Wprawdzie 300mm i 18x24 ale nie ma opcji, żebym się w dwóch błyskach zamknął.
(miech na full oznacza ile w centymetrach - bo u mnie koło 40-50 chyba (zmierzyć muszę...)).
A czemu nie posługujecie się skalą odwzorowania, to najprościej i daje jednoznaczne pojęcie o stracie światła na wyciąg miecha?
1:1 dla każdego obiektywu to 2EV, czyli zamiast jednego, to 4 błyski.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Też mam gdzieś taki wysów, receptura np. od Alexeewa http://www.ambrotype.ru/index_en.html
Warto sprawdzić kalibrację posiadanej wagi, najlepiej bez wielkiego zachodu monetami (wagi podane na stronie Mennicy Państwowej).
Wszystko podaję dla tła jasnego gdzie nie ma żadnych problemów, z czarnym jest więcej zachodu.
[ Dodano: Śro 12 Mar, 2014 ]
Przy 4 błyskach przy ciasnym portrecie mam na bank poruszenie.
Ja robiłem dwa błyski reporterską Speedlite 580 EX II na full i dawało radę,ale jak już pisałem ważna jest barwa światła,im niższa tym mniej światła widocznego dla kolodionu,nawet jak by tam był milion lumenów i W/s
Inspiration exists,but it has to find you working - Pablo Picasso
Jako iż kwestia temperatury barwowej światła, i rodzaj oświetlenia wpływającego na czułość kolodionu bardzo mnie interesuje temat odkopuje :)
W ciągu najbliższych kilku dni planuję zakup oświetlenia do mokrych płyt. Z tego co przeczytałem, wynika, że najlepszy rezultat dają lampy o temperaturze 14000 Kelvinów oraz światło ultrafioletowe. Jeśli ktoś ma doświadczenie z którymś z w/w świateł, proszony jest o zabranie głosu
cdefgah,
UV owszem powoduje skrócenie czasu ale również powoduje różne nieprzyjemne rzeczy. Nie pisze tu o opaleniźnie, a o fizycznych warunkach naświetlania.
Lampy UV są robione do różnych celów. Jedna w swoim widmie maja więcej UV A, inne UV C. Ja korzystam z lamp, które pozwalają skrócić czas naświetlania do 1 s. przy przesłonach F:4 czy F:4,5. Najlepiej poszukać sprawdzonych rozwiązać a nie dać się wrobić w żarówki, których trzeba 20 bądź 30 szt.
Policz ile trzeba światła czułości 1,5 ISO. Jeśli zwiększysz czułość emulsji do 3-4 ISO, zejdziesz z jasnością szkła do 3,5 to jesteś w stanie skrócić czas o 3 eV, a wtedy światła, które dawały 6 s., nagle dają 1,5 s.