CPE-2 + żółtodziób = pierwsze wywoływanie negatywu

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o procesie wywoływania negatywów czarno-białych

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

tomicher
-#
Posty: 14
Rejestracja: 08 sie 2012, 13:21
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

CPE-2 + żółtodziób = pierwsze wywoływanie negatywu

Post autor: tomicher »

Witam Panowie,

Nadszedł czas żeby zmierzyć się z tematem.
Na wstępie chciałem powiedzieć że postarałem się przeczytać tematy tego forum i nie tylko, które mogłyby mi nieco rozjaśnić temat i poszerzać moją wiedzę z zakresu wywoływania filmów. Niestety nie mam nikogo, kto pokazałby mi to w pół godziny i rozwiał moje wszystkie możliwe wątpliwości pokazując to w praktyce.
Jestem 100% laikiem w temacie samodzielnego wywoływania, dlatego wybaczcie jeśli część z moich pytań będzie zabawna/idiotyczna dla doświadczonych ; )

Najpierw sprzęt z jakiego będę korzystał:
- negatywy Foma 100 4x5 (paczka kupiona dla ćwiczeń i nauki)
- procesor JOBO CPE-2 z liftem
- koreks Jobo 2520 ze szpulą 4x5
- wywoływacz Kodak D76 (wersja na galon/3,8 litra)
- utrwalacz Adox ADOFIX PLUS 0,5 l
- nawilżacz Foma Fotonal 250 ml

Część informacji uzyskałem na: http://www.korex.net.pl/artukuly_o_foto ... _filmu.pdf
ale jak to zwykle bywa - diabeł tkwi w szczegółach, a tam szczegółów nie ma.

PROCESOR:
1. Na którą prędkość ustawić rotację w przypadku BW ? Czy na każdym etapie ma być taka sama ?
2. Wywoływanie ma się odbywać w temp 20`C, obecna aura umożliwia dosyć łatwe uzyskanie takiej temperatury w pokoju, a co za tym idzie w procesorze z termostatem. Ile z waszego doświadczenia, chemia przygotowana do wywoływania powinna „taplać się” w łuzach/rynienkach procesora, aby uzyskała taką temperaturę, jak woda, którą opiekuje się termostat ? Mam te buteleczki i menzurki z Jobo i chyba do tego właśnie są one przeznaczone.

KOREKS: