pomoc. Ewentualnie o namiar do kogoś, kto mógłby się tym zająć, najlepiej w Krakowie (na Czapskich dzwoniłem).

z góry dziękuję za odpowiedzi

Obrazek

Obrazek
Fikumiku
-#
Posty: 556
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Durst CLS 301 / Laborator 138

Post autor: Fikumiku »

Raczej nikt na takich powiększalnikach się nie zna, ale nie ma tam paru śrubek do rozkręcenia? Raczej nie powinien być to skąplikowany mechanizm do naprawy.
Maluje bez farb.

http://niewdana.pl/
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10067
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Durst CLS 301 / Laborator 138

Post autor: J.A. »

Fikumiku pisze: Raczej nikt na takich powiększalnikach się nie zna,
No nie przesadzaj. Nie trzeba się znać na powiększalnikach by je naprawić.
Fikumiku pisze: Raczej nie powinien być to skąplikowany mechanizm do naprawy.
No właśnie. Normalny mechanik nie powinien mieć problemu z naprawą.
Na oko i po objawach to może być popuszczenie blokady tej korby na osi.

Gość naprawiający maszyny do szycia, albo podobne sprzęty nie powinien mieć większego kłopotu. Trzeba mu tylko dokładnie obfotografować i być może sfilmować problem, by chciał się pofatygować.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Awatar użytkownika
powalos
-#
Posty: 1896
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:42