Analog do nauki

Wszystko o aparatach, akcesoriach, sprzęcie ciemniowym.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

pawel694
-#
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2016, 21:06

Analog do nauki

Post autor: pawel694 »

Witam, jako że podjąłem decyzję o rozpoczęciu mojej przygody z fotografowaniem, chciałbym kupić jakiś podstawowy sprzęt do nauki i wspomóc się w tym celu opinią doświadczonych osób z forum. Jestem totalnym nowicjuszem, więc nie oczekuję od aparatu nie wiadomo czego, na zakup korpusu i podstawowego obiektywu chciałbym przeznaczyć do 300 zł. Kolega sugerował mi Practicę MTL-5 lub PLC-3, oba z obiektywami 1.8/50, ja sam zastanawiam się nad Canonem AE-1 z takimże obiektywem. Będę wdzięczny za wszelkie opinie na temat wyżej wymienionych aparatów, a także ewentualne propozycje innych zestawów. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;-)
D.M.M.
-#
Posty: 208
Rejestracja: 30 paź 2010, 07:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Analog do nauki

Post autor: D.M.M. »

Przerobiłem w swoim życiu rożne systemy i korpusy ( w tym AE1). Obecnie w dobie fotografii cyfrowej można sobie pozwolić na dużo jeśli chodzi o sprzęt analogowy ;-). Biorąc pod uwagę moje doświadczenia i Twój budżet, proponuje poszukania Olympusa Om-2n (bądź OM1 jeżeli nie przeszkadza Ci brak priorytetu przysłony) wraz z jakimś szkłem. Piszę jakimś, gdyż nie wiem co chciałbys fotografować, a 50tka (mimo, że uwielbiam ta ogniskową) nie pasuje każdemu. Warto na początek rownież rozważyć 35/2,8. A dlaczego Olka? No cóż, mogę napisać tylko co dla mnie jest naistotniejsze w korpusie, a jest to wizjer. 97% krycia powiększenie 0,92. To przez wizjer kadrujesz, oceniasz ostrość, czy GO. Podobne odczucia miałem tylko przy Pentaxie Mx, ale to pełny manual. Pisze z komórki dlatego tak na raty. Już kilka razy post mi się skasował, wiec nie będę przedłużał. IMHO rozejrzyj się za OM-2n bądź OM-1n + 1,8/50 bądź 2,8/35.
pawel694
-#
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2016, 21:06

Analog do nauki

Post autor: pawel694 »