Białe plamki na zdjęciu

Czyli Korex po godzinach w ciemni ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

michalp
-#
Posty: 4
Rejestracja: 29 sie 2017, 15:10

Białe plamki na zdjęciu

Post autor: michalp »

Witam
Z góry przepraszam za jakość tego posta (jestem zupełnie nowicjuszem jeśli chodzi o fotografię analogową).
Zrobiłem parę zdjęć aparatem fed-5b i zauważyłem że na zdjęciach (raz bardziej raz mniej )widoczne są białe plamki w konkretnym
miejscu.
Wiem, że to jest forum fotografii czarno białej a ja jako przykład wstawiam kolorową (bo taki akurat film miałem w aparacie)

https://drive.google.com/file/d/0B_CP9q ... N6aVU/view

(chodzi o te 2 białe plamki na dole po środku).
Z góry dziękuje za informacje co to może być (tzn jaka wada paratu , obiektywu).
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10067
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Białe plamki na zdjęciu

Post autor: J.A. »

Wg mnie to po prostu odblaski bliki. Wina dość słabych powłok antyodblaskowych w tym obiektywie. Czy na zdjęciach nie pod światło, też takie są? Jeśli tak to może jakaś nieszczelność w korpusie tego Feda.

Ta nazwa, że jest to forum fotografii cz-b jest dość myląca. Rozprawiamy tu o wszystki z fotografią nie cyfrową związanym.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5566
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Białe plamki na zdjęciu

Post autor: rbit9n »

zawsze w tym samym miejscu? hmmm... popatrz na migawkę, czy nie ma dziurek. czasem się zdarza, jeśli kto zapomniał zamknąć obiektyw dekielkiem, lub zasłonić futerałem, a na aparat padło ostre światło słoneczne. mój jeden znajomy na praktinę FX z migawką dziurawą niczym ser szwajcarski od tego właśnie, bo lustro wraca dopiero po naciągnięciu migawki i przewinięciu filmu, a jeśli się o tym zapomni, to masz.