Błąd paralaxy - jakiś sposób ?

Problemy z doborem materiału, naświetlaniem w ciężkich warunkach.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

NovaSarmatia
-#
Posty: 3
Rejestracja: 01 maja 2016, 18:30
Lokalizacja: Krynki (Podlaskie)
Kontakt:

Błąd paralaxy - jakiś sposób ?

Post autor: NovaSarmatia »

Witam,
Co prawda jestem amatorem z trochę lepszym kompaktem.

Potrzebuję zrobić panoramę 360 stopni wokół jednego punktu na statywie (wnętrze restauracji), w moim kompakcie mam możliwość panoramy 180 więc podczas połączenia tych dwóch zdjęć graniczne punkty nie pokrywają się.

Jak można zrobić to bezboleśnie ?
Prowadzę Antykwariat, po za tym pstrykam fotki - jeszcze kompaktem ale to się zmieni :)
Awatar użytkownika
technik219
-#
Posty: 3353
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: ze wsi

Błąd paralaxy - jakiś sposób ?

Post autor: technik219 »

To jest forum fotografii tradycyjnej, a pytanie dotyczy fotografii cyfrowej. O fotografii cyfrowej nic nie wiemy, nie znamy się i w ogóle mamy ją w głębokiej pogardzie. Bezboleśnie proponujemy zalogować się na jakieś forum fotografii cyfrowej. Albo niech się Kolega ochrzci, wtedy będzie zawracał głowę księdzu a nie nam - jak poradził pewien rabin pewnemu Izaakowi, który mu niemiłosiernie zawracał głowę w głupiej sprawie.
Lux mea lex
aldek
-#
Posty: 34
Rejestracja: 21 wrz 2009, 23:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontakt:

Błąd paralaxy - jakiś sposób ?

Post autor: aldek »

Paralaksa?
Obrót powinien odbywać się w punkcie ogniska obiektywu, stąd istnieją specjalne statywy do panoram, które pozwalają na dokładną regulację aparatu względem osi statywu. Zwróć uwagę, że to jeszcze zależy od nastawienia na ostrość.
Jak lata temu bawiłem się w panoramy ruskim rybim okiem (analogowo, techniku), to dokładne wyregulowanie tej osi obrotu sprawiało cuda (po odgięciu, rzecz jasna).
No i po drugie, zrób trzy, a nawet 4 zdjęcia (te po 180 stopni) ze sporym zakładem. Bo tak na styk, to ja wątpię, czy Ci się uda.
Awatar użytkownika